אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הנאה ✔שעמום בחיים, שעמום בעבודה, יצירת עניין, שעמום קיומי, איך ליצור עניין? ליהנות משעמום, שעמום טוטאלי, מחפש ריגושים, חיים משעממים, משעמם לי מאוד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חשיבה חיובית, אופטימיות, מחשבות חיוביות, לחשוב חיובי, חצי הכוס המלאה, הנאה, איך להיות סבלנית לא ישר שלילית, מהי אופטימיות, לחשוב אופטימי, כיצד לא לחשוב שלילי, חשיבה חיובית ודמיון מודרך, מחשבה אופטימית, כיצד לחשוב אופטימי, תכונות אופי חיוביות ושליליות, מחשבות חיוביות, מחשבה חיובית, הצהרות פסימיות, כיצד יש לבצע ביקורת שלילית וחיובית, טיפים לדיבור חיובי, תכונות אישיות שליליות, תכונות אישיות שלילית, ניקוי רגשות שליליים, לערוך טקס חיובי כדי להיות מאושר, אהבה עצמית חיובית, חשיבה חיובית, דוגמה לחשיבה חיובית ושלילית, אופטימיות, דרך טיפול במחשבות שליליות, פסיכולוגיה שלילית, איך לחשוב אופטימי, תחשוב טוב יהיה טוב, הדרכה אישית, לחץ וחשיבה חיובית, אימון עסקי, איך לחשוב חיובי, שינוי וחשיבה חיובית, משוב חיובי, מדריך אישי, מחשבות חיוביות כדי להרגיש טוב, למה התודעה חושבת מחשבות שליליות, גישה פסימית, חצי הכוס הריקה,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:29:36שעמום בחיים, שעמום בעבודה, יצירת עניין, שעמום קיומי, איך ליצור עניין? ליהנות משעמום, שעמום טוטאלי, מחפש ריגושים, חיים משעממים, משעמם לי מאוד, משעמם לי בחיים, למצוא עניין, מה לעשות כשמשעמם?
איך ליצור עניין בחיים?

העניין נוצר מתוך נפרדות - תחושת חוסר אחידות או שוני. לדוגמה, אם אתה מתבונן בקיר חלק, תתחיל לשאול שאלות, ואז תוכל ליצור עניין. במילים אחרות, אם אתה לא שואל שאלות, אתה עלול להרגיש חסר עניין. אליעד כהן מציין כי העניין נוצר כתוצאה מקונפליקטים, כלומר, תחושת ההבדל או השוני שמניעה אותנו לחפש עניין, כמו הבחירה להימנע משעמום כדי להשיג ריגוש. יחד עם זאת, הוא טוען שגם תחושת אחדות עשויה להיות מעניינת אם מקבלים אותה כפי שהיא, ללא צורך בשינוי.

מה הקשר בין עניין לשעמום?

כשהעניין נוצר מתוך קונפליקטים, הוא מביא עמו לא פעם מתח נפשי. אליעד כהן טוען שאפשר להרגיש חי ומלא גם כאשר אין שום עניין, על ידי חוויית שלמות ותחושת אחדות. חוויית השעמום נובעת מהחיפוש אחרי עניין, אך למעשה היא עשויה להוביל לשלום פנימי. כאשר אין כל מאבק או תנודתיות, השעמום מאפשר לנפש לנוח ולחוות הרמוניה פנימית.

כיצד השפעת התנודתיות פוגעת בנו?

החיפוש אחרי עניין יוצר התנודתיות בחיינו. אליעד כהן מסביר שהתנודתיות הזאת, שמאפיינת את כל מה שקשור לעניין, צורכת הרבה אנרגיה רגשית ושכלית. כל דבר שמרתק אותנו ומעניין אותנו דורש הרבה מאמץ, ובמהלך אותו מאמץ אנחנו מתרחקים מההרגשה של אחדות ושלמות, מה שיוצר סבל פנימי. השאלה היא האם אפשר לשחרר את הצורך הזה, להפסיק לחפש עניין ולמצוא את השלווה בחוויית חוסר העניין?

מה המחיר של יצירת עניין?

המחיר של יצירת עניין הוא שזו חוויה של מאבק פנימי. עניין מתרחש בתנודתיות רגשית ושכלית, ולכן הוא צורך הרבה משאבים. ברגע שאתה חווה עניין, אתה למעשה מתחיל להזדהות עם צורות מסוימות, מה שמוביל להתמכרות רגשית ולמעמסה שכלית. אליעד כהן טוען שאם תוכל להפסיק להילחם בשעמום ולשחרר את המחויבויות וההעדפות שלך, תוכל להרגיש את השקט הפנימי, שמגיע ממקום של חוסר עניין.

האם אפשר להיות מרוצה כשמשעמם?

השיעמום לא בהכרח רע. למעשה, זהו מצב שבו יש לנו הזדמנות להפסיק לחפש עניין ולהתמקד בשלום פנימי. אליעד כהן מציע שבמקום לחפש ריגושים ולהימנע משעמום, כדאי ללמוד כיצד לשחרר את כל המחויבויות הרגשיות שלנו וליהנות מהשקט שבחוסר עניין. כשאתה מסוגל להפסיק להילחם בצורך בשינוי או בתשומת לב, תוכל למצוא את הרוגע בתוך חוויית השעמום.

איך לשחרר את עצמך מהצורך בתנודתיות?

אם אדם לא מזדהה עם צורות שמחויבות לו, הוא יכול למצוא שלווה עם כל מצב בו הוא נמצא. אליעד כהן מסביר שכשאתה משחרר את המחויבות שלך לשנות את העולם או לחוות את הדברים בצורה מסוימת, אתה יכול לחוות שלם ושקט פנימי, אפילו בהסתכלות על קיר חסר עניין. המפתח להצלחה בחוויות כאלה הוא הפחתת המחויבות. ככל שאתה לא מתעקש לשנות את העולם או לחוות את הדברים בצורה מסוימת, כך תוכל להיות שלם עם כל מצב בו אתה נמצא.

האם יצירת עניין תלויה רק במאבק פנימי?

ההנחה היא שעניין נוצר מתוך התנגדות או קונפליקט. אבל אליעד כהן טוען שגם חוויית האחדות יכולה להיות מעניינת. ככל שאתה פחות מזדהה עם המחויבויות וההעדפות שלך, תוכל להפסיק לחפש עניין ולהתמקד בשלווה. כל מחויבות שמופיעה במחשבה שלך יוצרת קונפליקט - אם אתה משחרר את המחויבות, אתה משחרר את הקונפליקט, וממילא פועל מתוך הרמוניה פנימית.

לסיכום, כיצד להתמודד עם השעמום?

כדי להיות מרוצה כשמשעמם לך, עליך להשתחרר מהחיפוש אחרי ריגושים ולהפסיק להימנע מהמיצוי של חוויות חסרות עניין. התהליך שבו אתה משחרר את כל המחויבויות שלך יכול להוביל אותך לשלווה פנימית. חוויות השעמום יכולות להיות מלאות בהנאה ושלום פנימי, כל עוד אתה לא מחויב לעניין, לשינוי או להימנעות משעמום.
איך יוצרים עניין?

בכדי להבין איך ניתן ליצור עניין, חשוב להכיר את המהות של העניין. עניין נוצר מתוך נפרדות - מתוך תחושת חוסר אחידות או שוני. לדוגמה, כשאתה מתבונן בקיר חלק, אתה שואל שאלות, ואז מתחיל ליצור עניין. אם אתה לא שואל שאלות, אתה עשוי להרגיש חסר עניין. אליעד מציין כי העניין נוצר כתוצאה מקונפליקטים, שמניעים אותנו להתעניין בדברים - כמו הבחירה להימנע משעמום ולהשיג ריגוש. אך הוא טוען שגם הרגשת אחדות עשויה להיות מעניינת אם אתה מקבל אותה כפי שהיא.

כמו כן, אליעד מציע שהתשוקה לעניין נובעת מהמוטיבציה לחוות רגש של שלמות, חיוניות ותחושת שלם. הוא טוען כי אין צורך בהכרח לייצר עניין כדי להרגיש חי, אלא ניתן להשיג תחושות של שלמות גם כאשר אין שום עניין. זהו שינוי תפיסה שיכול להביא לנחת נפשית, על ידי שחרור ממאבקי הנפרדות וההעדפות.

מה הקשר בין חוויית העניין לשעמום?

