אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הנאה ✔הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי ✔ובו יתבאר עניין...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חשיבה חיובית, אופטימיות, מחשבות חיוביות, לחשוב חיובי, חצי הכוס המלאה, הנאה, מטפל אישי, מהו פידבק חיובי, חשיבה שלילית, גישה חיובית, כיצד לחשוב חיובי, הצהרות אופטימיות, פילוסופיה אופטימית, מחשבות פסימיות, למה אופטימיות משפיעה על לחץ, דוגמה לחשיבה חיובית ושלילית, גישה שלילית, ממה נובעת סקרנות שלילית, התגברות על כישלון, רשימת תכונות אופי שליליות, מחשבה שלילית, לא לחשוב פסימי, איך לייצר אושר עם חשיבה חיובית, הצהרות פסימיות, חשיבה חיובית עם מצב רוח טוב, חשיבה אופטימית, חשיבה חיובית, יועץ אישי, לחץ וחשיבה חיובית, חשיבה פסימית ודמיון מודרך, אופטימיות, פילוסופיה שלילית, טיפול בחרדה דרך חשיבה חיובית, איך לחשוב חיובי, חצי הכוס המלאה, לא לחשוב שלילי, חשיבה חיובית בעבודה והתקדמות, איך שומרים על אופטימיות, איך לא לחשוב שלילי, האם פסיכולוגיה חיובית עובדת, גישה פסימית, מחשבות שליליות,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי
ובו יתבאר עניין ההנאות של האדם בחיים. ואיך ליהנות בשלמות?

והעניין הוא, כי הנאה קורית אצל האדם, כאשר רצונו מתמלא. כי טוב, הוא כאשר רצונו של האדם תואם את המציאות, ורע הוא כאשר רצונו של האדם מנוגד למציאות. וכאשר רצונו של האדם מתמלא, אז נוצרת הנאה, על ידי השלמת הרצון והחיסרון של האדם. כי הרצון, הוא חיסרון. כי האדם רוצה את מה שחסר לו, ומה שהאדם רוצה, זה מה שחסר לו. ותחושת החסר של האדם, היא הרצון של האדם. וכאשר הרצון של האדם מתמלא, אז מתמלא אצלו חסרונו, ועל ידי זה נוצרת הנאה.

והנה, בעיני העולם, יש הנאה גשמית ויש הנאה רוחנית. כי בעיני העולם, יש אושר פנימי ויש אושר חיצוני. ואושר חיצוני הוא, כאשר האדם מאושר ושמח, מכך שהמציאות החיצונית היא כרצונו. כגון לדוגמה, שהאדם שמח מכך שיש לו בית. שהבית הוא חיצוני לאדם, והאדם שמח מכך שיש לו בית, שהוא חיצוני לו. וזהו אושר חיצוני. וכאשר האדם נהנה ומפיק הנאה מדברים שהם חיצוניים לו, זאת נקראת הנאה גשמית.

ויש גם אושר פנימי. שהוא כאשר האדם חווה אושר, שאינו תלוי בצורה החיצונית של המציאות. כגון לדוגמה, כאשר האדם מבין את הטוב שיש בכל דבר, שעל ידי זה, האושר שלו לא תלוי בשום דבר חיצוני. וככל שההנאה של האדם, תלויה פחות במה שקורה מחוצה לו, ונובעת יותר ממה שקורה בתוך האדם, כך האושר הוא פנימי יותר. וכאשר האדם מתבונן באיזה עניין פנימי על עצמו ומבין את המציאות, וכאשר על ידי זה האדם מפיק הנאה, ההנאה הזאת נקראת הנאה רוחנית פנימית, של אושר פנימי.

והחכם האמיתי, האדם השלם, הוא זה שיש לו את שלמות ההנאה הרוחנית. כי ההנאה שלו, לא תלויה בשום צורה חיצונית בעולם, אלא ההנאה שלו היא נובעת מעצמה, מצד המהות של המציאות, שלא משתנה לעולם.

כי מי שהוא חכם אמיתי, הוא מבין את הסיבה שבגללה קורים כל הדברים, בדיוק כפי מה שאלוהים עצמו מבין את סיבת כל האירועים שאותם הוא עצמו עושה. ועל ידי זה, ההנאה של החכם האמיתי, היא לא תלויה במה שקורה, אלא היא תמיד שלמה, בדיוק כפי שאלוהים שלם תמיד עם כל מה שהוא עושה, מאחר שהוא עושה את הכל כרצונו (וגם כאן יש היבטים שונים, מי ברא את הרצון של אלוהים וכולי).

וע"פ הנ"ל, לכאורה ניתן להבין, כי מי שהוא חכם אמיתי, שהוא נהנה משורש ההנאה של המציאות, ראוי לו שלא ייהנה מהנאות גשמיות. כי אם האדם טוב לו באמת מבפנים, בלי להיות תלוי בצורה חיצונית כלשהי, אז לכאורה נראה, שהוא לא יכול להפיק שום הנאה גשמית ולא יכול ליהנות משום הנאה גשמית.

כי ההנאה, היא רק כאשר יש חיסרון. כי האדם, לא נהנה מכך שהוא משיג איזה דבר שלא חסר לו. וההנאה היא, רק כאשר נשלם החיסרון. ואם האדם הוא חכם אמיתי, אז אין לו שום חיסרון. וא"כ, לכאורה נראה, שחכם אמיתי לא יכול ליהנות משום דבר. בין אם זה דבר רוחני ובין אם זה דבר גשמי.

ובעיני העולם, נדמה להם, שמי שרודף אחרי הנאה גשמית, כנראה שהוא לא אדם רוחני. ומי שלא רודף אחרי הנאה גשמית, אלא רק אחרי אושר פנימי, אז כנראה שהוא אדם רוחני, או כזה שרוצה להיות רוחני וכולי. והכל ע"פ ההיגיון הנ"ל.

והאמת היא, שאין שום הבדל בין הנאה גשמית להנאה רוחנית. כי כל הנאה, היא גשמית, וכל הנאה, היא רוחנית, וכל הנאה, היא סבל, וכל סבל, הוא הנאה. והכוונה היא, שמצד האמת, כל ההנאות שיש בעולם, יש להן שורש, שהוא, החיבור של האדם, לאחדות של המציאות. וככל שהחיבור של האדם לאחדות של המציאות גדול יותר, כך האדם נהנה יותר. ובכל הנאה והנאה שיש בעולם, מלובשת שם אחדות המציאות. והאחדות של המציאות, שמלובשת ומסתתרת בכל דבר, היא הגורם המכריע, האם האדם ייהנה או לא ייהנה, ועד כמה הוא ייהנה או יסבול, מכל דבר שקורה לאדם. ואין שום הנאה בעולם, שאינה נובעת מאחדות המציאות, שמלובשת בכל דבר.

ואחדות המציאות, היא חוויית האלוהות. שהאדם חווה שהכל אחד, ושהוא עצמו אלוהים האמיתי / השלמות האלוהית. כי כאשר הכל אחד, אז ממילא אין שום הבדל בין המהות לבין הצורה, ואין הבדל בין אלוהים לבין הבריאה, ואז אין עוד מלבדו, ויש רק אלוהים, עד שאין שום משמעות לאלוהים, כי אין שום דבר שנפרד ממנו. ואז על ידי זה, האדם חווה את השלמות.

כי מנקודת מבט אחת, כל ההנאות שיש בעולם, הן כולן סבל. כי כל הדברים שיש בעולם, יש בהם חיסרון. כי כל דבר שקיים, יש בו חיסרון. כי קיומו של הדבר, תלוי בכך שהוא יהיה שונה מדבר כלשהו אחר, דהיינו, חסר צורה כלשהי. וכל צורה, חסרה את כל מה שהיא שונה ונפרדת ממנו. ולכן, כל הצורות חסרות. וכאשר האדם ממלא את רצונו על ידי השגת צורה כלשהי, דהיינו, שהאדם רוצה צורה כלשהי, ואז האדם מקבל את רצונו, דהיינו, מקבל את הצורה שאותה הוא רצה, אז האדם חושב על הצורה שאותה הוא רצה.

ואז, מצד אחד האדם חווה הנאה, מכך שהוא קרוב יותר אל השלמות, כי יש לו פחות חסרונות. אבל מצד שני, ההנאה תמיד חסרה. כי שום דבר אינו מושלם. וכל דבר שיש לאדם, וכל דבר שהאדם חושב עליו, יש בו חיסרון. כי זה הטבע של הדברים, שהם חסרים את מה שהם אינם.

