אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ליהנות ✔איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות סרטים? מה הופך סרט לסרט טוב? איך ליהנות מדברים? איך להבין דברים? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חשיבה חיובית, אופטימיות, מחשבות חיוביות, לחשוב חיובי, חצי הכוס המלאה, ליהנות, מחשבה אופטימית, איך ליצור שמחת חיים עם חשיבה חיובית, יצירת מציאות חיובית מול חרדה, רגשות שליליים וחיוביים, איך לחשוב חיובי, מחשבה חיובית, לחץ וחשיבה חיובית, מהו פידבק חיובי, מאמן אישי, לצאת מהדמיונות שליליים, האופטימי חושב חצי הכוס המלאה, חרדות ומחשבות שליליות, איך לא לחשוב שלילי, מחשבות חיוביות, אנרגיות שליליות, טיפול בחרדה דרך חשיבה חיובית, חשיבה חיוביות שימחה, תחשוב טוב יהיה טוב, איך הופכים מחשבה שלילית לחיובית, חצי הכוס הריקה, איך לשמור על האופטימיות, תכונות חיוביות שבי שגרמו להצלחה, מחשבות פסימיות, התנהגות שלילית הנובעת מהתמכרות, לחשוב אופטימי, מחשבות שליליות, גישה שלילית, פסיכולוגיה אופטימית, פילוסופיה חיובית, האם חשיבה חיובית עוזרת לצאת מחרדות, הכל לטובה, פסיכולוגיה חיובית, איך שומרים על אופטימיות, למה התודעה חושבת מחשבות שליליות, חשיבה חיובית עם מצב רוח טוב, למה שקר הוא שלילי,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:04איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות סרטים? מה הופך סרט לסרט טוב? איך ליהנות מדברים? איך להבין דברים? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך ללמוד מכל דבר? איך לנתח סרטים? איך לביים סרט?
איך אפשר לפתח את החשיבה מצפייה בסרטים?

אליעד כהן מסביר שאפשר לפתח את החשיבה מצפייה בכל סוג של תוכן, כולל סרטים או סדרות כמו "משחקי הכס". לדבריו, התפתחות החשיבה מתבטאת בכך שהאדם מסוגל לחשוב על דברים שלא חשב עליהם בעבר, להבין רעיונות חדשים, ולנתח סיטואציות באופן מעמיק ומתוחכם יותר. הוא מדגיש כי היכולת לחשוב ולהבין אינה תלויה בכך שהמידע שרואים יהיה דווקא אמיתי או מבוסס על מציאות, אלא על האופן שבו הצופה מתייחס אל המידע, מנתח אותו, ומחפש בו היגיון פנימי.

כדי להמחיש זאת, אליעד כהן מביא דוגמה של אדם שפותר תרגילים בגיאומטריה או משחק שחמט מול מחשב. בשני המקרים האלו, האדם מפעיל חשיבה, מתמודד עם אתגרים, ומפתח יכולת חשיבה מתוחכמת יותר. לדבריו, אפשר להשתמש באותו עקרון כאשר צופים בסרט. כאשר צופים בסרט, במקום רק ליהנות מהעלילה, ניתן להפוך את הצפייה לאתגר חשיבתי, ולנתח כל סצנה כאילו הייתה מהלך במשחק שחמט.

לדוגמה, כאשר רואים סצנה שבה דמות כמו ג'ון סנואו מגיעה למקום מסוים, יש לעצור את הסרט ולשאול: מה נראה לי שיקרה עכשיו? למה נראה לי שזה יקרה? מה ההיגיון בזה? יש לנסות לצפות את המהלכים הבאים, ובכך לחדד את החשיבה ולפתח את היכולת להבין את ההיגיון מאחורי המהלכים התסריטיים. אם מתרחש משהו שונה ממה שחשבנו, יש לעצור שוב ולנתח: למה קרה דווקא הדבר הזה? מדוע לא חשבתי על האפשרות הזאת מראש? איך זה משנה את ההיגיון שחשבתי קודם?

אליעד כהן מוסיף, שסרט טוב הוא סרט שיש בו איזון בין צפוי ללא צפוי. אם הכל צפוי בסרט, הוא יהיה משעמם, ואם שום דבר לא צפוי או הגיוני - הסרט יהיה לא מובן. סרט טוב הוא סרט המאפשר לצופה לחשוב, לחפש היגיון, ולגלות הפתעות. דרך ההפתעה שהופכת את מה שהיה נראה קודם כ"חובה" (מחויב) לדבר אפשרי, נוצרת התפתחות שכלית. כאשר אדם מתמודד עם ההפתעה הזאת, הוא יכול להתקדם לעבר חוויה של התחדשות מחשבתית ואף רוחנית.

כיצד ניתן ללמוד מכל סצנה בסרט משהו חדש על עצמך?

בנוסף לאתגר המחשבתי, אליעד כהן מציע דרך נוספת להתפתחות אישית דרך צפייה בסרטים: לנסות למצוא את עצמך בתוך הסצנה. השאלה שהצופה צריך לשאול היא "איפה הסצנה הזאת משקפת אותי?" או "איפה אני יכול לראות את עצמי בסיטואציה הזאת?". הכוונה היא להשתמש בסרט ככלי לשיקוף פנימי ולהבין באמצעותו טוב יותר את המחשבות, הרגשות והתגובות האישיות של הצופה. שיטה זו מאפשרת למידה והתפתחות דרך כל תוכן - אפילו סדרות בדיוניות או תכנים שלכאורה אינם בעלי ערך ממשי.

מה הופך סרט לסרט טוב באמת?

אליעד כהן מתאר שסרט טוב הוא סרט המשלב בצורה נכונה את הגורם הצפוי עם הלא צפוי. אם הצופה יכול לדעת מראש בדיוק מה יקרה בכל סצנה, הסרט יהיה חסר עניין. אם הסרט לחלוטין לא צפוי וחסר כל היגיון ברור, הוא יהיה מבלבל או מעייף. האיזון הוא הדבר החשוב - מצב שבו הצופה מצליח להבין חלק מהמהלכים, אך גם מופתע לעיתים קרובות, ונתקל במצבים שמאלצים אותו לחשוב מחדש על מה שנראה לו הגיוני או אפשרי.

לדוגמה, אם בסצנה כלשהי דמות דוחפת דמות אחרת למים באופן בלתי צפוי, הצופה צריך לשאול: למה לא צפיתי את זה? איזה היגיון עומד מאחורי הבחירה של הבמאי? מדוע נוצרה דווקא סיטואציה זו? שאלות כאלו מעודדות את החשיבה, ובכך הופכות את הסרט לא רק למהנה, אלא גם למועיל ומפתח את השכל.

איך ליהנות יותר מצפייה בסרטים?

אליעד כהן מדגיש כי הצפייה יכולה להיות מהנה יותר, דווקא כשמשתמשים בה ככלי לפיתוח עצמי. כאשר הצופה פעיל, מנסה לנחש את המהלכים הבאים, בוחן את ההיגיון מאחורי כל סצנה, ומחפש את ההשתקפות של עצמו בתוך התוכן, ההנאה גוברת. ההנאה, לפי אליעד, לא נוצרת רק מעצם הצפייה הפסיבית אלא בעיקר מעצם התהליך של הגילוי, החקירה והאתגר השכלי. ככל שאדם הופך את הצפייה ליותר פעילה ויצירתית, כך הוא יהנה יותר, יתפתח יותר, ויחווה חוויות רוחניות ומחשבתיות עמוקות יותר.

איך אפשר להפוך צפייה בסרטים להתפתחות רוחנית?