חוויית העניין קשורה גם לשיעמום. שיעמום הוא למעשה חוויית חיסרון, אך באותו זמן הוא עשוי להוביל לשלום פנימי. אליעד מסביר כי העניין מהווה את האתגר הנפשי, אך למעשה הוא סוחף אותנו למאמץ קוגניטיבי רגשתי. אם נוריד את דרישות המחויבות, נוכל לשוב לנפוש בשלום פנימי, שמתגלה דווקא בחוויית חוסר העניין.

כיצד השפעת התנודתיות פוגעת בנו?

כאשר אנחנו מרגישים צורך לשנות, אנחנו בעצם יוצרים קונפליקט פנימי. התנודתיות הזאת, שמאפיינת את העניין, צורכת הרבה אנרגיה רגשית ושכלית. כל דבר שמרתק אותנו ומעניין אותנו דורש הרבה מאמץ, ותוך כדי זה גורם לנו להזדהות עם צורות או תהליכים מסוימים. השאלה היא אם תוכל להשתחרר מהחיפוש אחרי עניין ולמצוא את השלווה גם בחוסר עניין.

מהו המחיר של יצירת עניין?

כשאתה חווה עניין, אתה למעשה נמצא במאבק פנימי - תנודתיות רגשית ושכלית שמביאה עמה סבל. אליעד מציין כי אם תוכל להפסיק להילחם בשיעמום ולשחרר את המחויבויות וההעדפות שלך, תוכל להתענג על שקט פנימי, שמגיע ממקום של חוסר עניין.

מהי הדרך להתחבר עם העולם בלי לייצר עניין?

האם ניתן להרגיש שלם עם העולם מבלי להתחיל ליצור עניין? התשובה היא שכן. כאשר אדם לא מזדהה עם דברים שמחויבים לו, הוא יכול לחוות חוויות של הרמוניה ושקט פנימי, גם בהסתכלות על קיר חסר עניין. המפתח להצלחה בחוויות כאלו טמון בהפחתת המחויבות. אם אתה לא מתעקש לשנות את העולם או לחוות את הדברים בצורה מסוימת, תוכל להיות שלם עם כל מצב בו אתה נמצא.

כיצד הרגשות הפנימיים משפיעים על יצירת עניין?

אם יש לך מחויבות פנימית לרגש מסוים, כל מה שקשור אליו יהפוך מעניין. אליעד מציין כי לעיתים תחושת השעמום נובעת מהרצון הפנימי שלך להרגיש שייך או שונה מהמציאות. חוויות של שעמום לא נגרמות בהכרח מתוך העדר עניין, אלא מתוך הימנעות ממאבק פנימי ומשאלות לא פתורות.

לסיכום:

כיצד תוכל להיות מרוצה כשמשעמם לך? על ידי היכולת להשתחרר מהתחושות שמובילות אותך לחפש ריגושים, להפסיק להימנע מהמיצוי של חוויות חסרות עניין, ולבחור בשלווה הפנימית.
שאלה: איך יוצרים עניין?

אליעד: מה זה עניין?

למה אתה רוצה ליצור עניין? בשביל התחושה. זה אומר שיכול להיות שאולי לא תרצה שיהיה מעניין, כי מעניין יכול לעשות לך רע.

איך זה שמעניין זה רע? עניין נוצר מנבדלות, אז זה אומר שנפרדות זה מעניין ואחדות לא מעניין. אבל אני טוען שגם אחדות זה מעניין, יש כאן משהו אחר.

אנחנו למעשה מנסים לבדוק את המנגנון של המוח, איך הוא יוצר עניין. ואני טוען שגם החוויה שהכל אחד יכולה להיות מעניינת בפני עצמה, כי מאחורי העניין יש משהו יותר עמוק.

למה אתה רוצה שיהיה לך מעניין?

שאלה: כדי להרגיש - חי, שלם, מלא עניין.

אליעד: האם כדי להרגיש חי מלא ושלם אתה צריך שיהיה לך מעניין?

אני רוצה להביא אותך למצב שלא תצטרך ליצור עניין אלא שלא תרצה להיות בעניין, שתרצה את זה שלא מעניין.

למשל אתה מתבונן בקיר חלק, איך יוצרים עניין? שואלים שאלות לגבי הקיר. ואם אתה לא שואל שאלות ולא יוצר עניין, איך אתה יכול להפיק הנאה מסתם להסתכל על קיר? אני רוצה להביא אותך למצב שלא תרצה עניין, שמבחינתך חוסר עניין עדיף.

ואני גם דופק אותך בהסבר הזה, כי אם יהיה לך טוב בלא מעניין, אז יהיה לך פחות טוב במעניין. אבל מצד שני המעניין יהיה יותר מלא מעניין כי אתה גם תסבול ממנו ולא רק תהנה ממנו.

אני טוען שמאחורי העניין יש משהו אחר, אתה מחפש עניין מסיבה אחרת.

אם נגיד שאתה מחפש עניין בשביל העניין, אז אם אין עניין אתה סובל.

אבל אם נגיד שאתה מחפש עניין בשביל משהו אחר, אז אולי אפשר להשיג את המשהו האחר גם בלי עניין.

עניין זה צורה להשגת מהות, אז מה המהות של העניין? להתחבר ריגשית.

אני רוצה לחבר אותך ריגשית על ידי יצירת עניין, או שאתה יכול להתחבר ריגשית בגלל שזה לא מעניין.

להתחבר ריגשית הכוונה לחוות שלוות נפש, הרמוניה, שלמות. איך דרך האחדות תתחבר ריגשית.

יש שתי חוויות, ולי חשוב לספר לך על חוויית השיעמום כי היא השורש של החוויה של העניין. שזה אומר שהעניין מעניין רק בגלל שהוא מוביל אותך בסוף לשיעמום.

בכל דבר יש את ההשתקפות של השלם, בשלם יש את הדבר והיפוכו.

אני טוען שיש מעניין ויש לא מעניין, מעניין פירושו תנודתיות. ולא מעניין פירושו חוסר תנודתיות, אין עניין, אין דינמיקה, אין שינוי, זה אותו דבר.

אני רוצה להביא אותך לחוויה שאתה תהנה מזה שאתה משועמם למוות, שתוכל להשיג את התכלית של העניין בחוסר עניין.

יש בעיקרון שני דברים - היש והאין. השורש של היש הוא אין. העניין הוא שיש חוויה רעה שנובעת מעניין, מעניין זה גם רע, למה? כי מעניין פירושו חוויית קונפליקט, בלי קונפליקט אין עניין.

עניין פירושו תנודתיות ריגשית ותנודתיות שיכלית. וזה אומר שהעניין צורך הרבה משאבים. ועניין נוצר מחוויות חיסרון, וגם ככול שיש יותר ישויות שמתנגשות בסיפור.

כשאתה חושב על שולחן, אתה למעשה חושב על חוויית חיסרון, ההגדרה במוח זה לא כיסא, זה שולחן. כשאתה חושב על ריהוט של בית, זה יותר מעניין מאשר לחשוב רק על שולחן כי יש לך יותר אפשרויות חשיבה.

ככול שהמוח שלך חושב על יותר צורות, אתה למעשה מתרחק מהאחדות ובורח לנפרדות, בעצם אתה חווה יותר קונפליקטים וניגודים.

אם אין מאמץ, אין עניין. כך שאם אתה לא רוצה להתאמץ אתה לא יכול למצוא עניין. עבודה מעניינת היא עבודה שאתה מתאמץ בה.

אז מה החיסרון של העניין? שהוא מתיש אותך ברמה הנפשית והשיכלית. איך הוא מתיש אותך? הוא גורם לך בעצם להזדהות עם צורות, הוא גורם לך לתלות ריגשית, הוא גורם לך למעמסה שיכלית, זה גם תלוי באיזה עוצמה, כי אתה יכול להיות כל כך ספוג ששכחת מהכל.

אני רוצה ללמד אותך איך לקחת את המחויב ולהפוך אותו לפחות מעניין. ואם המחויב יהיה פחות מעניין אז תוכל ליהנות מהחוסר עניין.

כשאתה בחוויה של עניין אתה לא יכול להיות בהרמוניה עם המציאות, זה אחד על חשבון השני.

בעיקרון, ככול שאתה יותר מזדהה עם הצורה, ככה זה יותר מעניין. אבל זה בא על חשבון ההרמוניה. אתה למשל לא יכול לראות איך תוקעים גול לקבוצה שלך ולראות זאת כמושלם.

בעניין יש העדפות כמו טוב ורע, צריך או לא צריך, כדאי או לא כדאי.

ואני רוצה להביא אותך לחוויה שאתה תנקה את הקיר הזה מהבוקר ועד הערב ותתענג על כל רגע. וזה על ידי חוסר עניין, כי בחוסר עניין יש הרמוניה.