ולכן, תמיד כאשר האדם מרגיש הנאה כלשהי, תמיד תוך כדי זה, הוא היה שמח יותר, אם המציאות הייתה עוד יותר טובה. דהיינו, שהאדם תמיד רוצה את הטוב יותר, משום, שתמיד יש טוב יותר, כי בשום דבר שיש בעולם אין בו שלמות.

וכאשר האדם נהנה מאיזה דבר גשמי, תמיד ולעולם, כל הנאה שהיא, גם כזו שנראית כהנאה גשמית, כל הנאה שהיא, היא הנאה רוחנית. כגון לדוגמה שהאדם נהנה מאכילה ושתייה וכיו"ב, שאז האדם לא נהנה מעצם האכילה עצמה, כי זאת פעולה שהיא חסרת כל משמעות במקרה הטוב, והיא יכולה להיחשב למאמץ מיותר שנועד להשיג תכלית אחרת, אם מסתכלים על האכילה או על כל פעולה אחרת, בעין אמיתית. וכאשר האדם אוכל, ההנאה שלו, היא לא מעצם האכילה עצמה, אלא מעצם החוויה שהאכילה נותנת לו.

כגון לדוגמה שהאדם רעב, שאז הוא חווה נפרדות מאוד גדולה. שהאדם מאוד לא רוצה את המציאות, כי האדם מאוד לא רוצה את הרעב. והאדם חווה רעב, שהוא חוויה של חיסרון. ואז כאשר האדם אוכל, על ידי זה מתמלאת אצל האדם החוויה של החיסרון, והאדם מרגיש שבע, דהיינו, חווה מילוי של חסר. ועל ידי זה נוצרת אצל האדם הנאה גדולה. וכיו"ב לגבי שתייה, שהאדם חווה צמא וחיסרון מאוד גדול, ואז המים מרווים את צימאונו של האדם, ועל ידי זה האדם חווה אחדות עם המציאות, ונהנה מחוויית האחדות שמלובשת באותו הדבר.

ולכן יש כאלו שמתמכרים לאכילה, מה שנקרא אכילה רגשית. ולכן יש כאלו, שכאשר הם חווים לחץ וכעס, על ידי זה הם אוכלים יותר. משום, שהאכילה מספקת לאדם את תחושת וחוויית השובע, שאותו הוא רוצה יותר מכל, שהוא חוויית האחדות עם המציאות. וכאשר האדם מרגיש שחסר לו איזה משהו בחייו, שהוא לא מצליח למלא אותו, על ידי זה הוא מנסה להשיג את חוויית המילוי, באמצעות האכילה הגשמית, שהיא מספקת לאדם חוויית שובע גשמי וממשי עבור האדם.

אא"כ האדם לא מוכן להסתפק בחוויית השובע הגשמי, והאדם לא מוכן להסתפק בתחליף שאינו אמיתי, שאז האדם לא מתמכר לאכילה, גם כאשר חסר לו איזה דבר אחר. וכל שכן, כאשר האדם חווה שהכל טוב לו, או שהחיים טובים יותר עבורו, שעל ידי זה, האדם אוכל פחות, רק כדי צורכו וחיותו, אך לא כדי להשיג את ההנאה שיש בתחושת השובע של האכילה.

וכאשר האדם אוכל איזה אוכל טעים, האדם נהנה יותר. וכאשר האדם אוכל, אוכל שאינו טעים, האדם נהנה פחות. משום שהאוכל הטעים, הוא מספק לאדם חוויית אחדות יותר גדולה. כי האדם מתחבר יותר אל האוכל, והאדם רוצה יותר את האוכל. ואז, ככל שהאוכל הוא טעים יותר, כך יש יותר חוויה של אחדות, ופחות חוויה של נפרדות והתנגדות, ואז ההנאה גדולה יותר. וכאשר האדם אוכל, אוכל שאינו טעים לו, אז האדם חווה נפרדות והתנגדות אל האוכל, ואז ההנאה קטנה יותר, עד כדי סבל.

ולמה האדם רוצה טעם אחד יותר מאשר טעם אחר? כי לכל טעם, יש משמעות אחרת עבור האדם. ויש טעם אחד, שהוא מזכיר לאדם חוויה טובה כלשהי, ויש טעם אחר שמזכיר לאדם חוויה אחרת שלילית כלשהי. והאדם נהנה מהחוויה הרגשית, שהוא מקבל באמצעות האכילה הגשמית. ולפעמים, האדם נהנה יותר מהאוכל, כאשר הוא מוגש לו בצורה יפה ונאה, כי אז, בנוסף לחוויית האוכל, מצטרפות לשם עוד חוויות נוספות וכולי.

ולמה האדם אוהב טעם אחד, יותר מאשר טעם אחר? ולמה לפעמים האדם בוחר ליהנות מטעם אחר, ולא מאותו הטעם תמיד? ולמה רצונו של האדם משתנה כל הזמן? כי בכל פעם, האדם רוצה חוויה אחרת, שמוזכרת לו בצורה אסוציאטיבית, באמצעות אותו הטעם. ולכן בכל פעם האדם רוצה לחוות טעם אחר, כדי להשיג על ידו, חוויה אחרת, כפי מה שהוא רוצה באותו הרגע.

ולמה רצונו של האדם משתנה? ולמה האדם רוצה בכל פעם לחוות חוויה אחרת במינונים אחרים? ובשורשו, התשובה היא, כי הכל אחד, ואין שום שאלה כלל. ובלי שורשו, אין שום תשובה כלל. כי על כל סיבה, נמשיך לשאול איזו סיבה קדמה לה וכולי.

וכאשר האדם מקבל במתנה איזה דבר, בד"כ האדם נהנה יותר, מאשר אילו הוא היה קונה את אותו הדבר בדיוק, תמורת עבודה כלשהי. משום שההנאה גדולה יותר, כי יש איתה פחות חיסרון. דהיינו, ההנאה תלויה בגודל של השלמות שיש באותו הדבר. והאדם צריך לרצות את הדבר שאותו הוא מקבל. וכאשר האדם מקבל את הדבר תמורת עבודה, דהיינו, תמורת חוויית חסר, אז ההנאה היא קטנה יותר. אך כאשר האדם מקבל את הדבר שאותו הוא רוצה, במתנה, ולא תמורת עבודה וחיסרון, על ידי זה יש יותר שלמות רצון, ואז יש הנאה יותר גדולה.

ולפעמים האדם רוצה לקבל את הדבר, דווקא תמורת עבודה ולא במתנה. כי בעיניו, יש יותר חיסרון כאשר הוא מקבל את הדבר במתנה, שאז לדוגמה הוא מרגיש שהוא תלוי בזה שנתן לו את המתנה, והאדם רוצה להרגיש שהוא אלוהים, ושהוא השיג את הדבר בכוחות עצמו, כמו שאלוהים עושה את הכל בכוחו של עצמו, שאז האדם נהנה יותר לקבל את הדבר תמורת עבודה, שהאדם האדם מרגיש יותר, שהדבר מגיע לו.

ויש גם, את הצד המנוגד. כי לאלוהים מגיע לקבל את הכל, ללא כל מאמץ, כי הכל שלו. ולכן, לפעמים האדם לא רוצה להתאמץ, והאדם נהנה יותר לקבל מתנה, כי הוא חווה יותר, את זה שהוא אלוהים, שמשיג את הכל ללא כל מאמץ וכולי.

וכאשר האדם מקבל איזה סכום של כסף, אז האדם נהנה מהכסף, כפי כמה שהוא חווה שהאושר שלו, תלוי בכסף שאותו הוא קיבל. וככל שהאדם מקבל סכום של כסף יותר גדול, וככל שהאדם חושב יותר, שהאושר שלו, תלוי בדברים שהוא חושב שהכסף יכול להשיג לו, כך הוא נהנה יותר מהכסף שאותו הוא מקבל. וזה משום, שהאדם חווה בבת אחת, שלמות חיסרון גדולה יותר. כי בבת אחת, נשלמים אצל האדם המון חסרונות.