אליעד כהן טוען שכאשר אדם נתקל במצבים בהם מה שחשב כמחויב הופך לאפשרי, נוצרת הזדמנות להעמקת ההבנה ולהתפתחות רוחנית. החוויה הזו מתאפשרת כשסרט מציג לצופה תסריט לא צפוי, שמערער את התפיסות שהיו לו. אם אדם מתבונן בחוויה זו, וחושב על ההפתעה וההיגיון שעומד מאחוריה, הוא יכול להגיע להבנות רוחניות עמוקות על המציאות, על החיים ועל עצמו.

ככל שהאדם מגיע לסרט עם יותר "מחויבים" (אמונות קשיחות ותפיסות עולם קבועות מראש), כך יש לו הזדמנות גדולה יותר לחוויית התפתחות ורוחניות, משום שהוא ייחשף למצבים רבים יותר של ערעור ההנחות המוקדמות שלו.

איך לנתח ולביים סרט?

אליעד כהן לא רק מסביר איך לצפות בסרט, אלא גם מספק כלים כיצד לנתח אותו לעומק ואף כיצד לחשוב בצורה שתאפשר לביים סרט מוצלח. החשיבה של במאי, לפי אליעד, צריכה להיות דומה לחשיבה של צופה אינטליגנטי: להפתיע, לערער על המובן מאליו, ולשלב כל העת בין היגיון ברור להפתעות לא צפויות. במאי טוב צריך לחשוב כל הזמן מה הצופה מצפה שיקרה, ואז לחשוב כיצד ניתן להפתיע אותו באופן שיצור עניין, אתגר, ומחשבה עמוקה יותר אצל הצופה.
לגרום למישהו להתמכר, לגרום למישהו להתאהב, לגרום לו ליהנות, לגרום למישהו להרגיש טוב, זוגיות, לגרום למישהו לאהוב אותך, גמילה מהתמכרות, יצירת אווירה, לגרום לה ליהנות, לגרום לבחורה ליהנות
לגרום למישהו להתמכר, לגרום למישהו להתאהב, לגרום לו ליהנות, לגרום למישהו להרגיש טוב, זוגיות, לגרום למישהו לאהוב אותך, גמילה מהתמכרות, יצירת אווירה, לגרום לה ליהנות, לגרום לבחורה ליהנות
... למישהו להתמכר, לגרום למישהו להתאהב, לגרום לו ליהנות , לגרום למישהו להרגיש טוב, זוגיות, לגרום למישהו לאהוב אותך, גמילה מהתמכרות, יצירת אווירה, לגרום לה ליהנות, לגרום לבחורה ליהנות איך לגרום למישהו ליהנות או לסבול מפעילות מסוימת? כאשר רוצים לגרום למישהו ליהנות מפעילות כלשהי או לחלופין לגרום לו לא ליהנות ממנה, חשוב להבין את המהות שעומדת מאחורי ההנאה או חוסר ההנאה שלו, ולא להתרכז בפעולות ספציפיות או בפתרונות ברמת צורה בלבד. לדוגמה, כאשר מישהו הולך להתאמן עם חבר, יתכן שהוא ... שוב בעתיד, או שהוא רוצה שהחבר לא ייהנה כדי להימנע מהשתתפות חוזרת. הסיבה שלרצות לגרום למישהו ליהנות או לא ליהנות יכולה להיות מגוונת - למשל, בילוי עם ילד בפארק, הליכה משותפת או אפילו לצאת לקולנוע עם בת זוג. הדרך הנכונה היא להבין מה האדם השני מנסה להשיג או לחוות דרך הפעילות. יש לברר ולשאול, מה הדבר הבסיסי שגורם לאותו אדם ליהנות או לסבול בפעילות, מה מניע אותו ומהן הציפיות שלו. רק אחרי שמזהים את המהות של ההנאה שלו ניתן יהיה לדעת כיצד להעצים או להחליש אותה. למה לא כדאי להשתמש בפתרונות ספציפיים בלבד? ... במסעדה אינם תמיד נכונים או מתאימים לכולם, כי כל אדם חווה אחרת כל סיטואציה. למשל, אדם אחד עשוי ליהנות דווקא מכך שאומרים לו שהאוכל גרוע, בעוד שאחר יסבול מכך מאוד. לכן, חשוב תמיד לשאול את עצמך את השאלה המהותית - מה יגרום לאדם השני ליהנות? ולא מה אני הייתי רוצה? איך מגלים מה יגרום לאדם ליהנות? השלב הראשון הוא הבנה של הסיבה המהותית של האדם ליהנות ממשהו. לדוגמה, אם יוצאים לסרט, יש לנסות להבין מדוע האדם רוצה לצאת לסרט מלכתחילה - אולי כדי להתנתק מעבודה מלחיצה, אולי כדי להרגיש שהוא כמו כולם, אולי לחוות דרמה כלשהי או ... לא להזכיר נושאים שעלולים להזכיר לו את הלחץ שהוא בורח ממנו. מה לעשות כאשר רוצים לגרום לאדם לא ליהנות? במצב הפוך, כאשר רוצים שהאדם לא ייהנה מפעילות, חשוב לזהות את אותה המהות, ואז לפעול בצורה הפוכה. לדוגמה, אם יודעים שמישהו הולך לסרט כי הוא רוצה לברוח מתחושת קיפוח בעבודה, ... איך אפשר להשתמש בשיטה זו מול עצמך? השיטה תקפה גם לשינוי התנהגויות של האדם עצמו. אם מישהו רוצה ליהנות פחות מעישון כדי להיגמל, הוא יכול לזהות מה ההנאה בעישון (למשל רוגע), ואז לבצע את הפעולה באופן שימנע את התחושה הזאת (למשל לעשן בהליכה ולא עם קפה). באופן דומה, מי שרוצה ליהנות יותר מעבודתו יכול למצוא דרכים להדגיש את התועלת שהעבודה מספקת לו, כמו לדמיין את הכסף שהוא מרוויח בכל רגע. איך אפשר לשלוט בעוצמת ההנאה או הסבל? לפעמים רוצים ליצור שילוב בין ... של הרצונות, הצרכים והחוויה האישית שלו, ולא בהנחות כלליות או פתרונות שטחיים. איך לגרום למישהו ליהנות? איך לגרום לאדם לסבול? מה משפיע על ההנאה של אדם? איך לשלוט בחוויית ההנאה? איך לשנות הרגלים בצורה יעילה? עכשיו הנושא הוא כזה נניח יש מצבים שרוצים לגרום למישהו ליהנות ממשהו, אוקי ויש מצבים שרוצים לגרום למישהו לא ליהנות ממשהו עד כאן זה הגיוני? ש: יש מצבים כאלה. אליעד: אוקי, עכשיו בהנחה שהמשהו הזה קורה בכל מקרה לדוגמה נגיד אתה הולך עם מישהו להתאמן למה כי אתה הולך להתאמן איתו לא משנה עכשיו ... הליכה את רוצה שהוא ייהנה מזה או את רוצה שהוא לא ייהנה מזה. עכשיו השאלה היא איך גורמים למישהו ליהנות ממשהו ואיך גורמים לו לא ליהנות ממשהו זאת השאלה. ש: אבל למה כל ההקדמה הזאתי לא הבנתי. אליעד: איזה הקדמה שאלתי שאלה כדי שתבין שיש מלא דוגמאות מלא הקשרים, עכשיו זה יכול להיות מצב או שאתה עושה פעילות משותפת ... המהותית, והן גם לא בהכרח נכונות דרך אגב. ש: מה? אליעד: התשובות של מה לעשות כדי לגרום למישהו ליהנות או לא ליהנות הן גם לא בהכרח נכונות אולי יש מישהו שנהנה כשאומרים לו שהאוכל לא טעים, אולי יש מישהו