אם בראש שלך יש לך מחשבות של דברים מחויבים, הם מונעים ממך ליהנות מההרמוניה שיש בחוסר עניין. אבל אם תדע לשחרר את כל המחויבים שלך, אז תוכל להתענג על חוסר עניין.

מי מחליט אם תרצה עניין או חוסר עניין? אם אתה בראש שלך אומר, שמחויב משהו מסויים, ואם אתה לא מוכן לשחרר אותו, אז אתה לא יכול להיות בהרמוניה. ואם אתה לא בהרמוניה, אז יש לך עניין, ואם יש לך עניין, אתה צריך להתאמץ.

כשאתה אומר, אני לא מוכן להתאמץ, זה בעצם אומר שאתה לא חושב שיש דברים מחויבים. להגיד אני רוצה להתאמץ, פירושו הדבר מחויב עבורי. להגיד אני לא רוצה להתאמץ, פירושו הדבר לא מחויב עבורי. ככול שיש יותר צורות שמחויבות בעיניך אז ממילא יש לך יותר עניין. וככול שיש בעיניך פחות דברים שמחויבים אז אתה בפחות עניין.

מצד שני אמנם ככול שיש דברים מחויבים אז יותר מעניין, אבל זאת יותר חוויית צמצום. וההפך של הדבר, שאם אתה מנמיך את המחויבים, אז אתה מגיע למחויב הראשון שהוא אני קיים, ואז גם הוא נעלם, ואז אתה במאה אחוז הרמוניה.

או שאתה משאיר את המחויב הראשון של אני קיים, וחוץ מזה אתה לא מחויב לשום דבר, וגם כאן אתה חווה הרמוניה טובה.

זאת אומרת שאתה יכול ליהנות להסתכל על קיר, לא מתוך יצירת עניין, אלא בגלל שזה לא מעניין. כי הלא מעניין בעצם הורג לך את המוח, הורג לך את התנודתיות, ואם אתה מפסיק את התנודתיות אתה בצומת דרכים, האחד להילחם בזה ולהגיד שאני רוצה עניין, ואז אתה יוצר נפרדות. והשניה שאתה אומר, אני לא רוצה עניין, ואז אה נותן לזה להרוג אותך, אבל אם אתה לא מתעניין ולא מוכן שזה יהרוג אותך, אז אתה סובל מהחוסר עניין.

לאדם יש הרבה מחויבים כמו, אני רוצה לבטא את הפוטנציאל שלי, מחויב שידעו מי אני, מחויב שאני אממש את עצמי, מחויב שאני אבטא את עצמי, מחויב שאני לא יעלם, מחויב שאני אחיה, ואם אתה יושב מול הקיר, זה יוצר אצלך קונפליקטים נגד המחויבים שלך.

אם אתה רוצה להיות יותר יש, אז ככול שיש לך יותר עניין, כך אתה חווה יותר את הישות שלך. ואם אתה רוצה להיות אין, עדיף לך ללכת לחוסר עניין.

כשאתה בחוסר עניין אתה סובל, כי זה הופך אותך לכלום, לחוסר דינמיקה, אז לא יודעים שאתה פה.

אתמול מישהו אמר, אני רואה הכל אטומים ואני מפחד להיעלם, ואתה אמרת לו, מדוע את מפחד להיעלם? אבל זה אותו סיפור אצלך, כי אדם שלא מפחד להיעלם הוא לא יכול להשתעמם ממשהו. שיעמום פירושו, אני מרגיש שאני נעלם.

אם משעמם לך, אתה רוצה לעשות משהו, מה זה אומר? שאתה רוצה לשנות, למה האדם 24 שעות כל הזמן רוצה לשנות? כי השינוי מראה שהוא פה.

אם אתה קם בבוקר ואין לך רצון, אז אתה חלק מהריהוט. הרצון יוצר לך את החוויה שאתה לא חלק מהמציאות, אלא אתה נפרד מהמציאות.

השינוי נותן לך תחושה של חיים, אך שינוי פירושו מאמץ.

אתה עכשיו מבדיל בן דומם לאדם, מה ההבדל תכלס? רק בשינויים.

כשאתה הולך ברחוב, אתה מבדיל בינך לבין עץ למשל, אתה נע, אבל אם אתה בחוויה שאין לך כל רצון, אז אתה כבר לא בן אדם, אתה כמו גרגיר אבק שעף. עכשיו, אם אתה לא מוכן להיות גרגיר אבק שעף, אז אתה רוצה לשנות ולהיות יחודי.

ככול שהאדם משנה יותר, כך הוא מרגיש יותר חי. אם אתה לא רוצה להיעלם, תתחיל לקחת דברים ולהתחיל לשנות אותם.

אם האדם לא מוכן לשחרר עד הסוף, הוא לא יכול ליהנות מחוויות משעממות. אך אם אתה משחרר עד הסוף, אז אתה יכול ליהנות מחוויה של שיעמום פי מיליון, למה? כי העניין דורש ממך לחוות שאתה קיים. אין אפשרות להתעניין במשהו בלי לדעת שאתה קיים.

אם אתה לא מצליח ליצור עניין, אז שתדע שבמקום לסבול מזה שאין לך עניין, תגיד לעצמך, אני נעלם עכשיו, זאת אומרת שתמשוך את עצמך להפך של העניין, או שתשחרר את הרצון להיות קיים, אתה לוקח מחויב והופך אותו לאפשרי. תגיד לעצמך, אני לאיודע כלום, לא מחויב שאני אחיה, לא מחויב שאני אשנה את המציאות, לא מחויב כלום.

שאלה: איך אני הופך עצמי לכלום, האם אני הצופה?

אליעד: לא, הצופה זה בעייתי מידי, הצופה שמסתכל למשל על קיר, יכול לחטוף עצבים שחבל על הזמן.

נעלם, פירושו נכונות להסתכל על הדברים מנקודת מבט הפוכה. למשל יש לך דיעה שאתה לא דומם, או יש לי בחירה חופשית או אני רוצה להצליח, כל מה שמבטא את ישותך כמלך, אלא הם המחויבים שלך שאיתם אתה פועל במשך היום, והמחויבים האלה, אם הם נתקעים במסך לבן, הם ממש סובלים. כי איך אני יכול לבטא את עצמי, אם אין לי אינטרקציה? הקונפליקט של השיעמום נוצר בגלל שאתה רוצה להיות משהו ולא סתם.

המחויבים האלו, הם אלו שנותנים לך את הכוח לפעול. האדם מפחד למות וזה מתלבש לו בזה שהוא לא עושה כלום, כי לא לעשות כלום זה כמו מוות.

אם אתה מוכן לוותר על המחויבים האלו ולהגיד, אין לי בחירה חופשית, אני כלום, אין לי ישות עצמאית - אתה פשוט מזדהה עם זה. אתהאומר, אני אפס, אני כלום, אני דומם, אני ללא בחירה...

אם אתה לא מוכן לשחרר את המחויבים האלו, אתה סובל.

בסוף התהליך יהיו לך שתי חוויות, האחת האפשרות ליהנות מחוסר עניין, והאפשרות ליהנות מעניין. וזה תעודת ביטוח שאף פעם לא ימאס לך מהחיים.

למשל כשאתה עובד בעבודה משעממת, אתה מפסיק להתעניין בעבודה, אתה מפסיק להתעניין במה שאתה מרגיש, אתה לא מתעניין במה שאתה חושב, אתה לא מתעניין במה שאתה יודע, אתה מתחיל פחות להתעניין.

אתה לוקח את הסבל, הסבל מדכא אותך, אם אתה מוכן להיות מדוכא אז אתה מתחיל ליהנות מהסבל.

האדם קם בבוקר ואומר שהוא לא רוצה להיות מדוכא, והסבל מדכא אותו והוא לא מוכן לסבול. החוסר עניין מדכא אותי, אז אני לא מוכן להיות בחוסר עניין.

אבל אם אתה משנה את הגישה שלך ואומר, אני מוכן להיות מדוכא, אני רוצה להיות מדוכא, אני לא רוצה להיות קיים בכלל, אז כאשר בא אליך הסבל, אתה למעשה נותן לסבל להרוג אותך. שאם באה אליך תחושה שאומרת לך מה פתאום שתהיה עבד, אתה לא מתנגד לה, אתה משחרר ואומר, נכון אני עבד.

אתה למעשה נותן לרע להרוג אותך, אבל הוא לא הורג אותך, אלא הוא הורג את הרצונות והשאיפות שלך, ואם אתה הורג את השאיפות שלך, אתה מגיע להרמוניה.

מצד שני, אם תצליח לעשות את זה ותהנה מזה, אתה יכול להכנס לדיכאון מזה שיש דברים מעניינים, אתה תרצה את הרוגע וההרמוניה.

