🖨שינוי רצון, איך שינוי רצון אחד משפיע על רצון אחר? החלשת רצון, חיזוק רצון, ביטול רצון, יצירת רצון, מהו הסיפור שמאחורי הרצון? איך להחליש משיכה מינית? ממי לקבל עצות? איך נוצרת משיכה מינית? איך נוצרת נטייה מינית? איך נוצרת זהות מינית? איך נוצרת הנאה מסקס? טיפולי המרה, שינוי משיכה מינית, החלשת משיכה מינית, גמילה מסקס, שינוי זהות מינית, מהי השפעת הרצונות אחד על השני? טיפול בסטייה מינית, איך נוצר הרצון לסקס? איך נוצרת הנאה מינית? איך לשנות משיכה מינית?וכאן נסביר, על הדינאמיקה שיש בין הרצונות השונים שיש לאדם. ואיך תהליכים שונים בשינוי ברצון אחד ספציפי של האדם, משפיע על רצונות אחרים של האדם. ואיך לשנות רצון? איך רצון אחד משפיע על רצון אחר? איך החלשת רצון משפיעה על רצונות אחרים? איך חיזוק רצון משפיע על שאר הרצונות? איך ביטול רצון משפיע על רצונות אחרים? איך יצירת רצון משפיעה על שאר הרצונות? ועוד
כי הרצונות של האדם משתנים כל הזמן. לפעמים באופן כללי ולפעמים באופן ספציפי. לדוגמה לפעמים יש תקופות שבן אדם רוצה משהו ויש תקופות שהוא לא רוצה את אותו הרצון בכלל אלא רוצה את ההפך שלו. כמו כן יכול להיות שינוי בעוצמת הרצון, שלפעמים בן אדם רוצה משהו ברמה אחת ובזמן אחר הוא רוצה את אותו הרצון בעוצמה אחרת. דהיינו, השינוי יכול להיות בקיום הרצון או בעוצמת הרצון.
והשינויים האלו שיש לבן אדם ברצון, או שהם קורים מעצמם מסיבות שונות, או שהם קורים באופן יזום על ידי האדם עצמו. דהיינו, לפעמים הרצון של האדם נעלם או מחלש או מתחזק, מעצמו, בלי שהאדם מודע לפעולה או לדברים שגרמו לרצון להשתנות. ולפעמים בן אדם באופן מודע, פועל לשנות לעצמו את הרצון, דהיינו, ליצור רצון, לחזק רצון, להחליש רצון, לבטל רצון וכולי.
והשאלה היא, איך שינוי ברצון אחד, משפיע על כל שאר הרצונות שיש לאדם?
ויש בזה כל מיני היבטים, אבל ניתן כמה נקודות בעניין הזה.
1 - יש רצונות שתלויים ברצונות אחרים. וכאשר הרצון השורשי ישתנה, ממילא ישתנה הרצון שנובע ממנו. לדוגמה, בן אדם שיש לו רצון להצליח בעבודה, בגלל שיש לו רצון פנימי יותר לעשות כסף. אז ברור שאם הרצון לעשות כסף ייחלש או שהרצון לעשות כסף יתחזק וכיו"ב, אז ברור שזה ישפיע על הרצון של אותו אדם להצליח בעבודה.
כי לכל רצון יש שורש של רצונות אחרים. וכאשר השורשים של הרצון משתנים, אז ממילא זה משפיע גם על הרצונות שנובעים מהם. עד כאן זה הגיוני. דהיינו, מדובר על מערכת יחסים במבנה של אב ובן ברצונות השונים. אב ובן פירושו, שהבן נובע מהאב, הבן הוא תוצאה של האב, הבן תלוי באב. דהיינו, רצון אחד הוא תוצאה של רצון אחר.
2 - אבל ישנם הרבה רצונות שאין ביניהם קשר של אב ובן, אבל עדיין יש להם הורה משותף איפשהו בשורשים שלהם. ולרצונות כאלו יש קשר של אחים, בני דודים וכולי. וכאשר משנים רצון אחד, זה עשוי להשפיע על הרצון האחר כדלקמן.
נניח שבן אדם רוצה להיגמל מסקס. ונניח שהוא יעבור תהליך של גמילה מסקס. האם ואיך זה ישפיע על הרצון שלו לאכילה? ונניח שבן אדם יש לו משיכה מינית ספציפית שהוא רוצה לשנות אותה, לדוגמה בן אדם עם סטייה מינית כלשהי ושהוא רוצה להיפטר ממנה, האם ואיך זה ישפיע על החשק המיני שלו באופן כללי. או לדוגמה במקרה של בן אדם שרוצה לשנות את המשיכה המינית שלו אפילו ממשיכה לגברים למשיכה לנשים או להיפך וכיו"ב (טיפולי המרה)? האם ואיך שינוי משיכה מינית קיצונית? ישפיע על המשיכה המינית לבני המין השני?