שנהנה כשאומרים לו בוא צריך ללכת מפה אולי הוא נהנה אולי זה נותן לו תחושה יותר כיפית. ש: ... נספר לו את זה בשקט הוא ייהנה יותר? לא מחויב, אז אני צריך תשובה מה הדרך לדעת איך לגרום למישהו ליהנות יותר או ליהנות פחות ממשהו. ש: נגיד אנשים נוסעים לחול בחג ואתה רוצה שהם יסבלו שם. אליעד: לא בא נלך קודם כל על המקרה הפשוט יותר, תקשיב עכשיו יש פה שתי וריאציות וריאציה אחת שאתה עושה את ... משותפת. אליעד: אתה הולך עם הבן שלך עכשיו לרשום אותו ללימודים ואתה יש לך אפשרות לגרום לו ליהנות מזה, אתה יכול להגיד איך אני גורם לו ליהנות יותר מזה שאני רושם אותו ללימודים? ואתה יכול להגיד איך אני גורם לו ליהנות פחות מזה שאני רושם אותו ללימודים? שאלה לגיטימית. מה צריך לשאול כדי להגיע לתשובה? ש: מה גורם לבן אדם להרגיש טוב יותר. אליעד: במה תלוי אם הוא ייהנה או לא ייהנה מהדבר זה קודם ... לעשות איתו, או אני אנסח את זה יותר מדויק מה אתה חושב בעיניך שהוא חושב שבעיניו שיגרום לו יותר ליהנות או פחות ליהנות, יפה עכשיו ופה התשובה תהיה גרועה. ש: ואני אוסיף מה מחייב. אליעד: כן רגע ופה התשובה תהיה גרועה ויש פה אנשים שיתנו עוד פעם תשובה גרועה, מה יגידו כן מחויב לי שאם אני אלך איתו ...
הנאה, איך ליהנות בחיים? איך ליהנות יותר? להצליח בלימודים, ללמוד וליהנות, לעבוד וליהנות, איך להיות מאושר? איך ליהנות בעבודה? איך ליהנות בלימודים? למה לחסוך כסף בגיל צעיר? איך לא לסבול?
הנאה, איך ליהנות בחיים? איך ליהנות יותר? להצליח בלימודים, ללמוד וליהנות, לעבוד וליהנות, איך להיות מאושר? איך ליהנות בעבודה? איך ליהנות בלימודים? למה לחסוך כסף בגיל צעיר? איך לא לסבול?
... איך ליהנות בחיים? איך ליהנות יותר? להצליח בלימודים, ללמוד וליהנות, לעבוד וליהנות, איך להיות מאושר? איך ליהנות בעבודה? איך ליהנות בלימודים? למה לחסוך כסף בגיל צעיר? איך לא לסבול? איך אפשר ליהנות יותר בחיים? הדרך ליהנות יותר בחיים מתחילה בשאלה פשוטה אך חשובה: מה זה בכלל ליהנות עבורך? אליעד מסביר שקודם כל חשוב להגדיר לעצמך בצורה ברורה מהי הנאה עבורך. עבור חלק מהאנשים, ליהנות משמעותו לצאת לבלות, להרגיש חופשיים, או פשוט לעשות את מה שהם אוהבים. אבל רוב האנשים לא באמת עוצרים ושואלים את עצמם למה הם נהנים מפעולות מסוימות ולא מפעולות אחרות, ולכן הם מתקשים ליהנות מדברים כמו עבודה או לימודים. לדוגמה, כאשר אדם יוצא לבלות, הוא מרגיש חופשי ולכן נהנה. כאשר הוא הולך לעבודה או ללימודים, הוא לא מרגיש חופשי ולכן סובל או נהנה פחות. אליעד טוען שהמפתח ליהנות בכל מצב, הוא להבין מדוע אתה נהנה כאשר אתה חופשי ולא נהנה כאשר אתה לא חופשי. מדוע אנשים לא נהנים ... כי הוא מרגיש שהוא עושה את הדברים הללו מתוך אילוץ. הוא רוצה להצליח בלימודים, אבל מרגיש שזה גוזל ממנו את תחושת החופש ואת הזמן הפנוי שבו הוא יכול ליהנות. הוא נמצא במצב של סתירה פנימית: מצד אחד רוצה ליהנות ומצד שני רוצה להצליח במטרותיו. איך אפשר לפתור את הקונפליקט בין חופש לבין הצלחה בלימודים? אליעד מציע ... להקדיש זמן לחשיבה עמוקה ולנסות להבין למה ההנאה שלך תלויה בתחושת החופש שלך. המטרה היא לשנות את האמונה שאומרת: רק כשאני חופשי אני נהנה, ולאפשר לעצמך ליהנות גם כאשר אתה לא חופשי. מתוך שלוש האפשרויות האלו, האפשרות השלישית היא העמוקה והמשמעותית ביותר. אליעד ... האנשים מקדישים את רוב הזמן שלהם למחשבה איך להיות יותר חופשיים במובן הפיזי (יותר זמן פנוי, פחות עבודה, פחות לימודים), במקום להקדיש זמן למחשבה איך ליהנות גם בלי להרגיש חופש מוחלט. לדבריו, אם תצליח לפתור את המנגנון הפנימי הזה, תוכל ליהנות בכל מצב, גם כאשר אתה כביכול לא חופשי. למה כדאי לחסוך כסף בגיל צעיר? אליעד מביא גם דוגמה של חיסכון כסף בגיל צעיר כדי להמחיש את הרעיון של השקעה בטווח הארוך מול הנאה בטווח הקצר. הוא מסביר שאם תחסוך כסף בגיל צעיר, יהיה לך יותר כסף ליהנות ממנו מאוחר יותר בחיים. למשל, אם תחסוך אלף שקלים בכל חודש בגילאי 20-30, יהיו לך יותר כספים וזמן ליהנות מהם בגיל מאוחר יותר מאשר אם תתחיל לחסוך רק בגילאים מאוחרים יותר. הדוגמה הזו ממחישה את היתרון שבוויתור על הנאה מידית לטובת רווחה עתידית. הוא מדגיש שהשקעה בלימודים או בעבודה בצעירותך יכולה לאפשר לך ליהנות הרבה יותר בעתיד. מהו המנגנון הפנימי שמונע ממך ליהנות? אליעד מסביר שהמנגנון הפנימי שמונע מאנשים ליהנות הוא אמונה פנימית בסיסית שאומרת אם אני חופשי, אני נהנה, ואם אני לא חופשי, אני סובל. הוא טוען שאם ... האתגר הוא לא לשכנע את עצמך שאתה חופשי לעשות מה שאתה רוצה, אלא להבין שגם כאשר אתה כביכול לא חופשי (למשל, אתה חייב ללמוד או לעבוד), אתה עדיין יכול ליהנות. איך אפשר ליהנות גם כשלא מרגישים חופשיים? אליעד מדגיש את החשיבות שבחקירת האמונה הבסיסית שלך: למה בעצם אתה לא יכול ליהנות בלי להרגיש חופשי? מה גורם לך להאמין שחופש הוא תנאי הכרחי להנאה? ככל שתשקיע זמן בשאלות האלו, כך תוכל להשתחרר מהתלות בחופש כדי ליהנות. במקום לחשוב כל הזמן איך להרגיש יותר חופשי, נסה לחשוב איך ליהנות גם במצבים שבהם אתה לא מרגיש חופשי. הוא טוען שזה האתגר האמיתי: לפרוץ את הגבולות הפנימיים שלך וללמוד ליהנות בלי קשר לנסיבות החיצוניות. אם תצליח בכך, אתה תהיה מאושר הרבה יותר, ותהנה הרבה יותר, גם כאשר התנאים אינם אידיאליים. איך ליהנות בלימודים? למה קשה ליהנות בעבודה? איך