כול מחויב שקופץ לך, תן לו היפוך. כמו למשל אתה חייב להתחתן - ההיפוך, אני לא חייב להתחתן. למשל עולה לך מחשבה שאתה חייב לבטא את עצמך, תשאל, האם אני חייב לבטא את עצמי? לא, אז אני לא מבטא.

שאלה: אתה למשל משתחרר מכל מיני כבלים שמנהלים אותך.

אליעד: אם השיעמום הורס לך את המימוש העצמי, אז איך יוצרים עניין? על ידי מימוש עצמי. אז יש שתי אפשרויות, האחת להגיד אני לא רוצה לממש את עצמי, והשנייה לבטא את עצמך, להמציא משהו, תוציא מעצמך משהו שיחדש לך.

שאלה: יש כאן שני דרכים, או שתעלים את עצמך או שתממש את עצמך, אתה משחק איך שבא לך.

אליעד: כל עניין בקצה שלו הופך להיות חוסר עניין, כל תהליך מעניין נגמר בקצה שלו, כל תהליך שיכלי אם תעמיק בו יותר ויותר יהיה גם יותר מעניין עד שבסוף הוא מאבד עניין. למה לא מעניין? כי בסוף אתה מגיע לאחד, ואם הכל אחד אז זה לא מעניין.

העניין נמצא בריחוק מהאחד, ולכן אני למשל כדי להתעניין בדברים אני משתדל לא להתעמק בהם יותר מדי, כי אם אני אתעמק בהם, אני ציק צ'ק מגיע לסוף וזה לא מעניין אותי יותר. אך מה שמעניין אותי זה, שבסוף יש חוסר עניין.

מה שמעניין זה שמגיעים בסוף לאחד, אך כדי שזה יעניין אותי אני לא מגיע לזה מיד.

מה מעניין בחיים האלה? אני אספר לך, יש חוויה שהיא מאוד מאוד טובה, שהיא חוויה של להיות אלוהים, להיות שלם, מה שמעניין פה בחיים זאת החוויה הזאת, איך החוויה קשורה? אני אומר לך שכול התהליכים מובילים אליה.

כול תהליך שתקח ותתבונן בו, ותשאל עליו שאלות, כמו, למה זה כך? ותחקור, ותחקור ותחקור, בסוף תגיע לחוויה שאתה אלוהים. החוויה האלוהים משתקפת אליך מתוך תתי תהליכים.

עכשיו, אם תלך אליה מהר מדי, אז תקבל אותה כמושלמת, אבל אם אתה רוצה לחוות אותה הרבה פעמים, אז תיסע יותר לאט.

אם למשל יש לך בחיים משהו שאתה לא רוצה אותו, ואם תשאל למה אני לא רוצה אותו, זה יהפך ליותר מעניין, אבל אם תחקור פנימה, ותשאל למה, זה יגיע לאחד ואז זה לא יהיה יותר מעניין.

למשל אתה הולך לעבודה ושואל למה? כדי שיהיה לך כסף, כדי שיהיה לך בחורה, כדי שתקנה כל מיני דברים, ואז זה מעניין. אך אם אתה הולך למוחלט, בסוף אתה כבר לא תרצה את הכסף. השאלה היא אם אתה נכנס לרוחב בשאלה או לעומק בשאלה.

וזה לא בהכרח רע להכנס לעומק, כי זה עוזר לך לסגור מעגל.

אם תאחז רק באיך ליצור עניין, בסוף זה לא יחזיק לך, אתה צריך להשלים אותו גם אם האין עניין.

שאלה: יש לי עכשיו מגרש משחקים גדול יותר.

אליעד: לפי זה אתה יכול להבין הרבה דברים.

למשל בחורה אומרת שאתה לא מעניין, או שמבקשת שתעניין אותה, למה לא מעניין? כי אין קונפליקט.

למשל בחורה לא רוצה אותך? למה לא רוצה אם יש סיבה אתה יכול להשתנות, אך אם אתה לא מאתגר אותה, תיצור קונפליקט, כמו אני לא רוצה אותך. ואז היא מתחילה להתעניין, למה? כי היא רוצה להרגיש שהיא שווה משהו.

אם אתה מבין איך המנגנון עובד, אתה יכול ליצור יותר עניין או פחות עניין, יותר הזדהות או פחות הזדהות.

לסמים יש שתי השפעות, אחת שאתה לוקח את המחויב והופך אותו לאפשרי, אתה חווה חוויות שאתה חושב שהם מחויבות והסם גורם לך להרגיש שזה לא מחויב, אלא זה בסדר איך שזה, הסם מרגיע אותך, כי הוא משחרר לך את הדברים שאתה בטוח בהם.

ויש סמים שיוצרים לך תנודתיות שאפילו הקיר מתחיל לזוז, ואם הוא מתחיל לזוז אז זה מתחיל להיות מעניין. אבל גם זה ממצא את עצמו בסוף.

ולמה הנפילה מהסמים? בגלל ההיפוך, אבל אם אתה מקבל את ההיפוך, מקבל את הנפילה, אז כבר אין בעיה.

שאלה: הבעיה היא שאתה מתנגד לחוויה.

אליעד: ולמה אתה מתנגד לחוויה? כי יש חוויה שמושכת אותך לכלום, ויש חוויה שמושכת אותך להיות משהו.

כשאתה מבין את החוקים האלו, אז אתה יכול להחליט איך לבחור, יש לך את כל הטווח.

המשימה שלך עכשיו היא להתבונן בזה, ואז ההבנה משנה לך את החוויה, ותוכל לראות איך כל דבר מתקשר למה שדברנו כאן.