וכיו"ב לגבי כל הנאה והנאה שיש בעולם. שתמיד האדם נהנה, מכך שהוא חווה שהוא קרוב יותר אל שלמות רצונו, כפי מה שהוא רוצה באותו הרגע. כי אצל אלוהים, רצונו שלם תמיד, כי הכל כרצונו תמיד. וככל שהאדם מתקרב יותר לחוויה שהכל כרצונו, כך טוב לו יותר וכולי.

וחלק מחוויית השלמות, מגיעה לאדם בצורה אסוציאטיבית. דהיינו, שיש אצל האדם חסרונות, שנשלמים אצלו בצורה אסוציאטיבית. כגון לדוגמה, אדם שבעיניו, רכב בצורה כלשהי, מייצג הצלחה. שאז כאשר האדם מקבל את הרכב הזה, על ידי זה האדם בצורה אסוציאטיבית מרגיש שהוא אדם מצליח, ואז נשלם (באופן חלקי) רצונו של האדם להיות אדם מצליח, כמו אלוהים שהוא מצליח תמיד, ואז האדם נהנה יותר.

ונמצא אם כן, כי יש שורש אחד לכל ההנאות. כי כל דבר יש לו שורש ומהות פנימית. דהיינו, שיש חוקיות שלפיה פועלת ההנאה של האדם. והחוק הוא, שככל שהאדם קרוב יותר לחוויה של שלמות אלוהית, דהיינו, שהאדם חווה טוב יותר שהכל אחד, כך האדם נהנה יותר. וההנאה הזאת, מלובשת בכל ההנאות שיש בעולם, ובכל הנאה, היא מלובשת בעוצמה אחרת ובצורה אחרת, עבור כל אדם בכל זמן ובכל מקום וכולי.

ונמצא אם כן, כי אין בעולם שום הנאה גשמית כלל, כי הכל זאת הנאה רוחנית בלבד. שהאדם נהנה תמיד, מכך שהתודעה שלו, חווה השלמת חיסרון. בין אם זה באמצעות חוויה גשמית של שלמות חיסרון, כגון אכילה. שאז חוויית השובע, מזכירה לאדם באופן אסוציאטיבי, את חוויית השובע ושלמות הרצון של אלוהים. ובין אם זה, על ידי זה שהאדם חווה חוויה אלוהית, שהוא אלוהים, באמצעות הרגשות שמתעוררים בו באופן אסוציאטיבי, כאשר הוא נהנה מאיזה דבר וכולי.

ואם לא היה לאדם שום רצון לחוות שלמות, אז הכל היה מושלם בעיני האדם. כי כאשר אין שום רצון לחוות שלמות, אין שום חיסרון כלל. וכאשר אין שום חיסרון כלל, אז הכל מושלם תמיד. ואז ממילא האדם לא היה יכול ליהנות כלל משום דבר. וכל ההנאות של האדם, תלויות בכך שהוא רוצה לחוות את השלמות, ושאותה הוא מנסה לחוות וחווה, באמצעות ההנאות השונות. וכל ההנאות הן רוחניות, משום שהן כולן ממלאות אצל האדם צורך רוחני לחוות שלמות. ובלי הצורך והרצון הזה, לא הייתה שום משמעות רגשית לאדם, לשום דבר שהוא.

כי כל ההנאות שבעולם, הן כגוף ללא נשמה, אם אין לאדם את החוויה של מילוי החיסרון שמלובשת באותו הדבר. והרצון של האדם לחוות שלמות, הוא זה שיוצר אצל האדם את ההנאה, כאשר הוא משיג דבר גשמי כלשהו.

וכאשר האדם רודף אחרי העולם כדי להשיג הנאה גשמית, הוא בעצם מנסה להשיג הנאה רוחנית, שמלובשת אצלו באותו הדבר הגשמי. כגון לדוגמה, אדם שרודף אחרי הכסף, שהוא רודף אחרי החוויה הרוחנית האלוהית, שהוא מקבל אותה, כאשר הוא משיג את הכסף. וכיו"ב לגבי כל דבר אחר. כך שהאדם רודף תמיד, רק אחרי הנאה רוחנית. וכאשר האדם לא יודע איך להשיג אותה מתוך עצמו, אז הוא מנסה להשיג אותה באמצעות השגת דברים חיצוניים, שגורמים לתודעה שלו לחוות שלמות של הנאה רוחנית.

כי יש בתוך האדם שני רבדים. הרובד של המודעות החיצונית והרובד של המודעות הפנימית, שהם, המודע ותת המודע של האדם. ובתת המודע של האדם, מתרחשים תהליכים שלמים כל הזמן. ובתת המודע של האדם, האדם זוכר תמיד, את זה שהוא היה אלוהים, דהיינו, שהאדם זוכר את זה שהכל אחד. והאדם תמיד משתוקק להשיג את חוויית האחדות הזאת, שוב פעם ושוב פעם (ולכן יש רצוא ושוב, כי האדם רוצה להשיג אותה שוב פעם ושוב פעם, וזה אפשרי רק על ידי צמצום וכולי).

ותת המודע של האדם, שמנסה להשיג את ההנאה הרוחנית, הוא מניע את האדם, לחפש את אותה ההנאה הרוחנית. ובתת המודע העמוק ביותר, שם האדם כבר חווה את השלמות, והוא אינו מחפש דבר. ובתת המודע החיצוני יותר, האדם מחפש את ההנאה של האחדות, על ידי התבוננות פנימית, שאותה האדם עושה תמיד, בכל דבר בעולם, בעומק תת המודע שלו.

וברובד חיצוני יותר, האדם לא יודע איך להשיג את ההנאה הזאת באופן ישיר, ואז האדם מחפש להשיג את ההנאה הזאת, דרך הנאה גשמית. שהיא, בצורה אסוציאטיבית, גורמת לתת המודע של האדם, להבין טוב יותר שהכל אחד. ועל ידי זה האדם מתחבר לחוויית האחדות של המציאות, שהיא נוצרת על ידי ההתבוננות של תת המודע של האדם, במציאות החיצונית, שעל ידי זה נוצרת התבוננות פנימית, שיוצרת הבנה של אחדות, שיוצרת חוויה של אחדות וכולי.

כך, שכל ההנאות הגשמיות שיש בעולם, הן בעצם מרדף אחרי הנאה רוחנית, שמסתתרת בכל דבר.

ויש גם את ההנאה הרוחנית. שהיא קרובה יותר אל השורש של ההנאה. כי ההנאה בשורשה, נובעת מהחוויה שהכל אחד. שהיא נובעת, מההבנה של האדם שהכל אחד. והנאה רוחנית, היא, הנאה שנובעת אצל האדם מהתבוננות פנימית, שהיא מקרבת אותו להבנה ולחוויה שהכל אחד.

ויש גם הנאה שנובעת מחוסר התבוננות, שהאדם מנסה להשתיק את השכל שלו. שגם זה סוג של התבוננות פנימית. שבה, חלק מהשכל של האדם, מנסה להתבונן על עצמו, מנקודת מבט של האין שכל. שגם זו התבוננות, שמובילה להבנה ולחוויה של אחדות.

אלא, שגם הנאה רוחנית, גם היא הנאה גשמית. ולמה? כי כל ההנאות הרוחניות, הן הנאות של גוף. שהאדם אוחז בגוף ובצורה רעיונית כלשהי. כי הנאה רוחנית ואושר פנימי, הם כאשר האדם נאחז באיזה רעיון כלשהו. וזוהי בעצם הנאה גופנית. שהאדם נאחז בגוף ובצורה של אותו הרעיון.

וגם התודעה, גם היא גוף. גוף של המהות של המציאות. וכל דבר בעולם, כולל כל רעיון שהוא וכל צורת חשיבה שהיא, לכולם יש גוף, שהוא הצורה של הרעיון ושל הידיעה. וכל ידיעה, היא הגוף של ידיעת האחד, שאין בו שום ידיעה מוגדרת (כנפרדת). וכאשר האדם נהנה מהתבוננות כלשהי, הרי שהגוף דהיינו, התודעה שלו, נהנית מהנאה גופנית, של השגת צורה סופית, דהיינו, רעיון מוגדר, שבו נאחז האדם ומפיק ממנו הנאה.

