מה השאלה שלך דברי.
ש: השאלה היא על אברי מין.
אליעד: כן מה השאלה.
ש: אם איברי מין זה כמו איברי יד ורגל למה אנחנו מייחסים חשיבות לאיברי מין יותר מאשר.
אליעד: בואי נדבר עלייך למה את מייחסת חשיבות? מה זה אומר מייחסת חשיבות? שניה את אומרת "למה את / בני אדם אחרים מייחסים יותר חשיבות לאיברי המין מאשר לאיברים אחרים וזה אותו דבר", עכשיו יש לי שאלה לעין את מייחסת חשיבות כמו לציפורן גם לא, נכון?
ש: לא.
אליעד: וזאת אומרת שבעצם רצית לשאול משהו אחר, רגע שאלה האם יהיה נכון לשאול למה אנחנו מייחסים חשיבות לעין שונה מהציפורן גם שאלה אבל זה בעצם מה שרצית לשאול או רצית לשאול משהו אחר?
ש: לא, על איברי המין במיוחד שהם רגישים.
אליעד: לא אבל איזה חשיבות מייחסים להם?
ש: אחרת מאיבר אחר.
אליעד: לכל דבר מייחסים, מייחסים חשיבות אחרת ליד מאשר לאוזן כל דבר מייחסים באופן אחר?
ש: לא, היד חשובה והאוזן חשובה.
אליעד: נו אז מה השאלה.
ש: אבל עם האיברי מין זה רגיש.
אליעד: מאיזו בחינה פיזית בדוק? יש מקומות יותר רגישים, לא יודע הוא מבין בזה יסביר לך מתחת לאוזן יש מקום יותר רגיש.
ש: יכול להיות.
אליעד: אז מה השאלה?
ש: זה אולי המחשבות של החברה המערבית.
אליעד: רגע אני קודם כל רוצה שהיא תשאל שאלה, היא עוד לא שאלה שום שאלה, השאלה צריכה לבוא ממנה לא לקפוץ לי בתשובות. מה השאלה?
ש: אני מרגישה שלי יש יותר חשיבות כאילו לא חשיבות שזה יותר חשוב.
אליעד: תסבירי "חשיבות" מה הכוונה "חשיבות"?
ש: זה מקום רגיש.
אליעד: מאיזו בחינה רגיש פיזית?
ש: כן פיזי.
אליעד: אוקי מבחינה פסיכולוגית רגיש?
ש: גם פסיכולוגית כי שם יש יותר הנאה.
אליעד: רק פסיכולוגית, את שואלת שאלה אחרת לא תסבירי, אני אסביר מה את רוצה לשאול.
ש: יכול להיות אני קצת מבולבלת לא כל כך זה.
אליעד: אני אסביר לך את השאלה את שואלת, מה את שואלת בואי תסבירי עוד פעם.
ש: למה איברי המין יותר רגישים? זאת אומרת נגיד אתה נוגע באיבר מין אז יש.
אליעד: הבנתי בואי אני אשאל אותך, רגע.
ש: יש לזה תשובה מדעית כי יש יותר עצבים באיברים מסוימים.
אליעד: פה התשובות המדעיות שוות לבית שימוש, אין שום משמעות פה לתשובות מדעיות, תשובות מדעיות יש באוניברסיטה לא פה.
ש: טוב.
אליעד: פה אנחנו אנטי מדע, רבי נחמן היה נגד שכל ואנחנו נגד מדע, אוקי עכשיו עזבי אותי מהמדע מה אכפת לי מה הם קשקשו, יש מקומות אחרים בגוף שיש יותר עצבים אנחנו לא צריכים להיתפס לתשובות מטופשות האלה בא נתקדם. את שואלת שאלה אחרת למה בן אדם לדוגמא מגיע לסיפוק כשנוגעים לו באיברי המין ולא כשנוגעים לו באוזן, נכון זה בעצם מה שרצית לשאול יפה, זה מה שהתכוונת "רגיש" לא רגיש פיזיולוגית רגיש הכוונה ברגש נכון?
ש: זה רגש או פיזי?
אליעד: זה מה שאני מסביר לך שזה רגש בלב, ילד קטן לדוגמא אם את נוגעת לו באוזן או באיבר המין או משהו כזה זה לא משנה לו אותו דבר, אין לזה משמעות עבורו זה הכל לפי המשמעות שאתה מייחס לדבר זה כל הסיפור כולו, אתה מייחס משמעות לזה שזה אסור ולכן זה מרגש אותך כשזה מותר זה כל הסיפור כולו, הבנת לא מעבר לכך.
ש: אז בגלל המחשבה שזה אסור בגלל זה אני יש לי.
אליעד: לא מעבר לכך. אם נגיד היו אומרים לך, נגיד אנשים היו ערומים אבל היה להם כובע על הראש ואיך שהיו נוגעים לך בראש היית מרגישה "אה נגעו לי בראש" זה כל הסיפור.
ש1: נכון באפריקה נגיד הולכים ערומים.
ש2: נכון לא מזיז לאף אחד.
אליעד: לא, זה מזיז לפי מה שאסור, מה שאמרו לך שאסור כשאתה עושה אותו אתה מרגיש יותר טוב.
ש: אז עכשיו איך אפשר להשתחרר מזה?
אליעד: תשובה, לא צריך להשתחרר מזה.
ש: למה, זה אפשרי.
אליעד: אתה שואל למה נכון זאת שאלה למתחילים, אני אומר לה שלא צריך זה כבר ליותר מתקדמים.
ש: בסדר אני לא יודע.
אליעד: לא צריך להשתחרר מזה צריך להבין את זה, צריך להבין להתבונן, להתבונן בראש להבין "למה אני רוצה את ולא רוצה את זה, למה כמלטפים אותי פה אני מרגישה ככה ולמה כשמלטפים אותי פה אני מרגישה ככה למה"? להתבונן ואז להבין שאת תלויה רגשית במה שהחברה אומרת או משהו כזה ואם תרגישי טוב מבפנים ותמיד יהיה לך טוב אז זה לא ישנה לך מהיבט מסוים, מהיבט מסוים זה ישנה לך מהיבט אחר זה לא ישנה לך. תתרכזי מההיבט שאת בן אדם ואת חיה בחברה מסוימת שאומרת שזה מותר זה אסור אז זה מרגש אותך יותר מזה אבל מהצד שאת אלוהים והכל אחד והכל זה כרצונך אז זה לא משנה לך יש שני צדדים למטבע. את לא אמורה להשתחרר מזה את אמורה לא להיות תלויה בזה זאת אומרת לקבל גם את הפרספקטיבה של האלוהים.
ש: אבל אם זה משפיע עלי זה בסדר?
אליעד: למה לא כשאת אוכלת זה גורם לך טוב זה בסדר?
ש: כן זה מתבטל את הרעב.
אליעד: אבל במה זה שונה "תלויה", למה שזה לא יהיה בסדר?
ש: לא יודעת זה המוח כי ככה החברה לימדה אותנו.
אליעד: מה זה משנה...