למשל כשאתה חושב, למה זה יפה וזה לא יפה? אתה רואה שדבר מסויים מרגיע ודבר אחר מרגיז, ולפי זה אתה מחליט אם זה יפה בעיניך או לא יפה.
הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי
הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית הנאה רוחנית ההנאה של החכם האמיתי ובו יתבאר עניין ההנאות של האדם בחיים. ואיך ליהנות בשלמות? והעניין הוא, כי הנאה קורית אצל האדם, כאשר רצונו מתמלא. כי טוב, הוא כאשר רצונו של האדם תואם את המציאות, ורע הוא כאשר רצונו של האדם מנוגד למציאות. וכאשר רצונו של האדם מתמלא, אז נוצרת הנאה, על ידי השלמת הרצון והחיסרון של האדם. כי הרצון, הוא חיסרון. כי האדם רוצה את מה שחסר לו, ומה שהאדם רוצה, זה מה שחסר לו. ותחושת החסר של האדם, היא הרצון של האדם. וכאשר הרצון של האדם מתמלא, אז מתמלא אצלו חסרונו, ועל ידי זה נוצרת הנאה. והנה, בעיני העולם, יש הנאה גשמית ויש הנאה רוחנית. כי בעיני העולם, יש אושר פנימי ויש אושר חיצוני. ואושר חיצוני הוא, כאשר האדם מאושר ושמח, מכך שהמציאות החיצונית היא כרצונו. כגון לדוגמה, שהאדם שמח מכך שיש לו בית. ... לאדם, והאדם שמח מכך שיש לו בית, שהוא חיצוני לו. וזהו אושר חיצוני. וכאשר האדם נהנה ומפיק הנאה מדברים שהם חיצוניים לו, זאת נקראת הנאה גשמית. ויש גם אושר פנימי. שהוא כאשר האדם חווה אושר, שאינו תלוי בצורה החיצונית של המציאות. כגון לדוגמה, כאשר האדם מבין את הטוב שיש בכל דבר, שעל ידי זה, האושר שלו לא תלוי בשום דבר חיצוני. וככל שההנאה של האדם, תלויה פחות במה שקורה מחוצה לו, ונובעת יותר ממה שקורה בתוך האדם, כך האושר הוא פנימי יותר. וכאשר האדם מתבונן באיזה עניין פנימי על עצמו ומבין את המציאות, וכאשר על ידי זה האדם מפיק הנאה, ההנאה הזאת נקראת הנאה רוחנית פנימית, של אושר פנימי. והחכם האמיתי, האדם השלם, הוא זה שיש לו את שלמות ההנאה הרוחנית. כי ההנאה שלו, לא תלויה בשום צורה חיצונית בעולם, אלא ההנאה שלו היא נובעת מעצמה, מצד המהות של המציאות, שלא משתנה לעולם. כי מי שהוא חכם אמיתי, הוא מבין את הסיבה שבגללה קורים כל הדברים, בדיוק כפי מה שאלוהים עצמו מבין את סיבת כל האירועים שאותם הוא עצמו עושה. ועל ידי זה, ההנאה של החכם האמיתי, היא לא תלויה במה שקורה, אלא היא תמיד שלמה, בדיוק כפי שאלוהים שלם תמיד עם כל מה שהוא עושה, מאחר שהוא עושה את הכל כרצונו (וגם כאן יש היבטים שונים, מי ברא את הרצון של אלוהים וכולי). ועפ הנל, לכאורה ניתן להבין, כי מי שהוא חכם אמיתי, שהוא נהנה משורש ההנאה של המציאות, ראוי לו שלא ייהנה מהנאות גשמיות. כי אם האדם טוב לו באמת מבפנים, בלי להיות תלוי בצורה חיצונית כלשהי, אז לכאורה נראה, שהוא לא יכול להפיק שום הנאה גשמית ולא יכול ליהנות משום
הנאה שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב?
הנאה שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב?
הנאה שקרית, הנאה אמיתית, האם כדאי ליהנות מהנאה שקרית? האם יש הנאה אמיתית? מה זה הנאה אמיתית? מה זה הנאה שקרית? מה זה סבל שקרי? האם אפשר ליהנות מהנאה אמיתית? האם יש אפשרות ליהנות באמת? האם יש טוב אמיתי? למה לשקר כדי להרגיש טוב? מה זו הנאה שקרית והאם כדאי ליהנות ממנה? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של הנאה שקרית לעומת הנאה אמיתית. הנאה שקרית היא מצב שבו אדם נהנה ממשהו רק באמצעות כך שהוא משקר לעצמו. למשל, אם בחור עיוור יגיד לבחורה שהיא יפה, והיא נהנית מזה, זו הנאה שקרית כי היא יודעת שהוא כלל לא רואה אותה. אליעד נותן דוגמה נוספת, כאשר בחורה אומרת לגבר שהיא אוהבת אותו, והוא נהנה מכך כי הוא משקר לעצמו וחושב שהאהבה שלה מעידה על כך שהוא אדם מוצלח וראוי, על אף שהוא יודע שהבחורה בכלל לא מכירה אותו לעומק ולא יודעת מי הוא באמת. הנאה שקרית מוגדרת על ידי אליעד כהנאה שדורשת מהאדם לשקר לעצמו כדי ליהנות, וזאת בניגוד להנאה אמיתית, לכאורה, שאמורה להישען רק על אמת מוחלטת. האם יש אפשרות ליהנות באמת בלי לשקר? אליעד כהן מסביר שהנאה אמיתית, הנאה שלא מבוססת על שקרים, היא דבר בלתי אפשרי. הסיבה לכך היא שהנאה בהכרח מבוססת על תחושה של חיסרון כלשהו. בשביל שאדם ייהנה, חייב להיות לו חיסרון שהוא מרגיש שמתמלא על ידי ההנאה. כאשר אדם נאחז באמת האבסולוטית, הוא מבין שאין שום חיסרון אמיתי בשום דבר, ובכך נשללת ממנו האפשרות ליהנות באמת. במילים אחרות, לפי אליעד, כל סוג של הנאה שמתקיים בעולם הוא למעשה שקרי. אי אפשר ליהנות ממשהו אלא אם כן האדם משקר לעצמו ומאמין שיש איזשהו חיסרון שממולא באמצעות אותה ההנאה. במצב של אמת מוחלטת, שאין בו חסרונות, גם לא יכולה להיות הנאה אמיתית. במובן זה, אליעד טוען שהדרך היחידה
האם ניתן להגיע לסיפוק מיני בלי אקט מיני? האם ניתן להשיג הנאה מינית בלי סקס? האם ניתן ליהנות מסקס בלי סקס? ניתוח שאלה, האם ניתן להשיג מטרה רק בדרך מסוימת? איך נוצרת הנאה מינית? הנאה פיזית, הנאה נפשית, איך נוצר חשק מיני?
האם ניתן להגיע לסיפוק מיני בלי אקט מיני? האם ניתן להשיג הנאה מינית בלי סקס? האם ניתן ליהנות מסקס בלי סקס? ניתוח שאלה, האם ניתן להשיג מטרה רק בדרך מסוימת? איך נוצרת הנאה מינית? הנאה פיזית, הנאה נפשית, איך נוצר חשק מיני?
... ניתן להגיע לסיפוק מיני בלי אקט מיני? האם ניתן להשיג הנאה מינית בלי סקס? האם ניתן ליהנות מסקס בלי סקס? ניתוח שאלה, האם ניתן להשיג מטרה רק בדרך מסוימת? איך נוצרת הנאה מינית? הנאה פיזית, הנאה נפשית, איך נוצר חשק מיני? האם ניתן להגיע לסיפוק מיני ללא אקט מיני? השאלה המרכזית שאליעד כהן מנתח כאן היא: האם ניתן להגיע לסיפוק מיני או להנאה מינית, בלי לבצע אקט מיני ספציפי? או האם ישנה דרך ליהנות מאותה תחושה של הנאה וסיפוק שמקבלים מאקט מיני, גם מבלי לקיים אקט כזה בפועל? השאלה הזו מבוססת על הנחת יסוד מסוימת של השואל, לפיה ... אקט מיני ספציפי, אזי ברור שלא יוכל להגיע לסיפוק המיני שלו ללא ביצוע אותו אקט מדויק. לעומת זאת, אם הרצון שלו רחב יותר, וכולל הנאה או תחושה מסוימת שאינה תלויה באופן בלעדי באקט מיני ספציפי, אזי יהיה ניתן להגיע לסיפוק מיני גם בדרכים אחרות. ... עצמה, אלא לפרשנויות ולמשמעויות שהאדם מעניק לאותה פעולה. הפעולה הפיזית עצמה היא נייטרלית לחלוטין וחסרת משמעות בפני עצמה, וההנאה מגיעה למעשה מהפירושים שהאדם מייחס לאקט הזה. לדוגמה, הוא אומר שאותו אקט בדיוק יכול להיות מהנה או לא מהנה, בהתאם לפרשנות שנותן לו האדם. במילים אחרות, ההנאה איננה נובעת באופן מחויב מהאקט עצמו, אלא מהמשמעות שהאדם מייחס לאקט. המשמעות הזו היא תוצר של תפיסות ואמונות ... באופן עקרוני, אותה תחושה בדיוק יכולה להיות מושגת בדרכים שונות לחלוטין, כל