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול ... לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית איך ליהנות מכל פעולה, אפילו משטיפת כלים? כדי ליהנות מכל פעולה בחיים, גם אלו הנראות לנו שגרתיות ומשעממות, כמו שטיפת כלים, קיפול כביסה ... עבודה שלא כל כך מוצא חן בעיניך, אתה עדיין יכול ליהנות מכך שהעבודה נותנת לך משכורת, ובכך היא מועילה לך למרות הקושי או אי - ההנאה הישירה ... שכל לבין תחושת קיום או שעמום? לפי אליעד, המפתח ליהנות הוא האיזון המדויק בכמות השכל בפעולה שאתה מבצע. כשאין שכל כלל (כמו לשבת סתם ... שבה השכל לא גדול מדי ולא קטן מדי, ואז תוכל ליהנות מכל מצב. אם פעולה פשוטה מדי (כמו שטיפת כלים), אפשר להוסיף לה שאלות מחשבתיות כדי ... בסיסי יותר כדי להפחית את הקונפליקט. איך אפשר ליהנות גם מהחוויה של להיות כלום? כשאינך מצליח למצוא שכל בפעולה, אתה יכול להפיק הנאה מכך שאתה הופך לכלום. כלומר, ליהנות מכך שהאגו והגאווה שלך מתבטלים. לדוגמה, אם אתה נאלץ לשטוף כלים ללא שום שכל, אתה ... באמצעות שאלות מעוררות מחשבה ויצירתיות שיגרמו לו ליהנות מהשכל שבמשימות. מצד שני, ללמד אותו לקבל גם מצבים שבהם הוא מרגיש אין, כי חלק ... או לא נעימים. בעצם מדובר בשילוב של שני צדדים: ליהנות מהעשייה עצמה, או ליהנות מהיכולת להשתחרר ולהיות בכל זאת במצב של אין, שבו האגו קצת נרגע. איך ליהנות בשיחה עם בן או בת הזוג? אליעד מתייחס גם לנושא של שיחות זוגיות, וטוען שגם בשיחה עם בת הזוג אפשר ליהנות אם משתמשים באותו עיקרון. השיחה יכולה להיות מעניינת אם מפעילים בה מספיק שכל, כמו ... אמיתית בפרטים. ואם השיחה פחות מעניינת, אפשר ליהנות מכך שאתה מקבל את המצב, מרפה מאגו, ומתמסר לתחושת אין. איך מיישמים את ההבנה הזו ביום - יום? בשורה התחתונה, כדי ליהנות בכל רגע בחיים, אליעד ממליץ על גישה מעשית שמורכבת משני היבטים: להוסיף שכל ועניין ... (לפשט, לשחרר אגו, להרגיש אין). כך בעצם ניתן תמיד ליהנות מכל מצב, כאשר פעם אחת נהנים מהחוכמה ומהיצירתיות, ופעם אחרת נהנים מהמנוחה ומההרפיה המוחלטת של להיות אין. במילים אחרות, אפשר ליהנות גם מפעולות מאוד פשוטות על ידי התבוננות יצירתית, וגם מפעולות מורכבות על ידי פישוט או שחרור. איך ליהנות משטיפת כלים? למה הילד לא רוצה לעשות שיעורי בית? איך ליהנות משיחה עם בת הזוג? איך ליהנות מפעולות משעממות? מה הקשר בין שכל לבין הנאה? למה אני משתעמם כל כך מהר? שאלה: איך אפשר ליהנות מכל רגע - בעבודות הבית, בשיעורי בית עם ילד ושיחה עם האישה? אליעד: יש כאן שלושה דברים, אז נדבר עליהם בצורה מופשטת. אתה למעשה רוצה ליהנות מהם או להפיק תועלת. אז נשאל איך אפשר ליהנות ממשהו באופן כללי, או איך מפיקים תועלת ממשהו? להפיק תועלת יגרום לך להרגיש טוב. מה ... מדי שכל זה גם רע, אז מה הפיתרון? באמצע ואז תוכל ליהנות מהדבר. אמצע זה המקום שאתה מצליח להבין, שיש שם התחדשות, שגם יש לך מה ללמוד שם ... אלוהים הוא גם הכלום וגם הכל, כשאני מסביר לך איך ליהנות משטיפת כלים ואיך ליהנות משעורי הבית עם הילד, אני למעשה מסביר לך איך לקחת שכל גדול ממך ולהכניס אותו לתוך ... יכול להפיק ממנה הנאה בכיוון ההפוך. יש אפשרות ליהנות מכך שאין שכל. זה אומר שגם להיות כלום זאת הנאה. לפעמים הסבל נוצר מהשכל, ולכן כאשר ... למשל לשטוף כלים או להתווכח עם הילד אתה יכול ליהנות מזה גם בלי שכל. כי להיות יש זה לא רק יתרון אלא זה גם חיסרון. ואתה יכול ליהנות מזה שאתה אין. שזה אומר שגם להיות אין זאת הנאה. כול השאלה היא, לאן אתה רוצה ...
איך ליהנות מהחיים? איך ליהנות מכל דבר? איך להרגיש טוב מכל דבר? איך לא להרגיש רע משום דבר? איך לראות את הטוב שיש בכל דבר? איך לאהוב את החיים? איך ליהנות מהחיים כמשחק? איך ליהנות ממשחק החיים? איך לאהוב את החיים? להרגיש טוב
איך ליהנות מהחיים? איך ליהנות מכל דבר? איך להרגיש טוב מכל דבר? איך לא להרגיש רע משום דבר? איך לראות את הטוב שיש בכל דבר? איך לאהוב את החיים? איך ליהנות מהחיים כמשחק? איך ליהנות ממשחק החיים? איך לאהוב את החיים? להרגיש טוב
... ליהנות מהחיים? איך ליהנות מכל דבר? איך להרגיש טוב מכל דבר? איך לא להרגיש רע משום דבר? איך לראות את הטוב שיש בכל דבר? איך לאהוב את החיים? איך ליהנות מהחיים כמשחק? איך ליהנות ממשחק החיים? איך לאהוב את החיים? להרגיש טוב איך ליהנות מהחיים גם כשהכל נראה רע? אליעד כהן מסביר שכדי ליהנות מהחיים, אפילו כאשר הדברים נראים רעים מאוד, חשוב תחילה להבין שדווקא ההתמקדות בניסיון ליהנות היא זו שגורמת לתסכול ולסבל. במקום לנסות ליהנות ישירות מהמציאות, ההצעה של ... בצעד ראשון, שהוא לנסות לא לסבול ממנה. זאת אומרת, במקום לשאול את עצמך איך אני יכול ליהנות מכך שפיטרו אותי מהעבודה? או איך אני יכול ליהנות מזה שיש לי מחלה קשה? - שאל ... להפחית את תחושת הסבל ולהפסיק לראות את המצב כדבר רע, אזי באופן אוטומטי תוכל להתחיל ליהנות. למה כל כך קשה ליהנות ממה שנתפס כרע? הקושי ליהנות מדברים שנתפסים כרעים מגיע ... האדם בטוח שהבעיה או הקושי שלו הם דבר גרוע ואמיתי. כשאדם חושב בצורה כזאת, הוא לא יכול ליהנות משום דבר שנחשב לשלילי. אך אליעד מסביר שברגע שאדם יבין שהחיים הם למעשה רק משחק, הוא יוכל ליהנות מכל שלב ושלב במשחק הזה - ... המשחק הוא משחק, ולכן יש מקום להנאה תמיד, בלי קשר לתוצאות. איך לראות את