ויש בזה כל מיני היבטים, אבל התשובה היא כך:
כעיקרון מאחורי כל רצון, עומדים כל מיני סיפורים כאלו ואחרים. לדוגמה, מאחורי הנאה מסקס ומשיכה מינית של גברים לנשים, יש כל מיני סיפורים כאלו ואחרים, שהגבר מספר לעצמו על המשמעות בעיניו של לעשות סקס. וכך האדם בסופו של דבר נהנה מהסקס.
הסיפורים יכולים להיות רבים ומגוונים, כגון: אם היא רוצה אותי, זה אומר ש... ואם היא עושה כך או אחרת, זה אומר ש... ואם היא אומרת כך ומתנהגת כך, זה אומר ש... וכולי וכולי. ויש מארג שלם של סיפורים שרצים במוח של האדם, כאשר הוא נהנה מסקס. ומאחורי הנאה מסקס יש המון המון סיפורים כאלו ואחרים, שלא ניכנס אליהם כרגע. ואצל כל בן אדם הסיפור יכול להיות שונה ואחר ואפילו הפוך.
ולכן יש כאלו שאוהבים סקס בצורה אחת, ויש כאלו שרוצים סקס בצורה אחרת. ולכן גם אצל האדם עצמו הרצון לסקס יכול להשתנות מרגע לרגע, בצורה שהאדם רוצה בסקס, סקס בצורה כזאת או סקס בצורה אחרת וכולי. כי הכל זה בהתאם לסיפור שהאדם מספר לעצמו על הסקס ועל המציאות ועל עצמו ועל הרצון שלו וכולי.
וזה בעצם אומר, שכאשר בן אדם רוצה לשנות רצון, דהיינו, להחליש רצון, לחזק רצון, ליצור רצון, לבטל רצון, הרי שבעצם עליו לנסות להבין את הסיפורים שיש מאחורי הרצון הספציפי שלו. ועליו לחזק או להחליש או לשנות את הסיפורים שיש לו ביחס לאותו רצון.
לדוגמה בן אדם שיש לו סטייה מינית כלשהי שהוא רוצה לשנות אותה, עליו לאתר את הסיפורים שיש לו מאחורי הסטייה המינית שלו, ועליו להטיל ספק בסיפורים האלו. עליו לשנות את הסיפורים שיש לו בראש לגבי אותה סטייה מינית וכולי. ואיך עושים את זה? איך למצוא את הסיפור שמאחורי הרצון? איך לשנות את הסיפור שמאחורי הרצון? איך להטיל ספק בסיפור שמאחורי הרצון? כל זה עניין אחר שיוסבר והוסבר במקום אחר.
אבל מכך צריכים להבין, כאשר משנים רצון אחד, זה עשוי להשפיע על רצונות אחרים, כתגובה של סיפורים משותפים שיש בין רצונות שונים. או סיפורים שמושפעים אחד מהשני.
לדוגמה, נניח בן אדם שיבטל סטייה מינית, באמצעות זה שהוא יתחיל לשנוא סקס באופן כללי ובאמצעות זה שהוא יהפוך ל א מיני באופן כללי. כמובן שזה יעזור לו לבטל את הסטייה המינית שיש לו, אבל זה גם יבטל אצלו את המשיכה המינית הרגילה באופן כללי.
ולכן זה אומר, שכאשר רוצים לבטל רצון, צריכים להבין את הסיפור שיש מאחורי הרצון ולחלק אותו לחלקים של השונים של הסיפור שמאחורי הרצון. וצריכים לדעת איך כל שינוי בסיפור של הרצון, ישפיע על רצונות אחרים שיש לאותו האדם. ובהתאם לזה לדעת איזה חלק של הסיפור שמאחורי הרצון, לתקוף ולשנות.
כי רצון ניתן לבטל אותו בהמון צורות. אבל צריכים לדעת איך כל שינוי בכל רצון, ישפיע על כל שאר הרצונות. ולכן גם חשוב לדעת עם מי להתייעץ ועם מי לא להתייעץ. כי לפעמים היועץ פותר לך בעיה אחת ויוצר לך כמה בעיות אחרות במקום. ולא רק מעצם זה שתמיד יהיו בעיות, אלא שהפתרון עצמו שהוא פותר לך את הבעיה, הפתרון עצמו יוצר לך בעיות נוספות.