עוד האדם נותן להן את אותו פירוש ומשמעות. איך מתרחשת ההנאה מאקט מיני? כדי להבהיר את הנקודה הזו לעומק, אליעד נותן דוגמה נוספת שבה הוא מסביר כי אנשים רבים מניחים שההנאה נובעת רק מהאקט המיני עצמו, אבל בפועל, היא נובעת מהפרשנות האישית ומהמשמעות הרגשית שהם נותנים לאותו אקט. הוא מתאר מצב היפותטי שבו האדם מבצע בדיוק אותה פעולה פיזית של אקט מיני, אך ללא הפירושים הרגשיים והמשמעויות הנלוות, ולא מרגיש הנאה בכלל. מאידך, פעולה אחרת לחלוטין יכולה לגרום לו להרגיש אותה תחושה של סיפוק, אם הוא מייחס לה משמעות דומה לזו שהוא מייחס לאקט המיני. בנוסף, אליעד מציין שאפילו אם מניחים שחלק מההנאה מגיע מהפעולה הפיזית עצמה, עדיין נותר חלק משמעותי הנובע אך ורק מהפירושים והמשמעויות האישיות. חלק זה ניתן להשיג ללא ביצוע הפעולה עצמה, אלא דרך מתן פירוש חיובי אחר לפעולה אחרת לגמרי. כיצד ניתן להבין את מקור ההנאה באופן מעשי? אליעד מציע שיטה מעשית להתבונן בתחושות ההנאה: הוא ממליץ לבדוק באופן מודע ומפורט אילו פירושים ומחשבות מתעוררים בכל פעם שהאדם חווה הנאה כלשהי, ובמיוחד הנאה מינית. על האדם לשאול את עצמו מה המשמעויות שהוא נותן לכל פעולה, לכל תחושה ולכל מחשבה שמופיעה אצלו. על ידי תהליך מודעות זה, האדם יכול להבין באופן ברור ומדויק את מקור ההנאה, ומתוך כך להבין האם אותה הנאה אפשרית גם בדרכים אחרות. הוא מסכם ואומר שכל תחושה וכל הנאה נובעות באופן מוחלט מהפירושים האישיים של האדם, ושההנאה אינה תלויה באמת בפעולה מסוימת, אלא במשמעות האישית שהוא מעניק לה. בסיכומו של דבר, אליעד כהן עונה בבירור על השאלה: ניתן בהחלט להגיע לסיפוק ולהנאה מינית גם ללא אקט מיני, משום שההנאה תלויה לחלוטין במשמעויות שהאדם מייחס לפעולותיו ולא בעצם הפעולה עצמה. האם ניתן להגיע לסיפוק בלי סקס? איך נוצרת הנאה מינית? מה גורם להנאה מינית? האם הנאה תלויה רק באקט עצמו? איך מגיעים לסיפוק מיני ללא אקט מיני? ...
הנאה, מה יוצר הנאה? איך נוצרת הנאה? מה גורם לך להרגיש טוב? מה גורם לך להרגיש רע? איך ליהנות יותר? מהי הנאה? מה יוצר סבל? איך להיות מאושר? מה גורם אושר? מה יוצר אושר? מנגנון האושר
הנאה, מה יוצר הנאה? איך נוצרת הנאה? מה גורם לך להרגיש טוב? מה גורם לך להרגיש רע? איך ליהנות יותר? מהי הנאה? מה יוצר סבל? איך להיות מאושר? מה גורם אושר? מה יוצר אושר? מנגנון האושר
הנאה, מה יוצר הנאה? איך נוצרת הנאה? מה גורם לך להרגיש טוב? מה גורם לך להרגיש רע? איך ליהנות יותר? מהי הנאה? מה יוצר סבל? איך להיות מאושר? מה גורם אושר? מה יוצר אושר? מנגנון האושר מה באמת גורם לך להרגיש הנאה? השאלה המרכזית שאליעד כהן מעלה היא: מה באמת גורם לאדם להרגיש הנאה? כשאדם קונה משהו חדש כמו חולצה או רכב, הוא בדרך כלל חווה תחושה של הנאה וסיפוק. השאלה שנשאלת היא האם ההנאה הזו מגיעה מהדבר עצמו, או שאולי מדובר במשהו פנימי ועמוק יותר שמתרחש בתוך התודעה או בתת המודע, כאשר הוא משיג את אותו דבר. האם עצם השגת הדבר הוא מקור ההנאה? אליעד מסביר באמצעות דוגמה את העובדה שלא בהכרח עצם הדבר עצמו הוא הגורם להנאה. הוא מביא דוגמה של לימוד תורה, שם אדם אחד נהנה מהלימוד ורואה בו משמעות, בעוד שאדם אחר, העוסק באותו לימוד בדיוק, סובל ורואה בכך עונש. אם עצם הלימוד היה מקור להנאה, אזי כולם היו נהנים באותה מידה, דבר שכידוע אינו קורה במציאות. לכן, ברור שקיים גורם פנימי נוסף שמשפיע על תחושת ההנאה או הסבל, גורם שלעתים הוא תת - הכרתי. מדוע אנשים שונים נהנים או סובלים מאותם דברים בדיוק? אליעד מדגים בעזרת סיפור רכישת רכב חדש. אדם קונה רכב ומרגיש מאושר ומסופק, אך לאחר זמן מה הוא נעשה אדיש כלפי הרכב ואף רוצה למכור אותו. הדבר מוכיח שההנאה אינה קשורה בהכרח לצורה החיצונית של הדבר. אם עצם הרכב היה גורם להנאה, האדם היה אמור ליהנות ממנו תמיד, ללא שינוי. מכיוון שזה לא המצב, אליעד מדגיש שקיימת מערכת פנימית שמשפיעה על ההנאה באופן מתחלף. איך ניתן להסביר שינויים בהנאה אצל אותו אדם עצמו? ההוכחה המעניינת ביותר שאליעד מביא לכך שקיימת מערכת פנימית שמשנה את תחושת ההנאה היא שאותו אדם עצמו יכול לחוש הנאה מדבר מסוים בזמן מסוים, ולאחר זמן להפסיק ליהנות ממנו. לדוגמה, אדם נהנה מתוכנית טלוויזיה בשלב מסוים, מאבד עניין, ובהמשך שוב מתעניין בה. אם התוכנית עצמה הייתה מקור ההנאה, היא הייתה אמורה לעניין אותו כל הזמן באופן יציב. השינוי בתחושת ההנאה מוכיח את קיומו של גורם פנימי עמוק יותר שמנהל את התהליך. האם ההנאה מושפעת מהסביבה החיצונית? נשאלת שאלה לגבי האפשרות שההנאה מושפעת מהסביבה. לפעמים אדם חושב שמשהו יפה או מושך, אך כאשר הסביבה טוענת אחרת, הוא עשוי לאבד עניין. ... יותר כשהסביבה מתנגדת. כך, ההחלטה הפנימית של האדם היא שקובעת בסופו של דבר האם הוא ייהנה או לא. האם שינויים בהנאה מעידים על חוסר החלטיות או על מנגנון עמוק יותר? אליעד מתייחס לטענה שהשינויים התכופים בתחושת ה
הנאה גשמית או רוחנית? למה הנאה גשמית טובה יותר? מהי הנאה אמיתית? איך ליהנות בשלמות בגשמיות?
הנאה גשמית או רוחנית? למה הנאה גשמית טובה יותר? מהי הנאה אמיתית? איך ליהנות בשלמות בגשמיות?
הנאה גשמית או רוחנית? למה הנאה גשמית טובה יותר? מהי הנאה אמיתית? איך ליהנות בשלמות בגשמיות? למה אנשים מעדיפים הנאה רוחנית על פני הנאה גשמית? אנשים רבים מחפשים הנאה רוחנית, וטוענים שהנאה רוחנית אחת קטנה שווה יותר מכל חיי העולם הזה. דוגמה לכך היא אנשי דת שמנסים לשכנע את מאמיניהם שכף רגל אחת בעולם הבא שווה יותר מכל הנאות העולם הזה יחד. הם טוענים שכדי ליהנות מהנאות רוחניות אלה, האדם חייב להתאמץ מאוד בחייו הגשמיים, לסבול ולהקריב, וכך יזכה באושר המובטח בעתיד בעולם הבא. לדברי אליעד כהן, ... אינם מאושרים באמת. ההוכחה לכך היא שהם כל הזמן מבקשים מאלוהים לשלוח להם את המשיח ולהביא את העולם הבא. אדם שטוב לו באמת בחייו לא יחפש עתיד טוב יותר במקום אחר. מדוע ההנאה הגשמית היא ההנאה הגדולה ביותר? אליעד כהן מסביר שההנאה הגדולה ביותר בעולם היא הנאה גשמית מושלמת. הוא מגדיר הנאה כתחושת מילוי רצון. ככל שהרצון גדול יותר, כך ההנאה מההתמלאות של אותו הרצון תהיה גדולה יותר. ההנאה הגשמית האמיתית מושגת כאשר האדם חווה שכל הרצונות שלו מתמלאים בו זמנית בדבר אחד קטן, ספציפי ומדויק. מה הקושי הגדול ביותר בליהנות באמת מהגשמיות? הדבר הכי קשה בעולם, לדברי אליעד כהן, הוא לחוות אינסוף בתוך גבולות הצמצום של המציאות הגשמית. המשמעות היא לחבר את החוויה של ... של האדם. להכניס את האינסוף לתוך דבר סופי ומוגבל הוא האתגר הגדול ביותר שקיים, מכיוון שהגשמיות מטבעה מצומצמת, ולכן תמיד יש תחושה של חיסרון או ריקנות