החיים כמשחק וליהנות מהם תמיד? לפי אליעד כהן, כדי ליהנות מהחיים כמשחק, צריך קודם כל ... כמשחק. הוא נותן את הדוגמה של אדם שמשחק במשחק: כאשר השחקן יודע שהוא בתוך משחק, הוא יכול ליהנות מכל רגע, בין אם הוא מנצח ובין אם הוא מפסיד. הוא יכול ליהנות אפילו כשהוא נתקל בקושי, כי ... מעצמם, ותיווצר תחושת רווחה והקלה, ואז תוכל לצמוח גם ההנאה. לסיכום, מהי הדרך הכי טובה ליהנות מהחיים בכל מצב? לפי אליעד כהן, הדרך הכי טובה ליהנות מהחיים היא להבין תחילה איך לא לסבול, במקום לנסות ליהנות באופן ישיר. כאשר אדם מצליח ... מרגע שהחיים נתפסים כמשחק, כל דבר, טוב או רע, הופך להיות חלק מההנאה הכוללת. כך אפשר ליהנות גם מהקשיים, גם מהבעיות, וגם מההפסדים והכישלונות, כי בסופו של דבר הכל חלק ממשחק גדול. איך ליהנות מהחיים? איך להפסיק לסבול? ...
איך ליהנות מהחיים הרגילים? למה אני לא נהנה מהחיים? מה מונע מאנשים להיות מאושרים? איך להפסיק לרדוף אחרי מטרות בלתי אפשריות? איך לחזור להנאות הקטנות? מה הסיבה שבגללה אדם לא נהנה מהחיים הרגילים? איך נוצרות שאיפות גדולות? אני חייב להיות משהו מיוחד כדי ליהנות, לרדוף אחרי דברים גרנדיוזיים, ליהנות גם בלי לכבוש את העולם, מדוע קשה לאנשים ליהנות גם כשיש להם הכל? מה עושים עם הצורך להיות משהו מיוחד? מטרות גרנדיוזיות, למה צריך לבדוק את השורש של הבעיה?
... ליהנות מהחיים הרגילים? למה אני לא נהנה מהחיים? מה מונע מאנשים להיות מאושרים? איך להפסיק לרדוף אחרי מטרות בלתי אפשריות? איך לחזור להנאות הקטנות? מה הסיבה שבגללה אדם לא נהנה מהחיים הרגילים? איך נוצרות שאיפות גדולות? אני חייב להיות משהו מיוחד כדי ליהנות, לרדוף אחרי דברים גרנדיוזיים, ליהנות גם בלי לכבוש את העולם, מדוע קשה לאנשים ליהנות גם כשיש להם הכל? מה עושים עם הצורך להיות משהו מיוחד? מטרות גרנדיוזיות, למה צריך לבדוק את השורש של הבעיה? מה הסיבה שבגללה אדם לא נהנה מהחיים הרגילים? אליעד כהן מסביר לעומק בהרצאה, מדוע אנשים לא מצליחים ליהנות מהחיים הרגילים שלהם. הנקודה המרכזית שהוא מציג היא שלאנשים רבים יש שאיפה גדולה, לפעמים בלתי מושגת, שלוכדת את תשומת הלב שלהם עד כדי כך שהם לא מסוגלים ליהנות מדברים פשוטים ויומיומיים. הוא מביא כדוגמה אנשים עשירים או מצליחים מאוד, שאינם נהנים מהצלחתם כי הם עדיין ... עד כדי רצון לנצח את המוות. אליעד מבהיר שזה קורה כי אנשים נושאים עמם פקודה פנימית שאומרת להם שהם צריכים להיות משהו מיוחד או גרנדיוזי כדי ליהנות. הפקודה הזו יכולה להגיע מהסביבה, מהמשפחה או אפילו מאיזושהי שאיפה פנימית עמוקה. כל עוד אדם לא משיג את הדבר הגרנדיוזי הזה, הוא לא מסוגל ליהנות מהדברים הפשוטים שבחיים, כמו קפה בבוקר, שיחה נעימה או אפילו הנאה פשוטה מריח של פרחים. איך נוצרות השאיפות ... לפקודה פנימית שכמעט בלתי אפשרי לממש, כי תמיד אפשר להיות יותר מוצלח. לדוגמה, אדם עשוי להיות מנהל עסק מצליח עם המון לקוחות, אבל הוא לא מסוגל ליהנות מכך כי הוא עדיין לא סלבריטי עולמי. אליעד נותן דוגמה של אנשים שהיו יכולים ליהנות בקלות כשהיו ילדים, למשל מלאכול פיצה או לבלות עם חברים, אך היום הם איבדו את היכולת ליהנות מאותם דברים פשוטים כי המטרה הגדולה תמיד עומדת מול עיניהם, ומונעת מהם את ההנאות הרגילות. איך אפשר לצאת ... לשנות זאת, אליעד ממליץ לנסות לראות את הפקודה הפנימית הזו מבחוץ. כלומר, האדם צריך לזהות את המחשבה שאומרת לו אני חייב להיות משהו מיוחד כדי ליהנות, ולהבין שזאת בסך הכל מחשבה ולא עובדה מוחלטת. כאשר אדם מתחיל לראות את זה מבחוץ, הוא יכול להטיל ספק בכך ולהחליט לשנות את הפרשנות שלו. אליעד מסביר שהשינוי מתרחש כאשר האדם מפסיק לרדוף אחרי דברים גרנדיוזיים ומצליח לחזור ליהנות מדברים פשוטים ורגילים. ההבנה שאפשר ליהנות גם בלי לכבוש את העולם היא מהותית בדרך לשלווה פנימית. אליעד מדגיש שזו לא החלטה פשוטה, כי הפקודה הפנימית טבועה עמוק בתת מודע. מדוע קשה לאנשים ליהנות גם כשיש להם הכל? אליעד מראה שגם אנשים עם כל המשאבים וההצלחה יכולים להיות אומללים, כי הם מחפשים דבר נוסף ... ממשיך להרגיש חוסר משמעות, אפילו אם הוא מוקף בשפע. מה עושים עם הצורך להיות משהו מיוחד? אליעד כהן מציע לשאול את עצמך בצורה כנה: האם אני יכול ליהנות מחיים רגילים? המטרה אינה בהכרח לוותר על השאיפות הגדולות אלא להחזיר את היכולת ליהנות גם מדברים פשוטים. אם אדם יבין שהוא יכול ליהנות מחיים רגילים ופשוטים, הוא יוכל להרגיש טוב גם כשהוא לא משיג את המטרות הגרנדיוזיות שלו. לדוגמה, אדם שיש לו שאיפות להיות מפורסם או אהוב על ידי כולם, צריך להבין שמותר לו ליהנות מקפה טוב, מחברה של חברים, או אפילו מהליכה בפארק, גם בלי שהוא כוכב על. כלומר, המטרה היא להגיע לשלווה פנימית ... צעיר החל ללמוד מקצוע מסוים, יכול להיות שבאותו רגע הוא החליט שהוא חייב להיות הכי טוב בעולם במקצוע הזה, וזו בדיוק הפקודה שגורמת לו היום לא ליהנות משום דבר פחות מזה. ברגע שהאדם מזהה את השורש הזה, הוא יכול להתחיל להשתחרר. השחרור מתרחש כשהוא מבין שהוא לא חייב להיות מיוחד או גרנדיוזי כדי ליהנות, אלא מותר לו ליהנות מחיים פשוטים ורגילים, ומותר לו פשוט להיות. איך ליהנות מהחיים הרגילים? למה אני לא נהנה מהחיים? מה מונע מאנשים להיות מאושרים? איך להפסיק לרדוף אחרי מטרות בלתי ...