וכל הנאה שהאדם רודף אחריה, בין אם זו הנאה גשמית ובין אם זו הנאה רוחנית, הוא תמיד רודף אחרי הנאה גשמית של גוף מצומצם. כי הגוף, דהיינו, התודעה, רודפת אחרי גוף, דהיינו, אחרי צורה מוגדרת, שגורמת לאדם להרגיש טוב. ולכן, כל ההנאות שיש בעולם, הן הנאות גשמיות, שאינן ההנאה בשורשה, שבה אין שום גוף כלל. כי בשורש, הכל אחד ממש (וגם זה עצמו גוף, אלא שהוא גוף שלם וכולי).

וכל הנאה והנאה שיש לאדם, אין בה שלמות. כי בשום גוף, אין שלמות. משום, שהישות חסרה את מה שהיא נפרדת ממנו, ולכן אין שום שלמות בעולם, ולכן שום הנאה אינה שלמה. ולכן, לעולם ותמיד האדם רוצה את הטוב יותר, כי תמיד יש טוב יותר. משום שתמיד, כל דבר יש בו חיסרון.

והשלמות של כל הדברים, היא השכל של החכם האמיתי, שהוא השכל של האחדות. דהיינו, אחדות ההפכים, היש והאין. כי כאשר היש והאין הם אחד, הרי שאין שום חיסרון כלל. כי שום דבר לא חסר שום דבר. ואין שום נפרדות כלל, כנפרדת. אלא, יש נפרדות, שהיא אינה נפרדת מהאחדות. וככל שהאדם קרוב יותר להבין שהכל אחד באמת, דהיינו, שאין דבר כזה אחדות, כי הנפרדות היא בעצמה אחדות, כך האדם קרוב יותר אל ההנאה בשורשה.

ויש אנשים רוחניים, שמאסו בחיי הרוחניות, והם חוזרים לעולם הגשמי ונהנים ממנו בהנאה גדולה. משום, שבשלמות ההנאה, האפשרי (אפשרי המציאות) נכלל במחויב (מחויב המציאות). דהיינו, שכל מה שקיומו הוא אפשרי ומצומצם, הופך להיות מחויב המציאות ובגודל אין סופי. כי כאשר היש והאין הם אחד, אז הנפרדות והאחדות נכללות זו בזו, כישות אחת. ואז אין שום חיסרון בשום הנאה גשמית כלל.

וכאשר האדם רודף אחרי הנאה רוחנית, הוא מנסה ליהנות מהמציאות בשורשה. אבל הוא יוצר נפרדות וסבל. כי הוא בעצם מגדיר אצל עצמו, שהגשמיות, היא נפרדת מהרוחניות. כי כאשר הכל אחד, אין שום הבדל בין גשמיות לבין רוחניות. ומי שמחפש הנאה רוחנית, הוא בעצם מרחיק את עצמו מההנאה הרוחנית האמיתית, שהיא ההבנה שאין הבדל בין גשמיות לבין רוחניות.

ולכן, לפעמים האדם הרוחני חווה הארה רוחנית, דווקא כאשר הוא עוזב את העולם הרוחני, וחוזר ליהנות בעולם הגשמי. כי בשורשו, ההנאה מהצמצום של הגשמיות, היא עצמה השלמות. וכאשר האדם מתרחק מהרוחניות, הוא בעצם מתקרב אל השלמות, שבה, אין הפרדה בין רוחניות לבין גשמיות.

ומי שמשתמש בשכל שלו בשלמות, הוא רואה את האמת שהכל אחד ממש, שיש רק ישות אחת בלבד. וכאשר, כל התודעה של האדם חושבת רק על דבר אחד בלבד, דבר שהוא חסר כל משמעות, כי הרי אין שום דבר שנפרד ממנו, דהיינו, כלום / שום דבר, וכאשר האדם חושב על הישות הזאת שהיא חסרת כל גוף וכל צורה, כי אין בה שום נפרדות, אז על ידי זה הרצון של האדם מתבטל לגמרי, כי גם התודעה העצמית של האדם מתבטלת לגמרי, כי באחדות, אין שום נפרדות של קיום עצמי. ואז בשעת ביטול, האדם חווה שלמות אמיתית, שאין בה שום חיסרון כלל.

וההנאה היחידה בעולם, שאין בה שום חיסרון כלל, היא ההנאה של ידיעת האחדות / אי ידיעת הנפרדות. שבה האדם לא יודע שום דבר. וכאשר אין שום ידיעה, אין שום חיסרון כלל. ואם יש רצון, הרי שאי אפשר לרצות שום דבר, שאינו יכול להיות קיים. וכאשר יש קיום רק לישות אחת, הרי שאפשר לרצות רק ישות אחת. כי בשורש, אין אפילו לא פוטנציאל של נפרדות, ויש אחדות גם ברמת הפוטנציאל. כך שאי אפשר לחשוב ואי אפשר לרצות, שום דבר, מלבד מה שכבר קיים, שהוא קיים תמיד.

כי כאשר האדם חושב רק על דבר אחד, אז יש רק ישות אחת, והאדם יכול לרצות רק דבר אחד. ש"במקרה", רק הוא קיים תמיד. כך שרצונו של האדם מלא בשלמות ללא כל חיסרון. עד שהאדם אפילו לא יודע שהוא חווה את השלמות, כי הוא אינו יכול לחוות חוויה של חוסר שלמות. כ"כ טוב, עד שאין שום רע כלל, וממילא גם אין ידיעה של הטוב. כי מי שיודע שטוב לו, הרי שרע לו, לפחות קצת. כי בלי שום רע, אי אפשר לדעת שטוב וכולי. ובשלמות, שאין שום רע כלל, אין גם ידיעה של טוב.

וככל שהאדם יותר חכם אמת, דהיינו, מבין טוב יותר שהכל אחד, כך ההנאה שלו גדולה יותר. הנאה שאינה מוגדרת כהנאה, כי אין לה הפך וניגוד. ז"א, זאת לא חוויית הנאה רגילה שניתן להגדיר אותה כהנאה, כי אין לה שום הפך שיגדיר אותה. וזו עצמה ההגדרה שלה, שהיא, חוויה שלא ניתן להגדיר אותה. דהיינו, שגם האדם עצמו לא מסוגל להגדיר עבור עצמו את החוויה של עצמו וכולי.