ולכן כאשר באים לטפל בבעיה, צריכים להבין האם ואיך היא תשפיע על בעיות אחרוץ בתחומים אחרים. ולוודא שהיא לא תיצור בעיות חדשות שאינן רצויות. כי לכל פתרון, יש מחיר. ולכל תשובה, יש מחיר, ולכל פתרון בעיה יש מחיר. וצריכים להבין את המחיר.
וכשמישהו פותר לך בעיה והוא לא יודע להסביר לך מה המחיר של הפתרון שלו, אז הרי שיש לך סיכון שפתאום תצוץ בעיה אחרת שאתה לא בהכרח רוצה שהיא תצוץ.
ובשורה התחתונה, כאשר מבצעים שינוי כלשהו ברצון כלשהו, אז אם הוא רצון שורשי שממנו נובעים רצונות אחרים, אז ברור שגם הרצונות האחרים שתלויים בו, ישתנו.
אבל כעיקרון כל שינוי רצון, באמצעות שינוי הסיפור שמאחורי הרצון הספציפי שרוצים לשנות, כל שינוי כזה עשוי להשפיע גם על רצונות אחרים, שגם הם תלויים באותו הסיפור.
לדוגמה: גבר שנמשך לנשים או גבר שנמשך לגברים. לשניהם יש בראש סיפורים כאלו ואחרים. עכשיו, יש חפיפה כלשהי בין הסיפורים ויש שונות בין הסיפורים. דהיינו, חלקים מהסיפורים זהים וחלקים אחרים מהסיפורים שונים. ולכן, אם כאשר מנסים לשנות סיפורים במוח של האדם, צריכים להבין מה רוצים שיקרה אחר כך ובהתאם לזה לשנות את הסיפורים. כדי שלא נגיע למצב שפתרנו בעיה אחת ויצרנו בעיה חדשה.
וכמובן, שאין שום בעיה עקרונית במשיכה לנשים או במשיכה לגברים או במשיכה לכל דבר שהוא או באי משיכה לשום דבר. והכל אך ורק מנקודת מבט של בן אדם שרוצה לשנות אצל עצמו את המשיכה שלו וכולי. וזה נכון שבן אדם צריך לדעת לקבל את עצמו גם כמו שהוא, אבל גם זכותו של האדם לקבל את זה שהוא רוצה לשנות את עצמו וכולי.
הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתיהנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי ובו יתבאר עניין ההנאות של האדם בחיים. ואיך ליהנות בשלמות? והעניין הוא, כי הנאה קורית אצל האדם, כאשר רצונו מתמלא. כי טוב, הוא כאשר רצונו של האדם תואם את המציאות, ורע הוא כאשר רצונו של האדם מנוגד למציאות. וכאשר רצונו של האדם מתמלא, אז נוצרת הנאה, על ידי השלמת הרצון והחיסרון של האדם. כי הרצון, הוא חיסרון. כי האדם רוצה את מה שחסר לו, ומה ... של האדם, היא הרצון של האדם. וכאשר הרצון של האדם מתמלא, אז מתמלא אצלו חסרונו, ועל ידי זה נוצרת הנאה. והנה, בעיני העולם, יש הנאה גשמית ויש הנאה רוחנית. כי בעיני העולם, יש אושר פנימי ויש אושר חיצוני. ואושר חיצוני הוא, כאשר האדם מאושר ושמח, מכך שהמציאות ... הוא חיצוני לאדם, והאדם שמח מכך שיש לו בית, שהוא חיצוני לו. וזהו אושר חיצוני. וכאשר האדם נהנה ומפיק הנאה מדברים שהם חיצוניים לו, זאת נקראת הנאה גשמית. ויש גם אושר פנימי. שהוא כאשר האדם חווה אושר, שאינו תלוי בצורה החיצונית של המציאות. כגון לדוגמה, כאשר האדם מבין את הטוב שיש בכל דבר, שעל ידי זה, האושר שלו לא תלוי בשום דבר חיצוני. וככל שההנאה של האדם, תלויה פחות במה שקורה מחוצה לו, ונובעת יותר