איך לפתח רצון לתת? איך להשתחרר מרצון לקבל? איך ליהנות מנתינה? אלטרואיזם, איך להיות אלטרואיסט? איך לגרום למישהו ליהנות לתת? איך לאהוב בלי תנאים? איך לגרום למישהו לרצות לתת? איך ליהנות מחוסר שליטה?
איך לפתח רצון לתת? איך להשתחרר מרצון לקבל? איך ליהנות מנתינה? אלטרואיזם, איך להיות אלטרואיסט? איך לגרום למישהו ליהנות לתת? איך לאהוב בלי תנאים? איך לגרום למישהו לרצות לתת? איך ליהנות מחוסר שליטה?
... לפתח רצון לתת? איך להשתחרר מרצון לקבל? איך ליהנות מנתינה? אלטרואיזם, איך להיות אלטרואיסט? איך לגרום למישהו ליהנות לתת? איך לאהוב בלי תנאים? איך לגרום למישהו לרצות לתת? איך ליהנות מחוסר שליטה? איך לפתח רצון אמיתי לתת? בני אדם רבים מתקשים ליהנות מנתינה ומתקשים להשתחרר מהרצון המתמיד לקבל. אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לגרום למישהו שלא נהנה לתת, להתחיל להרגיש הנאה אמיתית מנתינה, ולא לתת רק מתוך חובה או מתוך הרגשה שאין ברירה. מה מונע מאנשים ליהנות מנתינה? ראשית, אליעד מדגיש שאנשים אוהבים לקבל כי הם חווים בכך שליטה, והנתינה נתפסת בעיניהם כוויתור על שליטה, חולשה או ניצול. אדם שלא נהנה ... שרוב האנשים שנותנים בלי רצון אמיתי עושים זאת מתוך פשרה פנימית בלבד. הם לא באמת נהנים מכך, מכיוון שהם תופסים זאת כאיבוד שליטה. איך ליהנות מכך ששולטים בך? כדי להמחיש את הרעיון, אליעד מביא דוגמה של אדם שאוהב לשלוט באחרים, ושונא כששולטים בו. אדם כזה לא יוכל ליהנות ממצב שבו הוא נשלט. אך אם יצליח להבין שכאשר הוא מנסה לשלוט כל הזמן, הוא בעצם נשלט על ידי הצורך שלו לשלוט, הוא יוכל להתחיל ליהנות מחוסר שליטה. כלומר, אליעד מסביר, ברגע שאדם מבין שהוא כלוא ברצון שלו לשלוט באחרים, הוא יבין שהכוח האמיתי הוא דווקא בחופש מלא משליטה - ... ולא לתחושת פשרה, האדם חייב להשתחרר מהצורך לקבל תמורה או תועלת מוגדרת. מי שנותן רק מתוך ציפייה לקבל משהו בתמורה, לעולם לא יוכל ליהנות מנתינה עצמה. הוא יחשב באופן תמידי מה יוצא לי מזה?, ולכן הוא יהיה מאוכזב אם לא יקבל את מה שרצה. כדי ליהנות מנתינה, אליעד מציע שאדם ישאל את עצמו למה הוא לא נהנה לתת. כשאדם יבין שלנתינה יש ערך אחר מעבר לקבלה הפיזית, הוא יוכל להתחיל ליהנות מעצם פעולת הנתינה, ולא רק ממה שהיא מעניקה לו בחזרה. הרעיון המרכזי כאן הוא שינוי בתפיסת הערך: במקום לחשוב שנתינה היא הפסד, האדם צריך לראות ... נוספת שאליעד מבהיר היא הקשר בין אהבה ללא תנאים לבין הנאה מנתינה. אדם שאוהב רק עם תנאים תמיד תלוי בקבלת תנאים אלו, ולכן אינו יכול ליהנות באופן מלא. לעומת זאת, כשאדם מצליח לאהוב בלי שום תנאי, הוא יכול ליהנות באופן אמיתי מנתינה. הוא כבר אינו תלוי במה שהאחר עושה או לא עושה, ולכן גם הנתינה שלו לא תלויה במה שיקבל בחזרה. אך אליעד גם מציין שאם אדם ... ולהתחבר להנאה האמיתית שקיימת באלטרואיזם ובנתינה מתוך בחירה חופשית. איך לפתח רצון לתת? איך להשתחרר מהרצון לקבל? איך לגרום למישהו ליהנות מנתינה? איך לאהוב בלי תנאים? איך ליהנות מחוסר שליטה? איך ליהנות מנתינה בלי תנאים? איך לגרום לאדם לאהוב לתת בלי תנאים? ...
איך ליהנות מתחושת צמצום? איך ליהנות מתחושות רעות? איך להרגיש טוב להרגיש רע? לא רוצה ללכת לפי החוקים, רוצה להרגיש חופשי, לא אוהב שאומרים לי מה לעשות, מרגיש כלוא, רוצה לברוח, איך ליהנות מכל דבר? חופש רוחני
איך ליהנות מתחושת צמצום? איך ליהנות מתחושות רעות? איך להרגיש טוב להרגיש רע? לא רוצה ללכת לפי החוקים, רוצה להרגיש חופשי, לא אוהב שאומרים לי מה לעשות, מרגיש כלוא, רוצה לברוח, איך ליהנות מכל דבר? חופש רוחני
... ליהנות מתחושת צמצום? איך ליהנות מתחושות רעות? איך להרגיש טוב להרגיש רע? לא רוצה ללכת לפי החוקים, רוצה להרגיש חופשי, לא אוהב שאומרים לי מה לעשות, מרגיש כלוא, רוצה לברוח, איך ליהנות מכל דבר? חופש רוחני איך ליהנות מתחושת צמצום ומתחושות רעות? תחושת צמצום היא ... כיוון שהם לא פועלים לפי הכללים. לדוגמה, אדם ששונא את הבנק ולכן לא רוצה לפעול לפי הכללים שלו, ובסופו של דבר מרגיש תסכול או פחד מההשלכות של ההתנהגות הזו. איך ליהנות מתחושת השיעבוד וההגבלה? אליעד כהן מציע גישה ... רע? האם זה הכרחי לחשוב כך? הוא טוען שכדי לא לסבול, האדם צריך לערער את עצם הרעיון שזה רע. למה צריך קודם להפסיק לסבול לפני שנהנים? אליעד מסביר שכשאדם רוצה ליהנות ממשהו (לדוגמה מזוגיות או מעבודה), הוא צריך ... ההנאה, בלי להתמודד עם הסיבה האמיתית לסבל. יש צורך לחקור את התחושות הרעות ולערער עליהן. רק לאחר מכן, האדם יכול למצוא הנאה במצבים השונים. לדוגמה, אדם שרוצה ליהנות מזוגיות, צריך קודם כל להבין מה מפריע לו. אולי ... לקבל אהבה ללא תנאים, אבל לא אוהבים לתת בחזרה, ולכן נוצרת תחושת צמצום ושיעבוד. אליעד מסביר שהנתינה עצמה נתפסת לעיתים כהגבלה, כי חייבים לתת כדי לקבל. איך ליהנות מהנתינה ומהתחושה של מוגבלות? אליעד נותן דוגמה ... העבודה נותנת לו כסף שמאפשר לו לחיות חיים חופשיים יותר. דוגמה דומה היא זוגיות: היא מגבילה במובנים מסוימים אך מעניקה חופש במובנים אחרים. לדעת אליעד, אפשר ליהנות מתחושת ההגבלה על ידי ההבנה שגם המצב ההפוך של ... גורמת לתובנה חשובה: האדם בכל מקרה משועבד, לא משנה מה הוא עושה. ברגע שהוא מבין שהוא בכל מקרה משועבד, הוא יכול להחליט באיזה סוג של שיעבוד לבחור, וזה מאפשר לו ליהנות מהבחירה עצמה. אליעד נותן דוגמה נוספת: אדם שנמצא בזוגיות לעומת אדם שחי