ואעפ"כ, יש גם נפרדות. ז"א כי בשלמות האחדות של החכם האמיתי, גם שם יש נפרדות. ובשכל שמפריד בין אחדות לבין נפרדות, אי אפשר להבין את העניין הזה כלל. כי הוא נראה כדבר והיפוכו...
הנאה שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב?
הנאה שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב?
הנאה שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב? מה זו הנאה שקרית והאם כדאי ליהנות ממנה? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של הנאה שקרית לעומת הנאה אמיתית. הנאה שקרית היא מצב שבו אדם נהנה ממשהו רק באמצעות כך שהוא משקר לעצמו. למשל, אם בחור עיוור יגיד לבחורה שהיא יפה, והיא נהנית מזה, זו הנאה שקרית כי היא יודעת שהוא כלל לא רואה אותה. אליעד נותן דוגמה נוספת, כאשר בחורה אומרת לגבר שהיא אוהבת אותו, והוא נהנה מכך כי הוא משקר לעצמו וחושב שהאהבה שלה מעידה על כך שהוא אדם מוצלח וראוי, על אף שהוא יודע שהבחורה בכלל לא מכירה אותו לעומק ולא יודעת מי הוא באמת. הנאה שקרית מוגדרת על ידי אליעד כהנאה שדורשת מהאדם לשקר לעצמו כדי ליהנות, וזאת בניגוד להנאה אמיתית, לכאורה, שאמורה להישען רק על אמת מוחלטת. האם יש אפשרות ליהנות באמת בלי לשקר? אליעד כהן מסביר שהנאה אמיתית, הנאה שלא מבוססת על שקרים, היא דבר בלתי אפשרי. הסיבה לכך היא שהנאה בהכרח מבוססת על תחושה של חיסרון כלשהו. בשביל שאדם ייהנה, חייב להיות לו חיסרון שהוא מרגיש שמתמלא על ידי ההנאה. כאשר אדם נאחז באמת האבסולוטית, הוא מבין שאין שום חיסרון אמיתי בשום דבר, ובכך נשללת ממנו האפשרות ליהנות באמת. במילים אחרות, לפי אליעד, כל סוג של הנאה שמתקיים בעולם הוא למעשה שקרי. אי אפשר ליהנות ממשהו אלא אם כן האדם משקר לעצמו ומאמין שיש איזשהו חיסרון שממולא באמצעות אותה ההנאה. במצב של אמת מוחלטת, שאין בו חסרונות, גם לא יכולה להיות הנאה אמיתית. במובן זה, אליעד טוען שהדרך היחידה
האם ניתן להגיע לסיפוק מיני בלי אקט מיני? האם ניתן להשיג הנאה מינית בלי סקס? האם ניתן ליהנות מסקס בלי סקס? ניתוח שאלה, האם ניתן להשיג מטרה רק בדרך מסוימת? איך נוצרת הנאה מינית? הנאה פיזית, הנאה נפשית, איך נוצר חשק מיני?
האם ניתן להגיע לסיפוק מיני בלי אקט מיני? האם ניתן להשיג הנאה מינית בלי סקס? האם ניתן ליהנות מסקס בלי סקס? ניתוח שאלה, האם ניתן להשיג מטרה רק בדרך מסוימת? איך נוצרת הנאה מינית? הנאה פיזית, הנאה נפשית, איך נוצר חשק מיני?
... ניתן להגיע לסיפוק מיני בלי אקט מיני? האם ניתן להשיג הנאה מינית בלי סקס? האם ניתן ליהנות מסקס בלי סקס? ניתוח שאלה, האם ניתן להשיג מטרה רק בדרך מסוימת? איך נוצרת הנאה מינית? הנאה פיזית, הנאה נפשית, איך נוצר חשק מיני? האם ניתן להגיע לסיפוק מיני ללא אקט מיני? השאלה המרכזית שאליעד כהן מנתח כאן היא: האם ניתן להגיע לסיפוק מיני או להנאה מינית, בלי לבצע אקט מיני ספציפי? או האם ישנה דרך ליהנות מאותה תחושה של הנאה וסיפוק שמקבלים מאקט מיני, גם מבלי לקיים אקט כזה בפועל? השאלה הזו מבוססת על הנחת יסוד מסוימת ... לקיים אקט מיני ספציפי, אזי ברור שלא יוכל להגיע לסיפוק המיני שלו ללא ביצוע אותו אקט מדויק. לעומת זאת, אם הרצון שלו רחב יותר, וכולל הנאה או תחושה מסוימת שאינה תלויה באופן בלעדי באקט מיני ספציפי, אזי יהיה ניתן להגיע לסיפוק מיני ... הפיזית עצמה, אלא לפרשנויות ולמשמעויות שהאדם מעניק לאותה פעולה. הפעולה הפיזית עצמה היא נייטרלית לחלוטין וחסרת משמעות בפני עצמה, וההנאה מגיעה למעשה מהפירושים שהאדם מייחס לאקט הזה. לדוגמה, הוא אומר שאותו אקט בדיוק יכול להיות מהנה או לא מהנה, בהתאם לפרשנות שנותן לו האדם. במילים אחרות, ההנאה איננה נובעת באופן מחויב מהאקט עצמו, אלא מהמשמעות שהאדם מייחס לאקט. המשמעות הזו היא תוצר של ... באופן עקרוני, אותה תחושה בדיוק יכולה להיות מושגת בדרכים שונות לחלוטין, כל עוד האדם נותן להן את אותו פירוש ומשמעות. איך מתרחשת ההנאה מאקט מיני? כדי להבהיר את הנקודה הזו לעומק, אליעד נותן דוגמה נוספת שבה הוא מסביר כי אנשים רבים מניחים שההנאה נובעת רק מהאקט המיני עצמו, אבל בפועל, היא נובעת מהפרשנות האישית ומהמשמעות הרגשית שהם נותנים ... אקט. הוא מתאר מצב היפותטי שבו האדם מבצע בדיוק אותה פעולה פיזית של אקט מיני, אך ללא הפירושים הרגשיים והמשמעויות הנלוות, ולא מרגיש הנאה בכלל. מאידך, פעולה אחרת לחלוטין יכולה לגרום לו להרגיש אותה תחושה של סיפוק, אם הוא מייחס לה משמעות דומה לזו שהוא מייחס לאקט המיני. בנוסף, אליעד מציין שאפילו אם מניחים שחלק מההנאה מגיע מהפעולה הפיזית עצמה, עדיין נותר חלק משמעותי הנובע אך ורק מהפירושים והמשמעויות האישיות. חלק זה ניתן להשיג ללא ביצוע הפעולה עצמה, אלא דרך מתן פירוש חיובי אחר לפעולה אחרת לגמרי. כיצד ניתן להבין את מקור ההנאה באופן מעשי? אליעד מציע שיטה מעשית להתבונן בתחושות ההנאה: הוא ממליץ לבדוק באופן מודע ומפורט אילו פירושים ומחשבות מתעוררים בכל פעם שהאדם חווה הנאה כלשהי, ובמיוחד הנאה מינית. על האדם לשאול את עצמו מה המשמעויות שהוא נותן לכל פעולה, לכל תחושה ולכל מחשבה שמופיעה אצלו. על ידי תהליך מודעות זה, האדם יכול להבין באופן ברור ומדויק את מקור ההנאה, ומתוך כך להבין האם אותה הנאה אפשרית גם בדרכים אחרות. הוא מסכם ואומר שכל תחושה וכל הנאה נובעות באופן מוחלט מהפירושים האישיים של האדם, ושההנאה אינה תלויה באמת בפעולה מסוימת, אלא במשמעות האישית שהוא מעניק לה. בסיכומו של דבר, אליעד כהן עונה בבירור על השאלה: ניתן בהחלט להגיע לסיפוק ולהנאה מינית גם ללא אקט מיני, משום שההנאה תלויה לחלוטין במשמעויות שהאדם מייחס לפעולותיו ולא בעצם הפעולה עצמה. האם ניתן להגיע לסיפוק בלי סקס? איך נוצרת הנאה מינית? מה גורם להנאה מינית? האם הנאה תלויה רק באקט עצמו? איך מגיעים לסיפוק מיני ללא אקט מיני? ...
הנאה, מה יוצר הנאה? איך נוצרת הנאה? מה גורם לך להרגיש טוב? מה גורם לך להרגיש רע? איך ליהנות יותר? מהי הנאה? מה יוצר סבל? איך להיות מאושר? מה גורם אושר? מה יוצר אושר? מנגנון האושר
הנאה, מה יוצר הנאה? איך נוצרת הנאה? מה גורם לך להרגיש טוב? מה גורם לך להרגיש רע? איך ליהנות יותר? מהי הנאה? מה יוצר סבל? איך להיות מאושר? מה גורם אושר? מה יוצר אושר? מנגנון האושר