ממה שקורה בתוך האדם, כך האושר הוא פנימי יותר. וכאשר האדם מתבונן באיזה עניין פנימי על עצמו ומבין את המציאות, וכאשר על ידי זה האדם מפיק הנאה, ההנאה הזאת נקראת הנאה רוחנית פנימית, של אושר פנימי. והחכם האמיתי, האדם השלם, הוא זה שיש לו את שלמות ההנאה הרוחנית. כי ההנאה שלו, לא תלויה בשום צורה חיצונית בעולם, אלא ההנאה שלו היא נובעת מעצמה, מצד המהות של המציאות, שלא משתנה לעולם. כי מי שהוא חכם אמיתי, הוא מבין את ... כל הדברים, בדיוק כפי מה שאלוהים עצמו מבין את סיבת כל האירועים שאותם הוא עצמו עושה. ועל ידי זה, ההנאה של החכם האמיתי, היא לא תלויה במה שקורה, אלא היא תמיד שלמה, בדיוק כפי שאלוהים שלם תמיד עם כל ... ברא את הרצון של אלוהים וכולי). ועפ הנל, לכאורה ניתן להבין, כי מי שהוא חכם אמיתי, שהוא נהנה משורש ההנאה של המציאות, ראוי לו שלא ייהנה מהנאות גשמיות. כי אם האדם טוב לו באמת מבפנים, בלי להיות תלוי בצורה חיצונית כלשהי, אז לכאורה נראה, שהוא לא יכול להפיק שום הנאה גשמית ולא יכול ליהנות משום הנאה גשמית. כי ההנאה, היא רק כאשר יש חיסרון. כי האדם, לא נהנה מכך שהוא משיג איזה דבר שלא חסר לו. וההנאה היא, רק כאשר נשלם החיסרון. ואם האדם הוא חכם אמיתי, אז אין לו שום חיסרון. ואכ, לכאורה נראה, שחכם ... משום דבר. בין אם זה דבר רוחני ובין אם זה דבר גשמי. ובעיני העולם, נדמה להם, שמי שרודף אחרי הנאה גשמית, כנראה שהוא לא אדם רוחני. ומי שלא רודף אחרי הנאה גשמית, אלא רק אחרי אושר פנימי, אז כנראה שהוא אדם רוחני, או כזה שרוצה להיות רוחני וכולי. והכל עפ ההיגיון הנל. והאמת היא, שאין שום הבדל בין הנאה גשמית להנאה רוחנית. כי כל הנאה, היא גשמית, וכל הנאה, היא רוחנית, וכל הנאה, היא סבל, וכל סבל, הוא הנאה. והכוונה היא, שמצד האמת, כל ההנאות שיש בעולם, יש להן שורש, שהוא, החיבור של האדם, לאחדות של המציאות. וככל שהחיבור של האדם לאחדות של המציאות גדול יותר, כך האדם נהנה יותר. ובכל הנאה והנאה שיש בעולם, מלובשת שם אחדות המציאות. והאחדות של המציאות, שמלובשת ומסתתרת בכל דבר, היא הגורם המכריע, האם האדם ייהנה או לא ייהנה, ועד כמה הוא ייהנה או יסבול, מכל דבר שקורה לאדם. ואין שום הנאה בעולם, שאינה נובעת מאחדות המציאות, שמלובשת בכל דבר. ואחדות המציאות, היא חוויית האלוהות. שהאדם חווה שהכל אחד, ושהוא עצמו ... מקבל את הצורה שאותה הוא רצה, אז האדם חושב על הצורה שאותה הוא רצה. ואז, מצד אחד האדם חווה הנאה, מכך שהוא קרוב יותר אל השלמות, כי יש לו פחות חסרונות. אבל מצד שני, ההנאה תמיד חסרה. כי שום דבר אינו מושלם. וכל דבר שיש לאדם, וכל דבר שהאדם חושב עליו, יש בו חיסרון. כי זה הטבע של הדברים, שהם חסרים את מה שהם אינם. ולכן, תמיד כאשר האדם מרגיש הנאה כלשהי, תמיד תוך כדי זה, הוא היה שמח יותר, אם המציאות הייתה עוד יותר טובה. דהיינו, שהאדם תמיד רוצה ...