לבד. בשני המקרים יש שיעבוד. אדם בזוגיות מוגבל בכך שהוא לא לבד, אבל אדם לבד מוגבל בכך שאין לו זוגיות. אדם צריך למצוא דרך ליהנות משני המצבים. הוא מסביר שהאדם צריך להרגיש מושלם ... קודם כל לבדוק למה הוא סובל ממנו, לפרק את הגורמים לרגשות השליליים, ולבדוק האם התחושות הרעות בכלל הכרחיות. רק אחרי שהוא מפסיק לסבול מהסרט, הוא יכול להתחיל ליהנות ממנו. אליעד מדגיש את החשיבות של שאילת שאלות. ... שהגבול או המוגבלות הם רעים. בסוף התהליך, אם האדם מצליח באמת לשחרר את עצמו מהרעיון שהתחושה הזו רעה, הוא משתחרר ממנה באופן מוחלט. ברגע שזה קורה, הוא יכול ליהנות מכל מצב, גם מתחושת הצמצום. איך ליהנות מתחושת צמצום? איך לא לסבול מחוקים ומגבולות? האם חופש מוחלט אפשרי? איך להפסיק להרגיש רע? למה אני מרגיש כלוא? איך ליהנות מתחושה של הגבלה? ...
הנאה - למה קשה ליהנות? איך ליהנות מכל דבר? איך ליצור הנאה? איך ליהנות מהחיים יותר?
... - למה קשה ליהנות? איך ליהנות מכל דבר? איך ליצור הנאה? איך ליהנות מהחיים יותר? מי שיתבונן בעניין יראה, שכל אדם רודף כל הזמן אחרי הנאות. וגם מי ... ושאין לו עניין בהנאות, הרי שהוא בסך הכל רודף אחרי הנאות מסוג אחר. אבל כל בני האדם בעולם, הם נהנתנים, וכולם מנסים כל הזמן ליהנות. אאכ האדם הוא מגיע לשלמות ההנאה, שאז ההנאה רודפת אחריו, והוא כבר לא צריך לרדוף אחריה. ומי שיתבונן בעניין יראה, שמאוד קשה לאדם למצוא הנאה. כי אם זה היה ככ קל, הרי שכולם היו נהנים כל הזמן. וליהנות בחיים צריך לדעת. ולא כל אחד יודע ליהנות. ומי שיודע איך ליהנות מכל דבר, הוא מאושר אמיתי. משום שהוא מפסיק לחפש את האושר. כי האושר הוא ההנאה המתמדת והאין סופית. ומי שיודע ליהנות מכל דבר, הוא מאושר באמת, כי הוא כבר לא רודף אחרי האושר. והשאלה הנשאלת היא, מהו שורש הקושי ליהנות? מדוע קשה ככ ליהנות? ולמה לא משנה מה יהיה לאדם, עדיין הוא לא ירגיש שלמות של הנאה? כי לא משנה מה יהיה לאדם, הוא תמיד ירגיש חסר כלשהו. והשאלה היא, מהו שורש עניין החסר והקושי ליהנות? איך להגיע להנאה שלמה? וכפי שכבר ביארתי, בכל דבר שיש בעולם, יש בו חיסרון כלשהו. ... ומי שיש לו הכל, אז משעמם לו. ומי שאין לו כלום, גם הוא לא טוב לו. כך שתמיד האדם מרגיש חסר כלשהו. ושורש עניין הקושי של האדם ליהנות בחיים, הוא בכך שבכל דבר שיש בעולם, יש בו חיסרון מצד ישותו. כי הישות של הדבר, מפרידה את הדבר מכל שאר הדברים, וזה החיסרון שלו. ולכן, קשה ככ ליהנות. אבל אף על פי כן, יש דרך ליהנות. וליהנות בשלמות. ולהפיק הנאה בשלמות מכל דבר. ואיך? כי כל הדברים ... כי כל הדברים שיש בעולם, מצד הפנימיות שלהם, הכל אחד והם כולם אחד. ובכל דבר שיש בעולם, כלולים בו כל שאר הדברים שיש בעולם. וכדי ליהנות בשלמות מכל דבר, לשם כך על האדם להתחבר לנקודה הפנימית שיש בכל דבר, שהיא מחברת את ...
הנאה שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב?
הנאה שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב?
... שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב? מה זו הנאה שקרית והאם כדאי ליהנות ממנה? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של הנאה שקרית לעומת הנאה אמיתית. הנאה שקרית היא מצב שבו אדם נהנה ממשהו רק באמצעות כך שהוא ... אליעד כהנאה שדורשת מהאדם לשקר לעצמו כדי ליהנות, וזאת בניגוד להנאה אמיתית, לכאורה, שאמורה להישען רק על אמת מוחלטת. האם יש אפשרות ליהנות באמת בלי לשקר? אליעד כהן מסביר שהנאה אמיתית, הנאה שלא מבוססת על שקרים, היא דבר בלתי אפשרי. הסיבה לכך היא שהנאה בהכרח מבוססת על ... אמיתי בשום דבר, ובכך נשללת ממנו האפשרות ליהנות באמת. במילים אחרות, לפי אליעד, כל סוג של הנאה שמתקיים בעולם הוא למעשה שקרי. אי אפשר ליהנות ממשהו אלא אם כן האדם משקר לעצמו ומאמין שיש איזשהו חיסרון שממולא באמצעות אותה ההנאה. במצב של אמת מוחלטת, שאין בו חסרונות, גם לא ... אמיתית. במובן זה, אליעד טוען שהדרך היחידה ליהנות היא דרך הנאה שקרית. מה המחיר של הנאה שקרית? אליעד כהן מדגיש כי אף על פי שהנאה שקרית נותנת תחושה טובה, היא מגיעה עם מחיר בלתי ... שאין תשובה חד - משמעית לשאלה האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית. לכל בחירה יש יתרונות וחסרונות. ההנאה השקרית מאפשרת לאדם להרגיש טוב, ליהנות ולהיות שמח, אך המחיר הוא פגיעות וסבל כאשר המציאות השקרית מופנית נגדו. החיים עצמם, לדברי אליעד, הם משחק של יתרונות וחסרונות. כל אדם צריך להחליט בעצמו מה הוא מעדיף - האם ליהנות מההנאה השקרית תוך שהוא מודע למחיר הסבל הצפוי, או לוותר על ההנאה כדי להימנע מסבל. הוא מוסיף ואומר שיש אפשרות מתקדמת יותר, לפיה ... לעומק. הנאה שקרית האם יש הנאה אמיתית? איך ליהנות באמת? מה המחיר של הנאה שקרית? האם אפשר ליהנות בלי לשקר? איך להרגיש טוב בלי רע? ...
מוזיקה - ליהנות ממוזיקה גם בלי להבין את המילים. מהי המשמעות?