הנאה, מה יוצר הנאה? איך נוצרת הנאה? מה גורם לך להרגיש טוב? מה גורם לך להרגיש רע? איך ליהנות יותר? מהי הנאה? מה יוצר סבל? איך להיות מאושר? מה גורם אושר? מה יוצר אושר? מנגנון האושר מה באמת גורם לך להרגיש הנאה? השאלה המרכזית שאליעד כהן מעלה היא: מה באמת גורם לאדם להרגיש הנאה? כשאדם קונה משהו חדש כמו חולצה או רכב, הוא בדרך כלל חווה תחושה של הנאה וסיפוק. השאלה שנשאלת היא האם ההנאה הזו מגיעה מהדבר עצמו, או שאולי מדובר במשהו פנימי ועמוק יותר שמתרחש בתוך התודעה או בתת המודע, כאשר הוא משיג את אותו דבר. האם עצם השגת הדבר הוא מקור ההנאה? אליעד מסביר באמצעות דוגמה את העובדה שלא בהכרח עצם הדבר עצמו הוא הגורם להנאה. הוא מביא דוגמה של לימוד תורה, שם אדם אחד נהנה מהלימוד ורואה בו משמעות, בעוד שאדם אחר, העוסק באותו לימוד בדיוק, סובל ורואה בכך עונש. אם עצם הלימוד היה מקור להנאה, אזי כולם היו נהנים באותה מידה, דבר שכידוע אינו קורה במציאות. לכן, ברור שקיים גורם פנימי נוסף שמשפיע על תחושת ההנאה או הסבל, גורם שלעתים הוא תת - הכרתי. מדוע אנשים שונים נהנים או סובלים מאותם דברים בדיוק? אליעד מדגים בעזרת סיפור רכישת ... רכב ומרגיש מאושר ומסופק, אך לאחר זמן מה הוא נעשה אדיש כלפי הרכב ואף רוצה למכור אותו. הדבר מוכיח שההנאה אינה קשורה בהכרח לצורה החיצונית של הדבר. אם עצם הרכב היה גורם להנאה, האדם היה אמור ליהנות ממנו תמיד, ללא שינוי. מכיוון שזה לא המצב, אליעד מדגיש שקיימת מערכת פנימית שמשפיעה על ההנאה באופן מתחלף. איך ניתן להסביר שינויים בהנאה אצל אותו אדם עצמו? ההוכחה המעניינת ביותר שאליעד מביא לכך שקיימת מערכת פנימית שמשנה את תחושת ההנאה היא שאותו אדם עצמו יכול לחוש הנאה מדבר מסוים בזמן מסוים, ולאחר זמן להפסיק ליהנות ממנו. לדוגמה, אדם נהנה מתוכנית טלוויזיה בשלב מסוים, מאבד עניין, ובהמשך שוב מתעניין בה. אם התוכנית עצמה הייתה מקור ההנאה, היא הייתה אמורה לעניין אותו כל הזמן באופן יציב. השינוי בתחושת ההנאה מוכיח את קיומו של גורם פנימי עמוק יותר שמנהל את התהליך. האם ההנאה מושפעת מהסביבה החיצונית? נשאלת שאלה לגבי האפשרות שההנאה מושפעת מהסביבה. לפעמים אדם חושב שמשהו יפה או מושך, אך כאשר ... מתנגדת. כך, ההחלטה הפנימית של האדם היא שקובעת בסופו של דבר האם הוא ייהנה או לא. האם שינויים בהנאה מעידים על חוסר החלטיות או על מנגנון עמוק יותר? אליעד ...
הנאה גשמית או רוחנית? למה הנאה גשמית טובה יותר? מהי הנאה אמיתית? איך ליהנות בשלמות בגשמיות?
הנאה גשמית או רוחנית? למה הנאה גשמית טובה יותר? מהי הנאה אמיתית? איך ליהנות בשלמות בגשמיות?
הנאה גשמית או רוחנית? למה הנאה גשמית טובה יותר? מהי הנאה אמיתית? איך ליהנות בשלמות בגשמיות? למה אנשים מעדיפים הנאה רוחנית על פני הנאה גשמית? אנשים רבים מחפשים הנאה רוחנית, וטוענים שהנאה רוחנית אחת קטנה שווה יותר מכל חיי העולם הזה. דוגמה לכך היא אנשי דת שמנסים לשכנע ... רגל אחת בעולם הבא שווה יותר מכל הנאות העולם הזה יחד. הם טוענים שכדי ליהנות מהנאות רוחניות אלה, האדם חייב להתאמץ מאוד בחייו הגשמיים, לסבול ... עתיד טוב יותר במקום אחר. מדוע ההנאה הגשמית היא ההנאה הגדולה ביותר? אליעד כהן מסביר שההנאה הגדולה ביותר בעולם היא הנאה גשמית מושלמת. הוא מגדיר הנאה כתחושת מילוי רצון. ככל שהרצון גדול יותר, כך ההנאה מההתמלאות של אותו הרצון תהיה גדולה יותר. ההנאה הגשמית האמיתית מושגת כאשר האדם חווה שכל הרצונות שלו מתמלאים בו זמנית בדבר אחד ... ומדויק. מה הקושי הגדול ביותר בליהנות באמת מהגשמיות? הדבר הכי קשה בעולם, לדברי אליעד כהן, הוא לחוות אינסוף בתוך ... חיסרון או ריקנות בכל חוויה. איך ליהנות באמת ובשלמות מכל פעולה? אליעד כהן נותן דוגמה של אדם השותה מים. כאשר האדם צמא מאוד, שתיית מים תספק לו הנאה גדולה יותר מאשר כשהוא שותה סתם מתוך הרגל. מדוע? כי כשהוא צמא, כל רצונו מתרכז ... ככל שהרצון ממוקד יותר, כך ההנאה גדלה משמעותית. למשל, אדם שזוכה בלוטו חש הנאה עצומה משום שהזכייה ממלאת המון רצונות בבת אחת. כך גם לגבי מים כשאתה צמא מאוד. ... נוספים. הדבר הקשה ביותר הוא ליהנות בצורה אינסופית בכל פעולה ופעולה, כי באופן טבעי תמיד קיימים רצונות נוספים, ולכן האדם אף פעם לא נהנה בשלמות מוחלטת. איך אפשר ליהנות כמו אלוהים? אליעד כהן מסביר שהישות שנהנית בצורה הכי מושלמת היא אלוהים, משום ... היא תכלית בפני עצמה, ולכן הוא נהנה מההתגלות השלמה של רצונו בכל רגע ורגע. האדם יכול להגיע לרמת ההנאה הזו אם יסתכל על העולם מנקודת מבט של הבנה שכל דבר הוא שלם בפני עצמו. כלומר, ליהנות בשלמות זה לראות בכל פעולה שאתה עושה תכלית שלמה, כאילו אתה עצמך יצרת אותה, ממש כמו אלוהים. מהי ההוכחה שהנאה גשמית עדיפה על הנאה רוחנית? אליעד מביא כדוגמה את אלוהים עצמו. אם אלוהים הוא הישות החכמה ביותר ...
השכל של הסקס, השכל של המין, יחסי מין, הנאה מינית, משיכה מינית, תשוקה מינית, ליהנות ממין, הנאה מסקס, מין אנאלי, סיפוק מיני, גמילה ממין, התנזרות ממין, הנאה בסקס, השכל שיש בכל דבר
השכל של הסקס, השכל של המין, יחסי מין, הנאה מינית, משיכה מינית, תשוקה מינית, ליהנות ממין, הנאה מסקס, מין אנאלי, סיפוק מיני, גמילה ממין, התנזרות ממין, הנאה בסקס, השכל שיש בכל דבר
... של הסקס, השכל של המין, יחסי מין, הנאה מינית, משיכה מינית, תשוקה מינית, ליהנות ממין, הנאה מסקס, מין אנאלי, סיפוק מיני, גמילה ממין, התנזרות ממין, הנאה בסקס, השכל שיש בכל דבר מהו השכל מאחורי מיניות ומהם הגורמים שמשפיעים ... שמעצבים את הדרך בה אדם חווה ומבצע פעילות מינית, ואלו עשויים להשתנות מיום ליום ומאדם לאדם. כיצד משפיע הזמן, המצב הנפשי והסיטואציה על הנאה מינית? הבנת הנאה מינית אינה פשוטה או חד - משמעית. כפי שמסביר אליעד כהן, כל אדם תופס ... שבה הוא נמצא. לדוגמה, כאשר אדם נמצא במצב נפשי לא טוב - כמו כאשר הוא חווה יום קשה או סבל - ישנה סבירות גבוהה שהוא לא ירגיש את אותה הנאה ממיניות בהשוואה לסיטואציה בה הוא במצב נפשי טוב. בנוסף, תחושות אלו ... ולהפסיק לרדוף אחרי תשוקות שטחיות או חיצוניות. מהו השכל מאחורי מיניות? כיצד תשוקה מינית נובעת מרצון לשלוט? מהם הגורמים המשפיעים על הנאה מינית? מהם המניעים האמיתיים שמובילים אותנו למין? כיצד הזמן והמיקום משפיעים על תחושת הנאה מינית? ...
מודעות עצמית, התקדמות רוחנית, התפתחות אישית, בסוף הכל מתאזן, להציב מטרה גדולה, להתפתח רוחנית, או הכל או כלום, אין הנאה בלי סבל, אין סבל בלי הנאה, סבל או הנאה, להמר על הכל