בכל חוויה. איך ליהנות באמת ובשלמות מכל פעולה? אליעד כהן נותן דוגמה של אדם השותה מים. כאשר האדם צמא מאוד, שתיית מים תספק לו הנאה גדולה יותר מאשר כשהוא שותה סתם מתוך הרגל. מדוע? כי כשהוא צמא, כל רצונו מתרכז בדבר אחד בלבד - המים. ככל שהרצון ממוקד יותר, כך ההנאה גדלה משמעותית. למשל, אדם שזוכה בלוטו חש הנאה עצומה משום שהזכייה ממלאת המון רצונות בבת אחת. כך גם לגבי מים כשאתה צמא מאוד. אולם בפועל, קשה להגיע למצב שבו כל הרצונות שלך ממוקדים בדבר אחד, משום שלכל אדם תמיד ישנם רצונות נוספים. הדבר הקשה ביותר הוא ליהנות בצורה אינסופית בכל פעולה ופעולה, כי באופן טבעי תמיד קיימים רצונות נוספים, ולכן האדם אף פעם לא נהנה בשלמות מוחלטת. איך אפשר ליהנות כמו אלוהים? אליעד כהן מסביר שהישות שנהנית בצורה הכי מושלמת היא אלוהים, משום שאלוהים אינו פועל עבור מטרה אחרת. כל פעולה של אלוהים היא תכלית בפני עצמה, ולכן הוא נהנה מההתגלות השלמה של רצונו בכל רגע ורגע. האדם יכול להגיע לרמת ההנאה הזו אם יסתכל על העולם מנקודת מבט של הבנה שכל דבר הוא שלם בפני עצמו. כלומר, ליהנות בשלמות זה לראות בכל פעולה שאתה עושה תכלית שלמה, כאילו אתה עצמך יצרת אותה, ממש כמו אלוהים. מהי ההוכחה שהנאה גשמית עדיפה על הנאה רוחנית? אליעד מביא כדוגמה את אלוהים עצמו. אם אלוהים הוא הישות החכמה ביותר והיכולות שלו בלתי מוגבלות, ומכיוון שהוא לא מוגבל ולא יכול להיות ...
השכל של הסקס, השכל של המין, יחסי מין, הנאה מינית, משיכה מינית, תשוקה מינית, ליהנות ממין, הנאה מסקס, מין אנאלי, סיפוק מיני, גמילה ממין, התנזרות ממין, הנאה בסקס, השכל שיש בכל דבר
השכל של הסקס, השכל של המין, יחסי מין, הנאה מינית, משיכה מינית, תשוקה מינית, ליהנות ממין, הנאה מסקס, מין אנאלי, סיפוק מיני, גמילה ממין, התנזרות ממין, הנאה בסקס, השכל שיש בכל דבר
... של הסקס, השכל של המין, יחסי מין, הנאה מינית, משיכה מינית, תשוקה מינית, ליהנות ממין, הנאה מסקס, מין אנאלי, סיפוק מיני, גמילה ממין, התנזרות ממין, הנאה בסקס, השכל שיש בכל דבר מהו השכל מאחורי מיניות ומהם ... פרמטרים שמעצבים את הדרך בה אדם חווה ומבצע פעילות מינית, ואלו עשויים להשתנות מיום ליום ומאדם לאדם. כיצד משפיע הזמן, המצב הנפשי והסיטואציה על הנאה מינית? הבנת הנאה מינית אינה פשוטה או חד - משמעית. כפי שמסביר אליעד כהן, ... לסיטואציה שבה הוא נמצא. לדוגמה, כאשר אדם נמצא במצב נפשי לא טוב - כמו כאשר הוא חווה יום קשה או סבל - ישנה סבירות גבוהה שהוא לא ירגיש את אותה הנאה ממיניות בהשוואה לסיטואציה בה הוא במצב נפשי טוב. בנוסף, ... המינית ולהפסיק לרדוף אחרי תשוקות שטחיות או חיצוניות. מהו השכל מאחורי מיניות? כיצד תשוקה מינית נובעת מרצון לשלוט? מהם הגורמים המשפיעים על הנאה מינית? מהם המניעים האמיתיים שמובילים אותנו למין? כיצד הזמן והמיקום משפיעים על תחושת הנאה מינית? ...
מודעות עצמית, התקדמות רוחנית, התפתחות אישית, בסוף הכל מתאזן, להציב מטרה גדולה, להתפתח רוחנית, או הכל או כלום, אין הנאה בלי סבל, אין סבל בלי הנאה, סבל או הנאה, להמר על הכל
מודעות עצמית, התקדמות רוחנית, התפתחות אישית, בסוף הכל מתאזן, להציב מטרה גדולה, להתפתח רוחנית, או הכל או כלום, אין הנאה בלי סבל, אין סבל בלי הנאה, סבל או הנאה, להמר על הכל
... רוחנית, או הכל או כלום, אין הנאה בלי סבל, אין סבל בלי הנאה, סבל או הנאה, להמר על הכל האם אפשר להשתחרר מהשכל מבלי לעבור את כל הדרך? אליעד מסביר שאחת השאלות המרכזיות בהתפתחות רוחנית היא האם אפשר להשתחרר מהמגבלות של השכל מבלי לעבור שלב אחרי ... רעב והוא אוכל, הוא אמנם נהנה באותו רגע, אבל באותו זמן הוא גם מחזק את הפחד שיבוא הרעב הבא. כלומר, ההנאה הנוכחית תמיד תלווה בסבל עתידי, והסבל הנוכחי תמיד נשען על זיכרון של הנאה בעבר. אין שום מצב שבו אפשר ליהנות בלי לסבול, ואין שום אפשרות לסבול מבלי שנהנית קודם. מדוע תמיד חייב להיות איזון בין סבל להנאה? אליעד מסביר שברגע שאדם סובל, הסבל נובע מכך שהוא מדמיין את ההנאה ההפוכה. למשל, מי שסובל מכך שהוא לבד, בעצם סובל רק משום שבעבר הוא חווה הנאה מכך שהיה ביחד, והוא מדמיין את ההנאה הזו ורוצה לחזור אליה. לכן אי אפשר לסבול אם לא הייתה קיימת הנאה קודמת. באותו אופן, אם אדם נהנה ממשהו, הוא נהנה רק כי הוא זוכר או מדמיין את המצב ההפוך, של הסבל. הוא נותן דוגמה על אדם שמדליק מזגן בגלל שחם לו. באותו רגע שהוא נהנה מהקרירות, הוא גם זוכר שסבל קודם מהחום, ולכן גם יוצר לעצמו פחד עתידי, מכיוון שבפעם הבאה שיהיה לו חם, הוא יסבול יותר. כך הסבל וההנאה תמיד חייבים לאזן אחד את השני. האם כדאי ללכת ישר למטרה הגדולה ביותר או להתקדם לאט? אליעד טוען בצורה נחרצת שהגישה הכי מהירה ואפקטיבית להתפתחות רוחנית ולהתקדמות אישית ... בין מצבים. כלומר, כל רצון והנאה נוצרים מתוך השוואה של מצב נתון למצב אחר (שנחשב טוב יותר או רע יותר). הדרך להשתחרר לחלוטין מהפלונטר הזה היא לחוות באופן מודע שאין הבדל בין שני המצבים המנוגדים. כאשר ... מטרה גדולה? למה יש סבל והנאה? איך לצאת מהמלכודת של הרצונות? האם יש משמעות להשגת מטרות? ...
הנאה דמיונית, סבל דמיוני, פחד לא הגיוני, התאהבות דמיונית, טראומה, נוסטלגיה, זיכרונות רעים, זיכרונות טובים, נזקים מצפייה בסרטי פורנו, פנטזיות טובות, לחיות את הרגע הזה, הנאה בפנטזיה, פנטזיות מיניות, התמכרות לסרטי סקס, פוביה, פרנויה
הנאה דמיונית, סבל דמיוני, פחד לא הגיוני, התאהבות דמיונית, טראומה, נוסטלגיה, זיכרונות רעים, זיכרונות טובים, נזקים מצפייה בסרטי פורנו, פנטזיות טובות, לחיות את הרגע הזה, הנאה בפנטזיה, פנטזיות מיניות, התמכרות לסרטי סקס, פוביה, פרנויה מדוע להנאה דמיונית יש מחיר של סבל דמיוני? אליעד כהן מסביר שכל סוג של הנאה שאדם חווה בחייו, מלווה במחיר כלשהו. יש שני סוגים של הנאה - הנאה מדברים שקורים במציאות, והנאה מדברים שלא באמת מתרחשים אלא קיימים רק בדמיון. הנאה אמיתית היא כאשר האדם משיג את מה שהוא רוצה בפועל במציאות. לעומת זאת, הנאה דמיונית היא כאשר האדם מדמיין שמשהו קורה, והוא נהנה מהחוויה כאילו זה באמת התרחש. לדוגמה, אדם יכול לצפות בסרט, בפרסומת או לעבור ליד חלון ראווה, לדמיין את עצמו קונה משהו, ומעצם הדמיון כבר להרגיש טוב. למרות ששום דבר מזה לא קרה בפועל, האדם נהנה כאילו זה קורה ממש ברגע זה. אך אליעד מדגיש שחשוב להבין שלכל סוג הנאה יש מחיר. כאשר האדם מתרגל ליהנות מדברים שלא באמת קורים במציאות, המוח שלו מתחיל באופן טבעי להתרגל לעסוק גם בדברים שליליים שאינם מתרחשים באמת. כלומר, האדם מתחיל לסבול ולפחד מדברים דמיוניים, בדיוק באותו האופן שבו הוא נהנה מדברים