הנאה דמיונית, סבל דמיוני, פחד לא הגיוני, התאהבות דמיונית, טראומה, נוסטלגיה, זיכרונות רעים, זיכרונות טובים, נזקים מצפייה בסרטי פורנו, פנטזיות טובות, לחיות את הרגע הזה, הנאה בפנטזיה, פנטזיות מיניות, התמכרות לסרטי סקס, פוביה, פרנויההנאה דמיונית, סבל דמיוני, פחד לא הגיוני, התאהבות דמיונית, טראומה, נוסטלגיה, זיכרונות רעים, זיכרונות טובים, נזקים מצפייה בסרטי פורנו, פנטזיות טובות, לחיות את הרגע הזה, הנאה בפנטזיה, פנטזיות מיניות, התמכרות לסרטי סקס, פוביה, פרנויה מדוע להנאה דמיונית יש מחיר של סבל דמיוני? אליעד כהן מסביר שכל סוג של הנאה שאדם חווה בחייו, מלווה במחיר כלשהו. יש שני סוגים של הנאה - הנאה מדברים שקורים במציאות, והנאה מדברים שלא באמת מתרחשים אלא קיימים רק בדמיון. הנאה אמיתית היא כאשר האדם משיג את מה שהוא רוצה בפועל במציאות. לעומת זאת, הנאה דמיונית היא כאשר האדם מדמיין שמשהו קורה, והוא נהנה מהחוויה כאילו זה באמת התרחש. לדוגמה, אדם יכול לצפות בסרט, בפרסומת או לעבור ליד חלון ראווה, לדמיין את עצמו קונה משהו, ומעצם הדמיון כבר להרגיש טוב. למרות ששום דבר מזה לא קרה בפועל, האדם נהנה כאילו זה קורה ממש ברגע זה. אך אליעד מדגיש שחשוב להבין שלכל סוג הנאה יש מחיר. כאשר האדם מתרגל ליהנות מדברים שלא באמת קורים במציאות, המוח שלו מתחיל באופן טבעי להתרגל לעסוק גם בדברים שליליים שאינם מתרחשים באמת. כלומר, האדם מתחיל לסבול ולפחד מדברים דמיוניים, בדיוק באותו האופן שבו הוא נהנה מדברים דמיוניים. האדם עלול לפתח פחדים, חרדות ופרנויות מדברים שלא קיימים באמת, רק משום שהוא אימן את מוחו להגיב ... ופנטזיות מיניות? אליעד מדבר באופן ספציפי על ההתמכרות לסרטי פורנו ולפנטזיות מיניות, ומסביר שההתמכרות הזו היא למעשה סוג של הנאה דמיונית אינטנסיבית. כאשר האדם מתרגל ליהנות רק מדמיונות מיניים ולא ממציאות ממשית, הוא למעשה מאבד את היכולת ליהנות מחוויות מיניות אמיתיות. המוח שלו מתרגל לעוצמת גירוי גבוהה מאוד שקיימת רק בדמיון, וכאשר הוא ניגש למציאות, הוא עלול לחוות אכזבה או חוסר סיפוק, כי המציאות לעולם אינה יכולה להשתוות לדמיון הפרוע והאידיאלי. כך, ההנאה הדמיונית מסרטי פורנו ופנטזיות מיניות הופכת לסבל במציאות, שכן האדם נעשה תלוי בדמיונות הללו ומאבד את היכולת ליהנות מיחסים אותנטיים ומציאותיים. זאת אחת הסיבות לכך שאנשים רבים מתמודדים עם קושי ממשי ביצירת קשרים אמיתיים או באינטימיות עם ... של גירוי שהמציאות אינה מסוגלת לספק. כיצד נוסטלגיה וזיכרונות משפיעים על הרגשות שלנו? אליעד מסביר שגם נוסטלגיה, שהיא למעשה הנאה מזיכרונות מהעבר, היא דוגמה נוספת להנאה דמיונית. האדם נזכר באירוע נעים שקרה לו, ונהנה ממנו שוב, למרות שהאירוע עצמו אינו קורה עכשיו. מצד שני, בדיוק כמו הנאה דמיונית מפנטזיות עתידיות, גם ההנאה הנוסטלגית באה במחיר של כאב על דברים טובים שחלפו ואינם עוד. האדם עלול לפתח געגועים חזקים לעבר שאי אפשר ... בלי להזדהות יתר עם דמיונות ופחדים. על האדם להבין שהדמיון הוא כלי עוצמתי אך מסוכן - הוא יכול להביא הנאה גדולה, אך באותו זמן הוא גם מקור לסבל ופחדים אינסופיים. לכן, מומלץ להתייחס לדמיונות ולפחדים בפרופורציה, ולא לתת להם להשתלט על החיים. ככל שהאדם יהיה מודע יותר למנגנון של הנאה וסבל דמיוני, כך הוא יוכל לחיות חיים יותר מאוזנים ורגועים, ללא התלות ברגשות השליליים שנוצרים מתוך דמיון פרוע. מהי הנאה דמיונית? כיצד מתמודדים עם פחדים לא הגיוניים? נזקים מצפייה בסרטי פורנו איך לטפל בפוביה ובטראומה? למה נוסטלגיה גורמת לנו ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?