... - ליהנות ממוזיקה גם בלי להבין את המילים. מהי המשמעות? אם נתבונן על עניין המוזיקה, נראה שלפעמים באפשרותו של האדם ליהנות ממוזיקה טובה, גם בלי להבין את המילים של השיר. כי לא כל נעימה מוזיקאלית היא עם ... המוזיקאלית היא עם מילים, דהיינו, שיר רגיל, גם אז לא תמיד האדם חייב להבין את המילים כדי ליהנות מהשיר. והחיים הם סוג של מוזיקה. כי כמו שלכל שיר מוזיקאלי יש את הקצב שלו, כך גם ... שבו האדם מבין את המילים ונהנה מהמוזיקה. אבל, לא תמיד חייבים להבין את המילים של השיר, כדי ליהנות ממנו. כי השלמות האישית של האדם, היא כאשר הוא נהנה מהחיים כפי מה שהם, גם בלי להבין ... יש בחירה חופשית לבחור, האם הוא רוצה להתעקש דווקא להבין את הדברים, או פשוט לשתוק ולנסות ליהנות מהדברים כפי מה שהם. ואף אחד לא מכריח את האדם להבין את המילים, כדי ליהנות מהמוזיקה. והאדם יכול לבחור ליהנות מהמוזיקה, גם בלי להבין את המילים. כי השלמות היא, כאשר האדם לא צריך להתאמץ להבין את המילים של השיר, אלא, אם הוא מבין אז הוא מבין, ואם לא, גם אז הוא נהנה מהשיר. כי האדם יכול ליהנות מהחיים, גם בלי להבין אותם. והטעם המוזיקאלי של האדם, מעיד על צורת החשיבה שלו. כי מי שהחשיבה שלו טובה, הוא יודע ליהנות מכל דבר. וככל שהחשיבה של האדם יותר טובה, כך הוא יודע להפיק הנאה מיותר דברים, משום שהוא רואה את הטוב שיש בכל דבר. ולא כל אחד יודע ליהנות מכל סוג של מוזיקה. כי לכל אחד יש את הטעם שלו. דהיינו, לא כל אחד יודע ליהנות בחיים בכל מצב, כי לכל אחד יש את ההעדפות האישיות שלו, באיזה קצב הוא רוצה את החיים ... רוצה שיקרו לו. וככל שהאדם יותר חכם באמת, כך הוא יודע להתאים את עצמו ליותר מצבים, והוא לומד ליהנות מהדברים השונים. וכך גם הוא יודע ליהנות מיותר סגנונות מוזיקאליים. ואף על פי כן, גם כאן צריך צמצום. כי אם האדם ייהנה מכל סוג של מוזיקה בעולם באותה העוצמה, הרי שכבר לא תהיה משמעות למוזיקה עבורו. כי גם מי שיודע ליהנות מהמון סוגים שונים של מוזיקה, עדיין גם הוא יש סגנונות מסוימים של מוזיקה, שהוא מעדיף ... המידה. ואם האדם ייהנה מכל סוגי הקולות שיש בעולם באותה המידה, הרי שהוא בעצם כבר לא ממש יכול ליהנות ממוזיקה. כי כבר אין משמעות למוזיקה רגילה עבורו. מאחר שכל הצלילים נשמעים עבורו אותו ... השמיעה שלו, ואת יכולת ההנאה שלו. כמו החירש שאצלו כל הצלילים אותו הדבר, אבל הוא גם לא יכול ליהנות מהם. ומי שבעיניו הכל טוב באותה המידה ממש, הרי שהוא כבר לא יכול ליהנות בחיים, כי הכל זה אותו הדבר. ולכן, גם כאן צריך צמצום. כי יש שני רבדים, הפנימי ... לא ייהנה מכל סוג של רעש מוזיקאלי. כי רק חירש נהנה מכל סוג של צליל באותה המידה. וגם מי שיודע ליהנות מכל דבר, הרי שגם הוא צריך צמצום כלשהו, כדי שהוא יוכל להמשיך ליהנות ממוזיקה. ולמרות שצריך צמצום כנל, נשאל, איך אפשר ליהנות מכל הצלילים באותה המידה בדיוק? וכאן יש שתי תשובות. והתשובה הראשונה היא, שבאפשרותו ... שאותה הוא רוצה לחשוב, ועל ידי זה הוא כאילו חירש ועיוור למה שקורה איתו. דהיינו, האדם יכול ליהנות מכל הצלילים באותה המידה, על ידי זה שהוא סותם את האוזניים שלו. כי האדם יכול לבחור ... תמיד. אבל, יש בזה גם חיסרון. כי האדם בעצם לא מנצל את יכולת השמיעה שלו. ולכן, יש דרך נוספת ליהנות מכל הצלילים באותה המידה, גם בלי לסתום את האוזניים ובלי לשתוק. ואיך? על ידי זה ... צלילים. והקצב של הצלילים השונים, בפרט כאשר יש איתם מילים, הוא יוצר שיר. ובאפשרותו של האדם ליהנות מכל רצף של צלילים, על ידי זה שהוא מתבונן על הקצב של הצליל, ומתחבר אליו רגשית. כי ... מחריש אוזניים או לכל צליל צורמני אחר, גם לו יש את הקצב המוזיקאלי שלו. והאדם פשוט לא רגיל ליהנות מהקצב של הצלילים שאותו הוא לא אוהב. אבל, באפשרותו של האדם להתבונן על הקצב של ... שלו, על ידי זה הוא יכול להפיק הנאה מכל סוג של צליל. והמשמעות הרוחנית של זה היא, שהאדם יכול ליהנות מכל דבר, לא רק על ידי זה שהוא פשוט יתעלם מהכל וישתוק, אלא גם על ידי זה שהוא ינסה ... מבין את כל הדברים, על ידי זה הוא יכול להפיק הנאה מכל סוג של אירוע. ונחדד: כי יש שתי דרכים ליהנות מכל דבר. הדרך האחת היא הדרך של השתיקה, כמו החירש שהוא לא שומע דבר. דהיינו, שהאדם ... והדרך השנייה היא, על ידי ההבנה וההסתכלות על הפנימיות של כל דבר, כמו המוזיקאי שהוא יכול ליהנות מהקצב של המוזיקה, בלי להתייחס לצלילים שהיא יוצרת. כי החכם יכול ליהנות מכל האירועים, על ידי זה שהוא מסתכל על היופי שיוצר אותם, בלי להתייחס לצורה החיצונית ... ביחס ליכולת השתיקה של האדם, שהיא היכולת להכיל את הכל. והאדם צריך להשתמש גם בשכל שלו, כדי ליהנות גם באמצעותו. וכאשר יש לאדם את שתי היכולות האלו, אז מצד הפנימיות שלו, הוא בשתיקה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות סרטים? מה הופך סרט לסרט טוב? איך ליהנות מדברים? איך להבין דברים? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך ללמוד מכל דבר? איך לנתח סרטים? איך לביים סרט?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
חשיבה חיובית וחיים טובים - הספר על: ליהנות, מחשבות חיוביות, חשיבה נכונה, לחשוב חיובי, חשיבה טובה, חשיבה חיובית, איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

מחשבות חיוביות ושקט נפשי אמיתי - הספר על: מחשבות חיוביות, ליהנות, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: חשיבה נכונה, איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Positive-Thinking.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר, חשיבה חיובית, פסיכולוגיה חיובית בנושאי ליהנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Positive-Thinking.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0930 שניות - עכשיו 03_08_2025 השעה 00:16:46 - wesi27