דמיוניים. האדם עלול לפתח פחדים, חרדות ופרנויות מדברים שלא קיימים באמת, רק משום שהוא אימן את מוחו להגיב בעוצמה רגשית לדברים ... מיניות? אליעד מדבר באופן ספציפי על ההתמכרות לסרטי פורנו ולפנטזיות מיניות, ומסביר שההתמכרות הזו היא למעשה סוג של הנאה דמיונית אינטנסיבית. כאשר האדם מתרגל ליהנות רק מדמיונות מיניים ולא ממציאות ממשית, הוא למעשה מאבד את היכולת ליהנות מחוויות מיניות אמיתיות. המוח שלו מתרגל לעוצמת גירוי גבוהה מאוד שקיימת רק בדמיון, וכאשר הוא ניגש למציאות, הוא עלול לחוות אכזבה או חוסר סיפוק, כי המציאות לעולם אינה יכולה להשתוות לדמיון הפרוע והאידיאלי. כך, ההנאה הדמיונית מסרטי פורנו ופנטזיות מיניות הופכת לסבל במציאות, שכן האדם נעשה תלוי בדמיונות הללו ומאבד את היכולת ליהנות מיחסים אותנטיים ומציאותיים. זאת אחת הסיבות לכך שאנשים רבים מתמודדים עם קושי ממשי ביצירת קשרים אמיתיים או באינטימיות עם אחרים, משום ... שהמציאות אינה מסוגלת לספק. כיצד נוסטלגיה וזיכרונות משפיעים על הרגשות שלנו? אליעד מסביר שגם נוסטלגיה, שהיא למעשה הנאה מזיכרונות מהעבר, היא דוגמה נוספת להנאה דמיונית. האדם נזכר באירוע נעים שקרה לו, ונהנה ממנו שוב, למרות שהאירוע עצמו אינו קורה עכשיו. מצד שני, בדיוק כמו הנאה דמיונית מפנטזיות עתידיות, גם ההנאה הנוסטלגית באה במחיר של כאב על דברים טובים שחלפו ואינם עוד. האדם עלול לפתח געגועים חזקים לעבר שאי אפשר להחזיר, וכך לסבול בהווה, כי ... הזה בצורה מודעת, בלי להזדהות יתר עם דמיונות ופחדים. על האדם להבין שהדמיון הוא כלי עוצמתי אך מסוכן - הוא יכול להביא הנאה גדולה, אך באותו זמן הוא גם מקור לסבל ופחדים אינסופיים. לכן, מומלץ להתייחס לדמיונות ולפחדים בפרופורציה, ולא לתת להם להשתלט על החיים. ככל שהאדם יהיה מודע יותר למנגנון של הנאה וסבל דמיוני, כך הוא יוכל לחיות חיים יותר מאוזנים ורגועים, ללא התלות ברגשות השליליים שנוצרים מתוך דמיון פרוע. מהי הנאה דמיונית? כיצד מתמודדים עם פחדים לא הגיוניים? נזקים מצפייה בסרטי פורנו איך לטפל בפוביה ובטראומה? למה נוסטלגיה גורמת לנו לסבל? איך ...
קשה להשגה, קל להשגה, למה אני רוצה את מי שלא רוצה אותי? למה אני לא רוצה את מי שרוצה אותי? למה אני לא אוהב את מי שאוהב אותי? למה אי אפשר להרגיש טוב באמת? איך לשמור על משיכה לאורך זמן? איך לשמור על התשוקה? הנאה שקרית, הנאה אמיתית
קשה להשגה, קל להשגה, למה אני רוצה את מי שלא רוצה אותי? למה אני לא רוצה את מי שרוצה אותי? למה אני לא אוהב את מי שאוהב אותי? למה אי אפשר להרגיש טוב באמת? איך לשמור על משיכה לאורך זמן? איך לשמור על התשוקה? הנאה שקרית, הנאה אמיתית
... לא רוצה את מי שרוצה אותי? למה אני לא אוהב את מי שאוהב אותי? למה אי אפשר להרגיש טוב באמת? איך לשמור על משיכה לאורך זמן? איך לשמור על התשוקה? הנאה שקרית, הנאה אמיתית למה אני רוצה דווקא את מי שלא רוצה ... ניתן להשגה או קשה מדי, זה עלול לעייף ולייאש. לכן, ההמלצה היא לשחק משחקים במינון נכון - להיות לפעמים לא צפוי, ליצור מתח קל, אבל לא להגזים. מהי הנאה שקרית ומהי הנאה אמיתית בזוגיות ובחיים? אליעד כהן מבחין בין הנאה שקרית להנאה אמיתית. הנאה שקרית היא זו שמבוססת על מילוי חסרונות זמניים: לדוגמה, ההנאה שנגרמת מהשגת מישהו שהיה קשה להשגה היא זמנית בלבד, כי אחרי שמתקבלת התחושה שהשגנו את המטרה, ההנאה מתפוגגת מהר. לעומת זאת, הנאה אמיתית היא כזו שאינה תלויה במילוי חיסרון מסוים, אלא מבוססת על תחושת שלמות אמיתית, קבלה עצמית ואהבה עצמית ללא תנאים, שלמעשה קשה מאוד להגיע אליה, אך אם מגיעים אליה, זו הנאה מתמשכת ואמיתית. למה אי אפשר להרגיש טוב ... של טוב מוחלט לא יכולה להתקיים לאורך זמן, משום שכל תחושת סיפוק מבוססת על מילוי חיסרון כלשהו. ברגע שהחיסרון מתמלא, האדם כבר לא מרגיש את אותה הנאה. ההנאה תמיד נמדדת ביחס לחיסרון ... ומושך יותר. למה אני רוצה את מי שלא רוצה אותי? איך לשמור על תשוקה בזוגיות? אהבה עם תנאים או בלי תנאים? איך להיות קשה להשגה? מה ההבדל בין הנאה שקרית לאמיתית? להיות קשה להשגה בתוך ...
הנאה אין סופית / ליהנות מהחיים - איך להגיע להנאה שאין לה סוף? איך ליהנות מהחיים?
הנאה אין סופית ליהנות מהחיים - איך להגיע להנאה שאין לה סוף? איך ליהנות מהחיים? אין סוף. לכל הנאה שיש בעולם יש סוף. כיצד ניתן להגיע להנאה שאין לה סוף? תשובה: על ידי שהופכים את ההנאה לאמיתית באמת. הסבר: יש 2 סוגים של הנאה. 1 - הנאה סופית. 2 - הנאה אין סופית. הנאה סופית = הנאה שתלויה בסיבה כלשהי. הנאה סופית = הנאה שמתחילה ברמה X. יכולה לעלות או לרדת. אך בסופו של דבר אחרי השיא, היא תמיד תדעך. הנאה אין סופית = הנאה שאינה תלויה בדבר. הנאה אין סופית = הנאה שנובעת מעצמה. הנאה אין סופית = הנאה שנובעת מצד המהות של המציאות שנמצאת בכל דבר. הנאה אין סופית = הנאה שנמצאת כל רגע. מצד המהות של הרגע הזה. איך מגיעים להנאה אין סופית שאינה תלויה בדבר? תשובה: על ידי זה שגורמים לרע להיעלם. כאשר אין שום רע, ממילא הכל טוב. כאשר עדיין יש רע כלשהו היכן שהוא, הרי שהטוב עדיין תלוי בכך שלא רע. זא ההנאה עדיין תלויה בכך המציאות לא תהיה רעה. כאשר אין שום רע בעולם כלל, הרי שנוצרת הנאה של שלמות. כאשר אין שום רע בעולם כלל, האדם חווה שלמות והנאה אין סופית. איך מגיעים לזה? תשובה: על ידי התבוננות ושאלות. על האדם ... אל הסיבה הראשונה, זה הרגע שבו הוא מבין את הסיבה של המציאות. כאשר האדם מבין את הסיבה של כל דבר = מבין את הטוב האמיתי שיש בכל דבר בשלמות = הנאה אין סופית. ההנאה אינה יכולה להסתיים, מאחר שכל דבר הוא טוב אין סופי. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שעמום בחיים, שעמום בעבודה, יצירת עניין, שעמום קיומי, איך ליצור עניין? ליהנות משעמום, שעמום טוטאלי, מחפש ריגושים, חיים משעממים, משעמם לי מאוד, משעמם לי בחיים, למצוא עניין, מה לעשות כשמשעמם?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
חשיבה חיובית וחיים טובים - הספר על: הנאה, חשיבה טובה, חשיבה חיובית, חשיבה נכונה, לחשוב חיובי, מחשבות חיוביות, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

מחשבות חיוביות ושקט נפשי אמיתי - הספר על: מחשבות חיוביות, הנאה, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: חשיבה נכונה, האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Positive-Thinking.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר, קאוצינג, קואצינג בנושאי הנאה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Positive-Thinking.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 13:51:53 - wesi27