מודעות עצמית, התקדמות רוחנית, התפתחות אישית, בסוף הכל מתאזן, להציב מטרה גדולה, להתפתח רוחנית, או הכל או כלום, אין הנאה בלי סבל, אין סבל בלי הנאה, סבל או הנאה, להמר על הכל
... מטרה גדולה, להתפתח רוחנית, או הכל או כלום, אין הנאה בלי סבל, אין סבל בלי הנאה, סבל או הנאה, להמר על הכל האם אפשר להשתחרר מהשכל מבלי לעבור את כל ... בהיפך שלה. לדוגמה, כשאדם רעב והוא אוכל, הוא אמנם נהנה באותו רגע, אבל באותו זמן הוא גם מחזק את הפחד שיבוא הרעב הבא. כלומר, ההנאה הנוכחית תמיד תלווה בסבל עתידי, והסבל הנוכחי תמיד נשען על זיכרון של הנאה בעבר. אין שום מצב שבו אפשר ליהנות בלי לסבול, ואין שום אפשרות לסבול מבלי שנהנית קודם. מדוע תמיד חייב להיות איזון בין סבל להנאה? אליעד מסביר שברגע שאדם סובל, הסבל נובע מכך שהוא מדמיין את ההנאה ההפוכה. למשל, מי שסובל מכך שהוא לבד, בעצם סובל רק משום שבעבר הוא חווה הנאה מכך שהיה ביחד, והוא מדמיין את ההנאה הזו ורוצה לחזור אליה. לכן אי אפשר לסבול אם לא הייתה קיימת הנאה קודמת. באותו אופן, אם אדם נהנה ממשהו, הוא נהנה רק כי הוא זוכר או מדמיין את המצב ההפוך, של הסבל. הוא ... על אדם שמדליק מזגן בגלל שחם לו. באותו רגע שהוא נהנה מהקרירות, הוא גם זוכר שסבל קודם מהחום, ולכן גם יוצר ... הבאה שיהיה לו חם, הוא יסבול יותר. כך הסבל וההנאה תמיד חייבים לאזן אחד את השני. האם כדאי ללכת ישר למטרה ... עצמו מבוסס על השוואה בין מצבים. כלומר, כל רצון והנאה נוצרים מתוך השוואה של מצב נתון למצב אחר (שנחשב טוב יותר ... הגיונית? האם כדאי להציב מטרה גדולה? למה יש סבל והנאה? איך לצאת מהמלכודת של הרצונות? האם יש משמעות להשגת ...
הנאה דמיונית, סבל דמיוני, פחד לא הגיוני, התאהבות דמיונית, טראומה, נוסטלגיה, זיכרונות רעים, זיכרונות טובים, נזקים מצפייה בסרטי פורנו, פנטזיות טובות, לחיות את הרגע הזה, הנאה בפנטזיה, פנטזיות מיניות, התמכרות לסרטי סקס, פוביה, פרנויה
הנאה דמיונית, סבל דמיוני, פחד לא הגיוני, התאהבות דמיונית, טראומה, נוסטלגיה, זיכרונות רעים, זיכרונות טובים, נזקים מצפייה בסרטי פורנו, פנטזיות טובות, לחיות את הרגע הזה, הנאה בפנטזיה, פנטזיות מיניות, התמכרות לסרטי סקס, פוביה, פרנויה מדוע להנאה דמיונית יש מחיר של סבל דמיוני? אליעד כהן מסביר שכל סוג של הנאה שאדם חווה בחייו, מלווה במחיר כלשהו. יש שני סוגים של הנאה - הנאה מדברים שקורים במציאות, והנאה מדברים שלא באמת מתרחשים אלא קיימים רק בדמיון. הנאה אמיתית היא כאשר האדם משיג את מה שהוא רוצה בפועל במציאות. לעומת זאת, הנאה דמיונית היא כאשר האדם מדמיין שמשהו קורה, והוא נהנה מהחוויה כאילו זה באמת התרחש. לדוגמה, אדם יכול לצפות בסרט, בפרסומת או לעבור ליד חלון ראווה, לדמיין את עצמו קונה משהו, ... להרגיש טוב. למרות ששום דבר מזה לא קרה בפועל, האדם נהנה כאילו זה קורה ממש ברגע זה. אך אליעד מדגיש שחשוב להבין שלכל סוג הנאה יש מחיר. כאשר האדם מתרגל ליהנות מדברים שלא באמת קורים במציאות, המוח שלו מתחיל באופן טבעי להתרגל לעסוק גם בדברים שליליים שאינם מתרחשים באמת. כלומר, האדם ... ולפחד מדברים דמיוניים, בדיוק באותו האופן שבו הוא נהנה מדברים דמיוניים. האדם עלול לפתח פחדים, חרדות ופרנויות מדברים שלא קיימים באמת, רק משום שהוא אימן את מוחו להגיב בעוצמה ... מיניות, ומסביר שההתמכרות הזו היא למעשה סוג של הנאה דמיונית אינטנסיבית. כאשר האדם מתרגל ליהנות רק מדמיונות מיניים ולא ממציאות ממשית, הוא למעשה מאבד את היכולת ליהנות מחוויות מיניות אמיתיות. המוח שלו מתרגל לעוצמת גירוי גבוהה מאוד שקיימת רק בדמיון, וכאשר הוא ניגש למציאות, הוא עלול לחוות ... אינה יכולה להשתוות לדמיון הפרוע והאידיאלי. כך, ההנאה הדמיונית מסרטי פורנו ופנטזיות מיניות הופכת לסבל במציאות, שכן האדם נעשה תלוי בדמיונות הללו ומאבד את היכולת ליהנות מיחסים אותנטיים ומציאותיים. זאת אחת הסיבות לכך שאנשים רבים מתמודדים עם קושי ממשי ביצירת קשרים אמיתיים או באינטימיות עם ... הרגשות שלנו? אליעד מסביר שגם נוסטלגיה, שהיא למעשה הנאה מזיכרונות מהעבר, היא דוגמה נוספת להנאה דמיונית. האדם נזכר באירוע נעים שקרה לו, ונהנה ממנו שוב, למרות שהאירוע עצמו אינו קורה עכשיו. מצד שני, בדיוק כמו הנאה דמיונית מפנטזיות עתידיות, גם ההנאה הנוסטלגית באה במחיר של כאב על דברים טובים שחלפו ואינם עוד. האדם עלול לפתח געגועים חזקים לעבר שאי אפשר להחזיר, וכך לסבול ... שהדמיון הוא כלי עוצמתי אך מסוכן - הוא יכול להביא הנאה גדולה, אך באותו זמן הוא גם מקור לסבל ופחדים אינסופיים. לכן, מומלץ להתייחס לדמיונות ולפחדים בפרופורציה, ולא לתת להם להשתלט על החיים. ככל שהאדם יהיה מודע יותר למנגנון של הנאה וסבל דמיוני, כך הוא יוכל לחיות חיים יותר מאוזנים ורגועים, ללא התלות ברגשות השליליים שנוצרים מתוך דמיון פרוע. מהי הנאה דמיונית? כיצד מתמודדים עם פחדים לא הגיוניים? נזקים מצפייה בסרטי פורנו איך לטפל בפוביה ובטראומה? למה נוסטלגיה גורמת לנו ...
קשה להשגה, קל להשגה, למה אני רוצה את מי שלא רוצה אותי? למה אני לא רוצה את מי שרוצה אותי? למה אני לא אוהב את מי שאוהב אותי? למה אי אפשר להרגיש טוב באמת? איך לשמור על משיכה לאורך זמן? איך לשמור על התשוקה? הנאה שקרית, הנאה אמיתית
קשה להשגה, קל להשגה, למה אני רוצה את מי שלא רוצה אותי? למה אני לא רוצה את מי שרוצה אותי? למה אני לא אוהב את מי שאוהב אותי? למה אי אפשר להרגיש טוב באמת? איך לשמור על משיכה לאורך זמן? איך לשמור על התשוקה? הנאה שקרית, הנאה אמיתית
... למה אני לא רוצה את מי שרוצה אותי? למה אני לא אוהב את מי שאוהב אותי? למה אי אפשר להרגיש טוב באמת? איך לשמור על משיכה לאורך זמן? איך לשמור על התשוקה? הנאה שקרית, הנאה אמיתית למה אני רוצה דווקא את מי שלא רוצה אותי? הרבה אנשים שואלים את עצמם מדוע הם נמשכים דווקא לאדם שמשחק קשה להשגה. בהרצאה זו אליעד כהן מסביר לעומק את המנגנון ... יהיה בלתי ניתן להשגה או קשה מדי, זה עלול לעייף ולייאש. לכן, ההמלצה היא לשחק משחקים במינון נכון - להיות לפעמים לא צפוי, ליצור מתח קל, אבל לא להגזים. מהי הנאה שקרית ומהי הנאה אמיתית בזוגיות ובחיים? אליעד כהן מבחין בין הנאה שקרית להנאה אמיתית. הנאה שקרית היא זו שמבוססת על מילוי חסרונות זמניים: לדוגמה, ההנאה שנגרמת מהשגת מישהו שהיה קשה להשגה היא זמנית בלבד, כי אחרי שמתקבלת התחושה שהשגנו את המטרה, ההנאה מתפוגגת מהר. לעומת זאת, הנאה אמיתית היא כזו שאינה תלויה במילוי חיסרון מסוים, אלא מבוססת על תחושת שלמות אמיתית, קבלה עצמית ואהבה עצמית ללא תנאים, שלמעשה קשה מאוד להגיע אליה, אך אם מגיעים אליה, זו הנאה מתמשכת ואמיתית. למה אי אפשר להרגיש טוב באמת באופן מוחלט לאורך זמן? אליעד כהן טוען כי התחושה של טוב מוחלט לא יכולה להתקיים לאורך זמן, משום שכל תחושת סיפוק מבוססת על מילוי חיסרון כלשהו. ברגע שהחיסרון מתמלא, האדם כבר לא מרגיש את אותה הנאה. ההנאה תמיד נמדדת ביחס לחיסרון שקדם לה. לכן, כל מצב של סיפוק מושלם מוביל מהר מאוד לתחושת שעמום או חוסר משמעות. התשוקה והמשיכה נשמרות לאורך זמן רק כל עוד ... ייתפס כמעניין ומושך יותר. למה אני רוצה את מי שלא רוצה אותי? איך לשמור על תשוקה בזוגיות? אהבה עם תנאים או בלי תנאים? איך להיות קשה להשגה? מה ההבדל בין הנאה שקרית לאמיתית? להיות קשה להשגה בתוך זוגיות, להיות קל להשגה בזוגיות, לשחק משחקים בזוגיות, איך ליצור משיכה? איך להיות גבר מושך? איך להיות אישה מושכת? למה אני רוצה ...
הנאה אין סופית / ליהנות מהחיים - איך להגיע להנאה שאין לה סוף? איך ליהנות מהחיים?
הנאה אין סופית ליהנות מהחיים - איך להגיע להנאה שאין לה סוף? איך ליהנות מהחיים? אין סוף. לכל הנאה שיש בעולם יש סוף. כיצד ניתן להגיע להנאה שאין לה סוף? תשובה: על ידי שהופכים את ההנאה לאמיתית באמת. הסבר: יש 2 סוגים של הנאה. 1 - הנאה סופית. 2 - הנאה אין סופית. הנאה סופית = הנאה שתלויה בסיבה כלשהי. הנאה סופית = הנאה שמתחילה ברמה X. יכולה לעלות או לרדת. אך בסופו של דבר אחרי השיא, היא תמיד תדעך. הנאה אין סופית = הנאה שאינה תלויה בדבר. הנאה אין סופית = הנאה שנובעת מעצמה. הנאה אין סופית = הנאה שנובעת מצד המהות של המציאות שנמצאת בכל דבר. הנאה אין סופית = הנאה שנמצאת כל רגע. מצד המהות של הרגע הזה. איך מגיעים להנאה אין סופית שאינה תלויה בדבר? תשובה: על ידי זה שגורמים לרע להיעלם. כאשר אין שום רע, ממילא הכל ... היכן שהוא, הרי שהטוב עדיין תלוי בכך שלא רע. זא ההנאה עדיין תלויה בכך המציאות לא תהיה רעה. כאשר אין שום רע בעולם כלל, הרי שנוצרת הנאה של שלמות. כאשר אין שום רע בעולם כלל, האדם חווה שלמות והנאה אין סופית. איך מגיעים לזה? תשובה: על ידי התבוננות ושאלות. על האדם לשאול ולחקור תמיד את ... דבר = מבין את הטוב האמיתי שיש בכל דבר בשלמות = הנאה אין סופית. ההנאה אינה יכולה להסתיים, מאחר שכל דבר הוא טוב אין סופי. ...
לשנוא את הטוב, לאהוב את הרע, הנאה יוצרת סבל, סבל יוצר הנאה, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך לא להרגיש רע? איך להרגיש טוב? לוותר על הטוב, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, התמודדות עם חרדה
לשנוא את הטוב, לאהוב את הרע, הנאה יוצרת סבל, סבל יוצר הנאה, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך לא להרגיש רע? איך להרגיש טוב? לוותר על הטוב, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, התמודדות עם חרדה
... את הטוב, לאהוב את הרע, הנאה יוצרת סבל, סבל יוצר הנאה , אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך לא להרגיש רע? איך להרגיש טוב? לוותר על הטוב, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, התמודדות עם חרדה למה הנאה יוצרת סבל וסבל יוצר הנאה? כל אחד רוצה להרגיש טוב ולהימנע מהרגשה רעה, אך לפי אליעד כהן, קיים קשר עמוק בין טוב לרע, בין הנאה לסבל. אין מצב של טוב מוחלט או רע מוחלט, והנאה תמיד מביאה איתה את הסבל. בכל פעם שבן אדם נהנה ממשהו, הוא יוצר לעצמו סבל פוטנציאלי בעתיד, מכיוון שההנאה גורמת לפחד לאבד את הטוב ולהרגיש רע כאשר הוא אינו ... כשהוא נמצא במינוס בבנק, מפני שהוא יחשוב שחוסר כסף זה רע. הוא ינסה למלא את החיסרון ויתאמץ להשיג כסף, וככל שהוא נהנה מכסף שיש לו, כך הוא סובל יותר כשאין לו. זה דומה לבנק שנותן הלוואה בריבית גבוהה: מצד אחד נותן כסף (הנאה), אבל מצד שני גובה מחיר יקר (סבל). איך להשתחרר מהסבל ... אנשים לא משתחררים מהמחשבות שיוצרות סבל? אליעד מסביר שהסיבה שאנשים ממשיכים לסבול היא שהמחשבה שלהם מספקת להם גם הנאה וסיפוק. למשל, אם לאדם רע מזה שיש לו מינוס בבנק, המוח ... שהוא מדמיין כמה טוב יהיה לו בעתיד כשישיג כסף. המחשבות האלה מחזקות את התקווה והופכות את הסבל לנסבל יותר. בעצם, ההנאה והסבל קשורים אחד לשני ותלויים זה בזה. אליעד נותן ... הוא יאבד את התקווה, הוא לא ירגיש סבל. הסבל תמיד נוצר כאשר האדם מאמין שיש אפשרות טובה יותר שהוא יכול להשיג, ולכן ההנאה מהווה מלכודת שגורמת לאדם להמשיך לסבול. מהן הדרכים ... מגדיל את החרדה בעתיד. אליעד מסביר שיש להפסיק להאמין במחשבה שחברה טובה או שכסף טוב, כדי להשתחרר מהסבל. לראות את ההנאה והסבל כחבילה אחת - להכיר בכך שכל הנאה בעולם מגיעה עם מחיר, ושהמחיר הזה הוא סבל עתידי. כשאדם ... אם לשחרר רצון שגורם לסבל? כדי להחליט אם לשחרר רצון מסוים, אליעד ממליץ על תהליך של חשבון נפש: לבדוק האם סך כל ההנאה שמקבלים מהרצון גדולה מסך הסבל. לדוגמה, אם אדם מבין ... 200 שקלים וגונב לך 100 שקלים בחזרה. כל עוד זה משתלם לך, תמשיך לקבל את הכסף. אבל אם תגלה שהסבל (הגניבה) עולה על ההנאה (הנתינה), אז תחליט לוותר על ההנאה כדי להימנע מהסבל. איך להקצין את הסבל כדי להשתחרר ... מדגיש שכל אחד יכול להשתחרר מהסבל אם יבין שהסבל נוצר בגלל המחשבות והרצונות שלו עצמו. הוא מציע לא להאמין אוטומטית שהנאה היא טובה, אלא לבדוק מה המחיר שלה, וכך להשתחרר מהסבל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
חשיבה חיובית וחיים טובים - הספר על: הנאה, לחשוב חיובי, חשיבה נכונה, מחשבות חיוביות, חשיבה טובה, חשיבה חיובית, איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

מחשבות חיוביות ושקט נפשי אמיתי - הספר על: חשיבה חיובית, הנאה, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מחשבות חיוביות, האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Positive-Thinking.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי בחשיבה חיובית, לחשוב חיובי, מחשבה חיובית בתחום הנאה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Positive-Thinking.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 04:50:27 - wesi27